Geen van allen vind ik ze bij een halfbloedje passen eerlijk gezegd. Matthias en Cesar voor mij de mooiste namen van deze 4.
Ik vind deze namen niet “typisch “ voor een niet Nederlands kindje. Ik vind Matteo dan wel het meest “exotisch”
Nog even ter aanvulling. Voor mij hoeft het niet typisch exotisch of antilliaanse naam te worden. Had het erbij gezet om reacties te voorkomen dat de namen niet bij een nederlands kindje passen haha.
Doet dat er eigenlijk toe of het kindje een "halfbloedje" is? Kies je niet gewoon een naam omdat je die mooi vindt ongeacht welke etniciteit?
Ik neig zelf altijd naar namen die je “lief” kunt afkorten als ze nog klein zijn en die voluit echt een stoere volwassen naam zijn. Vind daarom Benja (Benj) en Cesar (Cees) het leukst.
TO heeft in de topictitel duidelijk staan dat het voor een halfbloedje is, dus ja, dan is het niet vreemd dat er gedacht wordt dat TO het belangrijk vindt dat de naam wel bij een halfbloedje moet passen. Pas later werd duidelijk dat dat niet zo is. Maar als je het mij persoonlijk vraagt: ik zou er zelf wel degelijk rekening mee houden ja. Een blond haar, blauwe ogen, blank jongetje genaamd Djealiënso bijvoorbeeld vind ik toch best apart. Net als dat ik bij een donker kindje genaamd Jan ook wel ff twee keer achter m'n oren moet krabben. Maar goed, zo blijven er ook namen waarbij de één het echt een typische naam voor een blank kindje vindt en de ander het een typische naam voor een halfbloedje vindt. In the end maakt het allemaal niet uit want praktisch alles went.
Ik vind matthias de leukste naam van dit rijtje, maar vind ze eigenlijk allemaal wel leuk. Alleen cesar niet zo, dat is voor mij toch echt een titel van Romeinse keizers. Net of je je kind Koning noemt ofzo.
Vind ik afhankelijk van de afkomst. Matteo vind ik mooi, maar dat is volgens mij een Spaanse naam. Ik heb daarom voor Matthias gekozen.