Past deze naam bij ons?

Discussie in 'Babynamen' gestart door ellebasi, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellebasi

ellebasi Nieuw lid

22 aug 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Binnen enkele weken moet ik bevallen van ons eerste kindje, een zoon. De papa heet Vincent. Nu zijn we allebei zot van de naam Vince. 1 omdat we het enorm graag horen, 2 omdat het een afgeleide naam is van de papa.
    Nu beginnen we toch meer en meer te twijfelen? Is dit wel zo leuk zoals we denken? Is dit cool of eerder stom?
    Hoe dichter we komen, hoe meer twijfels.
    Kunnen jullie mij helpen? ;)
    Vele vele groetjes en alvast bedankt op voorhand voor jullie reacties.

2. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Persoonlijk vind ik altijd dat er veel kan.
    Maar zelf vind ik het niet handig. Mijn oom heet Leo en zijn zoon Leon en dat geeft altijd heel veel verwarring.

Vince is een hele stoere naam. Maar wat vind je bijvoorbeeld van Dex?

3. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik vind het wel kunnen...

4. ellebasi

ellebasi Nieuw lid

22 aug 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is wel zo dat Vincent uitgesproken wordt op zijn frans, dus het gelijkt er wel een beetje op, maar het zou niet gelijk uitgesproken worden.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik zou het niet doen, omdat het onhandig is en omdat ik het helemaal niet leuk vind.

6. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

Ik zou jullie hart volgen en niet de mening van anderen.... Als jullie je goed voelen bij de naam Vince, dan zou ik daar zeker voor gaan! Jullie hebben ongetwijfeld alle voor en nadelen bij het bedenken al bedacht, en toch komen jullie uit bij Vince. Ik zou zeggen, doe waar jullie je goed bij voelen! De twijfel ken ik wel een beetje hoor,.. maar dat is ook omdat het dichterbij komt..

7. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik vind Vince een heel leuke naam, maar zou hem zelf niet gebruiken als de vader Vincent heet.

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik zou het ook niet doen omdat het verwarrend werkt vind ik.. maar als jullie het wel leuk vinden dan moet je je vooral niets van meningen van anderen aantrekken :)

Enne.. een paar weken voor ik moest bevallen ging ik ook opeens twijfelen.. kunnen ook de hormonen zijn he!

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik vind de naam superstoer echt van nu
    en joh mijn opa heet jack en mijn vader ook
    een vriend van ons heet jan zijn vader heet jan zijn zoon heet jan zijn zus is getrouwd met jan en die zijn zoon heet ook jan

dus op verjaardagen zijn daar 5 jannen en gaat allemaal goed hoor!

10. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik vind Vince een leuke naam! Maar als mijn man Vincent zou heten, zou ik mijn zoon geen Vince noemen, hoe leuk ik de naam ook vind. ;)

11. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    Vince vind ik een super leuke naam, stond ook hoog op ons lijstje:)

Om verwarring te voorkomen met bijv post enzo, kun je altijd een tweede naam geven, dan zijn de initialen in ieder geval verschillend. Succes!

12. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    superleuke naam, en ik zie het zelf niet als een probleem, klinken totaal anders! Als je die naam het allerleukst vindt gewoon doen. :)

13. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Meen eens :D

14. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou er gewoon voor gaan! Zeker als het voor jullie goed voelt. Hoe vaak gebruik je die namen nou samen? In het gezin noem je Vincent toch papa. Ik vind het persoonlijk ook mooi dat het een vernoeming is. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het niet leuk, niet mooi of niet handig vinden, maar ik zou lekker kijken wat jullie willen ;)

Deel Deze Pagina