Hallo, Binnen enkele weken moet ik bevallen van ons eerste kindje, een zoon. De papa heet Vincent. Nu zijn we allebei zot van de naam Vince. 1 omdat we het enorm graag horen, 2 omdat het een afgeleide naam is van de papa. Nu beginnen we toch meer en meer te twijfelen? Is dit wel zo leuk zoals we denken? Is dit cool of eerder stom? Hoe dichter we komen, hoe meer twijfels. Kunnen jullie mij helpen? Vele vele groetjes en alvast bedankt op voorhand voor jullie reacties.
Persoonlijk vind ik altijd dat er veel kan. Maar zelf vind ik het niet handig. Mijn oom heet Leo en zijn zoon Leon en dat geeft altijd heel veel verwarring. Vince is een hele stoere naam. Maar wat vind je bijvoorbeeld van Dex?
Het is wel zo dat Vincent uitgesproken wordt op zijn frans, dus het gelijkt er wel een beetje op, maar het zou niet gelijk uitgesproken worden.
Ik zou jullie hart volgen en niet de mening van anderen.... Als jullie je goed voelen bij de naam Vince, dan zou ik daar zeker voor gaan! Jullie hebben ongetwijfeld alle voor en nadelen bij het bedenken al bedacht, en toch komen jullie uit bij Vince. Ik zou zeggen, doe waar jullie je goed bij voelen! De twijfel ken ik wel een beetje hoor,.. maar dat is ook omdat het dichterbij komt..
Ik zou het ook niet doen omdat het verwarrend werkt vind ik.. maar als jullie het wel leuk vinden dan moet je je vooral niets van meningen van anderen aantrekken Enne.. een paar weken voor ik moest bevallen ging ik ook opeens twijfelen.. kunnen ook de hormonen zijn he!
ik vind de naam superstoer echt van nu en joh mijn opa heet jack en mijn vader ook een vriend van ons heet jan zijn vader heet jan zijn zoon heet jan zijn zus is getrouwd met jan en die zijn zoon heet ook jan dus op verjaardagen zijn daar 5 jannen en gaat allemaal goed hoor!
Ik vind Vince een leuke naam! Maar als mijn man Vincent zou heten, zou ik mijn zoon geen Vince noemen, hoe leuk ik de naam ook vind.
Vince vind ik een super leuke naam, stond ook hoog op ons lijstje Om verwarring te voorkomen met bijv post enzo, kun je altijd een tweede naam geven, dan zijn de initialen in ieder geval verschillend. Succes!
superleuke naam, en ik zie het zelf niet als een probleem, klinken totaal anders! Als je die naam het allerleukst vindt gewoon doen.
Ik zou er gewoon voor gaan! Zeker als het voor jullie goed voelt. Hoe vaak gebruik je die namen nou samen? In het gezin noem je Vincent toch papa. Ik vind het persoonlijk ook mooi dat het een vernoeming is. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het niet leuk, niet mooi of niet handig vinden, maar ik zou lekker kijken wat jullie willen