Het viel me in een ander topic op dat veel vrouwen het makkelijker vinden om een meisjesnaam te bedenken dan een jongensnaam. Slechts een klein deel vindt de jongensnaam makkelijker. Dus ik dacht: ik gooi er eens een poll tegenaan. Wat vinden jullie makkelijker: een meisjesnaam bedenken of een jongensnaam?
Bij de eerste hadden we vanaf het begin al een meisjesnaam en jongensnamen waren echt een ramp, kon NIKS leuks verzinnen. Nu heb ik juist een paar jongensnamen en twijfel ik over de meisjesnaam die opgeschreven staat. Manlief is het er alleen niet mee eens..
Ik vind jongensnamen veel makkelijker! Mijn man ook. Meisjesnamen lukt gelukkig ook goed, maar ik vind daarin de keuze voor leuke namen (passend bij ons) veel beperkter!
Zeker meisjesnamen! Ik wist al heel lang hoe ik een meisje zou noemen en naast die favoriete naam zijn er nog veel meisjesnamen die ik mooi vind. Een jongensnaam uitkiezen vond ik veel lastiger, ik hou van lieve en chique namen en jongensnamen die lief zijn kom je toch minder vaak tegen vind ik. Gelukkig voor ons zoontje op komst toch de perfecte naam gevonden! En de namen passen ook nog heel mooi bij elkaar
71% stemt op meisjesnaam tot nu toe. Opvallend! Ik vind zelf ook een meisjesnaam veel makkelijker. Die ligt al helemaal klaar en ik ben nog niet eens begonnen met zwanger worden . Ik ben zelf een erg meisjesachtig type. Hou van lief, sierlijk, bloemen, zacht (zachte kleuren, zachte klanken...). Jongensnamen vind ik vrijwel allemaal of te stoer, of te lomp, of gewoon lelijk. Kan er niets aan doen, er bestaat gewoon geen lieve, sierlijke, zachte bloemachtig jongensnaam. Meisjesnamen daarentegen... Kan met gemak een heel lijstje met kanshebbers samenstellen (voor een tweede dochter dan, want voor een eerste staat het al hartstikke vast).
Meisjesnamen, daar hebben we er nog 2 van kunnen bedenken. Jongensnamen hebben we er geen. Maar wat het geslacht nu ook wordt, we hebben echt geen enkele inspiratie meer
Meisjesnamen vond ik makkelijker. Daar had ik er op het laatst vier van (en maar één die de goedkeuring van manlief kreeg), voor een jongen twee en daarvan twijfelde ik nog over één. Die is het ook niet geworden.
Meisjesnamen is voor mij een makkie. Heb ooit een lijst opgeschreven waar wel 60 namen op stonden. Jongensnamen vind ik vaak niet zo mooi en heb er maar 2 die er voor mij uitspringen. Ik heb meisjesnamen gestemd maar 1 naam kiezen uit 60 ipv 1 naam kiezen uit 2 word een ramp dus misschien toch maar jongens krijgen haha
Wij waren het al lange tijd eens over een meisjesnaam (nog voor de zwangerschap), jongensnamen daar kwamen we niet uit. En nu het zover is.... Vind ik de meisjesnaam die we hadden ineens minder leuk, en.. Je raad het al; komen we wel uit een jongensnaam...
Jongensnaam! Ik wist echt naar 1 meisjesnaam en dat was het gewoon net niet. De jongensnaam was heel makkelijk en gelukkig was vriendlief het ermee eens Hij kwam trouwens met de meisjesnaam.
Ben zelf dus niet zo'n meisjesachtig type en vind een meisjesnaam echt 10x moeilijker. Ik was stiekem een beetje opgelucht dat de eerste een jongen was.
Ik heb geen ervaring met het definitieve keuzeproces voor een jongensnaam omdat wij van tevoren het geslacht wilden weten, maar ik denk dat ik beide even makkelijk zou vinden. Bij ons meisje hadden we rond de 30 weken drie namen op onze lijst staan, maar rond de 32 weken kwam er een moment dat we elkaar aankeken en zeiden: eigenlijk weten we het allebei al, hè? Zo moet ze heten. Het voelde gewoon goed. Ik denk dat het bij een jongetje precies zo zou zijn gegaan. Maar ik vind dan ook heel veel namen mooi. (Ook heel veel lelijk, maar gelukkig bestaat er een wereld aan namen.)
En zelfs als zo'n jongensnaam wel bestond, zou ik er niet voor kiezen. Maar jongensnamen die eindigen op een a vind ik wel heel mooi en een goede mix van stoerheid en zachtheid. Ik zou bijvoorbeeld met liefde een jongetje Ezra noemen.
Jongensnamen vind ik makkelijker. Hou van stoer en kort en de meisjesnamen zijn zo vreselijk snel zijig en suf. We komen dus bij unisexnamen uit vaak. Nu ook weer een meid op konst. Dus tja.