T is niet mijn smaak maar een collega heeft een dochter die mirre heet. Haar zus heet jade (op zijn Nederlands). Misschien vinden jullie die naam ook wel leuk.
Ik zou dan kiezen voor Marit,het is dat me schoonzus zo heet anders had onze dochter deze naam gekregen
Marit lijkt te veel op mijn eigen naam anders was t zeker een kans hebber. Mirthe die ik ken echt een vreselijk kind dus ja die naam is bij mij n associatie. En wij zijn niet van de "normale" namen hebben alle 4 geen alledaagse naam. Jade is leuk zou dan precies de zelfde initialen hebben als de oudste met doopnamen er bij lijkt me niet praktisch. Zou t overigens ook op z'n Nederlands uitspreken jeed vind ik niet zo mooi klinken.
Ik vind Mirre best leuk! Je geeft alleen aan dat het 4 letters moet hebben... Bij Mirre tel ik er toch echt 5?
Ja klopt idd 5 letters kan niet tellen (heb ook dyscalculi denk dat ik 4 in m'n hoofd heb doordat ik de 2e r niet mee tel). Als je t zo schrijft zou ik niet weten hoe ik t uit moet spreken myrrhe lijkt net als of er mythe staat. Zou het uitspreken als miere net als in miete zeg maar.
Prachtige naam! Andere ideetjes met 5 letters en een e op het eind: Aline Bente Bette Bieke Biene Birte Cille / Sille Diede Dieke Ditte Dorte Elene Eline Elise / Elize Estee Feike Femke Femme Fenne Fieke Fiene Flore Gitte Hanne Helle Hilde Janne Jante Jente Jette Jinne Jinte / Yinte Jitte Jutte Laure Lenne Lente Lieke Liene Lieve Lieze Linde Linne Lonne Lotte Maike, Meike Maire Maite Marée Marle Marre Marte Merle Mieke Minte Mirle Nelle Nieke Nieve Nynke Renee Rhodé Rikke Sanne Siene Silke, Silje Sinne Stine Tesse
Of wilde je vier letters? Ik ben in de war Amée Aure Bine Cato Cléo / Cleó Cloé Coco Elke Elle Else Elve Emme Fede Fyne Hebe Imke Ione, Iole Jule June Karo / Caro / Karó / Caró Kine Lene Lilo Lone Lore Lúke Lune Mene Myne Nene Nore Nyke Nyne Rike Rine Rise Rune Runo Síne Sive Suze Tove Vere Veró Yfke Ymke Zaró
Tove vind ik wel leuk geen idee hoe je dat uitspreekt dus valt dan al weer af. Geen a of i aan t eind voor t peppie en kokkie effect. Thnx robijn jij weet de namen van m'n kids idd.
Ik vind het geen geweldige naam, maar het klinkt bedt oké. Wat suggesties: Yfke Nine Lune Famke Febe Elle Laurie Lenne Merle Emme Imme Dané Else/Elze