Ik hou niet van verkleinnamen maar Mara of Marit vind ik wel leuk. Ik vind ook dat je een kind best naar de vader kunt noemen. Bij ons was het toeval want wij vonden Jonah gewoon een mooie naam maar toen we het opschreven en zagen dat het dezelfde letters waren als de naam van mijn man (Johan. Had ik in eerste instantie echt niet door.😏 ) vonden we dat eigenlijk wel heel leuk. Nu is Jonah wel een ander soort naam dan Johan en dat is bij Maarten/Maartje niet zo. Ik zou dus voor een andere variant gaan.
Hou niet van namen op -tje. Lotje, noortje... Nee. Dus ik zou het alleen daarom al niet doen. Daarnaast vind ik het wat potsierlijk bij een maarten.
Een leuke naam, maar idd niet echt handig in de combi bij papa Maarten (hier ook een papa Maarten, hihi)
Niet echt mijn smaak en zou het ook niet zo snel doen als papa Maarten heet Marit vind ik dan wel weer erg leuk Verwijst dan toch een beetje naar dr vader, maar niet teveel en dat vind ik ook een leuke naam voor als ze volwassen is.
Staat wel raar als het kindje direct naar een nog levende ouder word vernoemd. word op eens een beetje arrogant. Will smith en zijn partner hebben dat ook gedaan met hun kinder namen...
Arrogant vind ik een beetje overdreven. Je kunt het leuk vinden of niet maar arrogant zijn wij echt niet. Ook al hadden wij de naam al voor we door hadden dat het dezelfde letters waren dan de naam van papa, ik vond het bijzonder omdat het zou kunnen dat mijn man niet heel oud wordt door zijn ziekte (veroorzaakt tia's en herseninfarcten vanaf middelbare leeftijd). Toch mooi dat onze zoon dan naar hem heet? Maar ook zonder die reden vind ik het best kunnen. Vroeger gebeurde het zo vaak.
Ja, ik vind het iets arrogant's hebben. Mag toch een eigen mening hebben? Will en Jada Smith, Dochter Willow en zoon Jaden? Jermain Jackson. Zoon Jermajesty Dan ben ik nog niet over de Kardashians begonnen...
Ja, dat mag maar het is beledigend om arrogant genoemd te worden, vooral met onze reden. En het is nog erger om in het rijtje gezet te worden met die mafkezen van de kardashians. 😝
leuke naam, kan ook prima in combinatie met Maarten, maar dat is mijn mening. Wij noemen elkaar in t bijzijn van de kinderen namelijk toch bijna altijd papa en mama. Dus daar zal niet snel verwarring zijn. andere namen: Mara Maren Marit Marja Manja Maja Marjan Marjon
Ik vind Maartje en hele leuke naam! En ik vind het niet hinderlijk dat haar papa dan Maarten heet hoor. Sommige mensen noemen hun zoon dan ook rustig Maarten. Dat zou ik dan weer niet doen, maar dit kan prima hoor
Ik vind de naam heel leuk, maar ik zou het als 2e naam doen als je partner Maarten heet. Het lijkt anders wel erg op elkaar.
Ik zou het niet doen. Vind het teveel op de naam van papa lijken en vind de naam in kwestie voor een straks volwassen iemand erg kinderlijk overkomen.
Ik vind een 'tje'-naam voor een volwassene ook niet echt vreemd. Net zoals Brechtje. Treintje vind ik wel wat vreemd maar dat komt meer door de naam zelf, niet door de verkleining.