Goedenavond allemaal Wij zijn al een tijdje zot van de naam Ares voor ons toekomstige zoontje. Nu het eindelijk zo ver is begin ik natuurlijk te twijfelen (hormonen mss?) Dit vooral omdat de naam niet echt een positieve betekenis heeft (oorlogsgod) Natuurlijk kan je aan alles iets positief koppelen alsook aan deze betekenis, bvb: strijdlustig, krachtig, sterk, niet opgeven, doorzetten… . Toch twijfel ik precies een beetje. Wat vinden jullie van deze naam? Zijn er nog andere dingen waar jullie aan denken als jullie deze naam horen? alvast bedankt!
Vind Aris net wat mooier. Ken er 2 die Aris/ Ares heten. Vind het wel een mooie klank hebben. En leuk dat je m niet zo vaak hoort.
Persoonlijk is het niet mijn smaak, ik vind het te hard klinken. Maargoed mijn smaak valt ook bij veel niet in de smaak. Dus gewoon lekker doen als je het mooi vindt!
Leuke naam! Ik ken idd ook iemand met een hond die zo heet. Maar tegenwoordig hoor je meer typische 'mensennamen' als dieren naam dus ik zou daar niet zo'n moeite mee hebben. Tenzij iemand in mijn naaste omgeving zijn dier zo noemt..
Onze dochter heet ook hetzelfde als de hond van de overburen. Hoorde ik pas van de buuf toen ik ze tegenkwam. En ze heeft toch echt wel een echte meisjesnaam. Maar idd, tegenwoordig hebben heel veel honden mensennamen.
Ik vind het geen mooie naam. Mijn eerste associatie ermee is een naam in dialect voor een oud mannetje
Ik zou Ares niet gebruiken. Griekse oorlogsgod idd. Er zijn echt wel namen met een wat positievere betekenis te bedenken. ( Heb net Percy Jackson bekeken waar Ares op twitter een oorlog begint)
Ohh ik vind Ares echt een prachtige naam! Staat ook al járenlang op mijn eigen lijstje. Mooie krachtige klank, origineel en ik ben een liefhebber van mythologische namen. Toch denk ik dat de naam voor mij uiteindelijk wel af zou vallen vanwege de nare betekenis. In dit geval nog extra omdat het een mythologische god is (terwijl dat met een andere betekenis voor mij dus juist een meerwaarde heeft). Voor mij voelt het toch alsof de betekenis daardoor nog een zwaardere lading heeft, dan wanneer het de betekenis van een algemene naam zou zijn. In de zin van dat de naam dan ook echt symbool staat voor die betekenis. Maar dit is puur mijn eigen gevoel erbij, ik zou het zeker niet vreemd of 'verkeerd' vinden als een ander wel voor deze naam zou kiezen. En ik moet er ook bijzeggen dat ik wat jongensnamen betreft nog veel meer namen op mijn lijst heb staan waar ik echt weg van ben, ik zou het eerder lastig vinden om een keuze te maken. Misschien zou ik er dus ook anders over denken als dit voor mij de enige naam was die er echt ver bovenuit zou steken.
Precies dit! Hele mooie naam, totdat ik net vanuit jouw topic de betekenis hoorde. Voor mij zou het dan toch af vallen... Maar desondanks vind ik het gewoon een leuke naam en zou ik het niet 'gek' vinden als een kindje zo heet.
Het is niet mijn smaak, maar ik heb er ook geen uitgesproken mening over. Ik zou het niet heel vreemd vinden als iemand zijn kind zo zou noemen.
Ik vind mythologische namen mooi maar dan alleen met een positief verhaal erachter. Ares de oorlogsgod.. kijk naar de wereld om je heen, wil je dit echt toevoegen aan de naam van je kind?