Rare initialen, kan dat?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Esje87, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje87

Esje87 Actief lid

17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Ik ben best wel kritisch als het op de naam van me baby aan komt, maar dat is logisch toch.
    Nou hebben me vriend en ik besloten dat ze maximaal 3 namen + achternaam krijgt. Die 3 namen beginnen met de letters N, S, en N. Zijn achternaam begint ook met een S. Het zou dus N.S.N.S.....zijn. Is dit heel raar? Ik vind het namelijk wel beetje raar, maar me vriend niet.

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Bij onze eerste hadden we eerst een naam met een V in gedachten. Onze achternaam is W, dus dat zou VW worden en dan hebben we ook nog 3 volkswagens in ons bezit.....
    Dus is toch wat anders geworden.
    Ik vind het zelf iets om over na te denken.

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Zelf zou ik nooit een naam kiezen met een S als de achternaam ook met een S begint. Vanwege het stotteren.

4. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Mij lijkt het geen probleem.

5. Jel

Jel Niet meer actief

Ik vind het niet raar, als het nu een rare afkorting is van een naam dan zou ik er wel harder over nadenken of ik het zou doen, zoals bijvoorbeeld BH of WC maar hier zou ik geen punt van maken.

6. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    ach wie spreekt nou alle namen uit. de initialen komen wel altijd op de post maar ach in het dagelijks leven spreek je de namen amper uit. ik zou het gewoon doen

7. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Gewoon even een nieuwsgierigheidsvraagje. Wat is de reden waarom je je kind 3 namen wilt geven? Ik vraag me dat altijd af, omdat die namen toch eigenlijk nooit gebruikt worden.

Ik weet niet of je nog meer kindjes wilt, maar anders zijn die andere namen misschien leuk voor een volgend kindje?

En NSNS vind ik nog wel gaan, zou het zelf niet doen, maar is nog niet zo gek. VW of inderdaad BH en WC en zo'n dingen vind ik een ander verhaal.

8. Esje87

Esje87 Actief lid

17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Nou ik heb zelf maar 1 naam en vond dat altijd jammer. Dus wil sowieso 2 namen. Die 3e is gewoon uit leukigheid en is ook niet zeker.

9. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Oh oke. Ik heb er 2 en vraag me af waarom haha.
    Ik zou het persoonlijk wel bij 2 houden... vind 3 een beetje te veel van het goede. Maar dat is natuurlijk persoonlijk!

10. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind NSNS wel kunnen. Net als wat andere dames hier zou ik het niet leuk vinden als de initialen een rare of negatieve betekenis zouden krijgen. Succes met je zwangerschap!

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

nsns kan toch wel?
    Inderdaad vw of bh, dat zou ik niet willen

12. Esje87

Esje87 Actief lid

17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Maar is het niet raar omdat het zo "hetzelfde" is?

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een familielid van mij heeft ASO als initialen. Dat vind ik persoonlijk toch jammer. Ik ken ook meerdere personen met SS. Ik zou dat als ouder niet doen en zou het zelf ook niet echt kunnen waarderen om zulke initialen mee te krijgen.
    Maar NSNS vind ik niks mis mee. Het is niks negatiefs in elk geval. Mocht je het wel eepunt vinden, zou je natuurlijk de volgorde nog kunnen veranderen. Of je eigen achternaam meegegeven.

14. tuc

tuc Niet meer actief

dit dus

15. lissette

lissette Lid

29 okt 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha! Ik begrijp je heel goed. Zo zit ik ook nog met P.A. Achternaam omdat er dan pa staat. We krijgen een jongen. Mijn vriend vind het kunnen maar ik twijfel. Jouw twijfel snap ik wel en ook de herhaling. Vind zelf ook niet zo heel mooi, maar het kan echt wel! Ik zou op geboortekaartje achternaam niet erachter zetten of weglaten of eronder. Bij brieven later valt het denk ik minder op aangezien achternaam voluit staat. Dan staat er N.S.N Scholten (bijv.) en als je echt blijftbstoren is er dan nog een andere optie als derde naam aangezien niet vernoemen is maar leuke naam? Mag ik jou ook vragen over mijn initialen aangezien jij hier ook kritisch naar kijkt? Dank!

16. Luja

Luja Niet meer actief

Als het nou H.I.V of S.O.A was....
    Maar nee N.S.N.S vind ik geen enkel probleem.

17. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Overigens zie je bijna nooit alle initialen.
    Op brieven staat er immers N.S.N. <achternaam>. Valt zo veel minder op dat het 2x N.S. is.

18. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik heb het nu ook! We hebben nu T.A.V. ....hebben jullie hier een mening over?

N.S.N.S. vind ik niet zo gek eigenlijk!

19. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik vind 3namen juist sjiek;)
    Mijn man heeft er 3, dochter heeft er 3 (2vernoemingen+roepnaam) en het volgende kindje krijgt er ook 3.
    Ik heb er 1 en vind t maar saai...

20. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Is T.A.V. met of zonder achternaam?
    Zonder zou ik wel gek vinden, ivm adressering: Tav TAV de Vries..
    Met kan het prima: Tav T.A. de Vries

Deel Deze Pagina