Op dit moment zijn er twee namen die bij ons blijven hangen voor als het een meisje zou zijn.. Namelijk Esther en Lana. Wij kunnen echt niet kiezen, dus wat vinden jullie?
Ik ga ook voor Esther. Lana is écht totaal niet mijn smaak (misschien omdat de hond van de buren en de hond van vrienden zo heten, en ik bij deze naam dus meteen aan een hond moet denken)
Dan zou ik eerder gaan voor Yana of Yara... maar dat vroeg je niet... vind het beide niet zo'n leuke namen, sorry...
Esther.. Bij Lana zie ik een Amerikaanse filmster uit de jaren 40 voor me, al vind ik het geen lelijke naam
Ik heb gekozen voor Lana. Deze naam klinkt zachter (fonetisch gezien zitten er 'zachte' letters in, terwijl Esther een 'scherpe' t heeft). Naarnaast linkt Esther ook duidelijk naar de bijbel en persoonlijk vind ik dat minder (ben niet Christelijk). Maar ik moet erbij zeggen dat Esther mij niet tegenstaat.
Trouwens, je bent nog maar 14 weken zwanger. Probeer beide namen gewoon uit de komende paar maanden. Je zult merken dat de ene meer 'klopt' dan de andere
Ik heb op Lana (komt van Juliana) gestemd. Esther is niet mijn smaak en vind ik een niet zo van deze tijd (naam hoorde je 30-35 jaar geleden heel veel. Succes met kiezen!
Ik heb voor Lana gestemd, ik vind Esther erg gewoontjes klinken. Ik ken veel Esthers van mijn leeftijd (+/- 35 jaar)
Ik vind Esther een mooie naam en het is tijdloos. Esther kan zowel voor een baby, puber en volwassene.
Ik vind Lana de leukste van de 2, met esther heb ik niks eigenlijk. Wijzelf zaten aan Lara te denken, vind ik ook leuk.
Ik vind ze alletwee leuk. Mooi van Esther vind ik dat het een heel oude naam is (paar duizend jaar) die nogsteeds goed mee kan. Maar ik ken ook te veel Esthers waar het me aan doet denken (was inderdaad bij mijn leeftijdsgenootjes zeer veel voorkomend). Lana heb ik bij deze toegevoegd aan mijn brainstormlijstje voor een mogelijk toekomstig ukkepukkie! Heel mooi. Doet me denken aan de maan, maar Loena (maan) doet mij weer te veel denken aan loensen, dan vind ik Lana mooier. Wat betekent het eigenlijk? En uit welke taal komt het?