Ik vind zowel Marit als Marrit leuke namen, maar heb (op dit moment, maar ben ook erg veranderlijk) een lichte voorkeur voor Marit. Mijn vriend heeft echter een uitgesprokenere voorkeur en danwel voor Marrit. Iemand argumenten voor of tegen één van beide namen wat ons kan helpen bij de keuze? Alternatieven die een beetje in dezelfde richting zitten zijn ook welkom!
Is de uitspraak hetzelfde? Marit zou ik uitspreken als Ma rit Marrit als Mar rit. Marit vind ik dan veel mooier
Ik vind Marrit niet leuk en ook lichtelijk onuitspreekbaar (het spreekt voor mij in ieder geval niet lekker uit). Marit vind ik wel erg leuk (gek dat één lettertje zo'n verschil kan maken...)!
Dank voor jullie reacties! Kunnen jullie ook argumenten geven waarom je voor de ene kiest? (misschien helpt het om mijn vriend te overtuigen )
Ik ga voor Marit! Leuke, frisse naam. Marrit vind ik heel hard klinken, en zie een oude verbitterde vrouw voor me XP Is dat een goed argument? Overigens vond ik Marit nooit een leuke naam, totdat ik een heel aardig, sportief studiegenootje kreeg die zo heette! Dus toen is mijn associatie verandert!
Ik vind Marit/Marrit beide niet zo mooi, maar ik als ik moest kiezen ging ik voor Marrit, vind ik juist lekkerder klinken (net als dat ik Marre bijvoorbeeld fijner vind klinken dan Mare), maar sta daar blijkbaar vrijwel alleen in. Wat je nog in beschouwing kunt nemen: * Marit is officieel volgens mij een Noorse naam, Marrit een Nederlandse. * In 2011 zijn er 199 meisjes met de naam Marit geboren (plek 79 in de lijst met kindernamen van SVB gesorteerd op populariteit) en maar 22 met de naam Marrit (ver buiten de top 100 dus). Misschien dat dat nog wat uitmaakt voor je. Lijkt me niet echt, maar toch.
Marit vind ik veel mooier, echt een leuke naam! Marrit vind ik persoonlijk wat gezocht. Nu is de naam Marit voor mij bekend en ik ken niemand met de naam Marrit. Misschien speelt dit mee.
Ik ken zowel een Marit als een Marrit.. - Marit wordt bij haar afgekort tot 'Ma' en dat vindt ze niet echt leuk (maar dat weet je vooraf toch niet). - Marit vind ik zelf wat zeurderig klinken (netals Maaike, Maarten e.d. maar komt denk door die 'Maaa'-klank en is uiteraard mijn persoonlijke mening hihi), Marrit vind ik daarentegen wat zachter. - Bij mij zou ook de hoeveelheid x gegeven meespelen en in dit geval zou die dus positiever uitvallen voor Marrit.
Ik vind Marit mooier, Marrit vind ik niet mooi geschreven en de uitspraak vind ik ook niet mooi. Buiten het mooi/niet mooi verhaal weeg ik ook mee dat Marrit altijd gespeld zal moeten worden en Marit niet. Denk ik.