Magalí

Discussie in 'Babynamen' gestart door Tord, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik dacht vannacht ineens aan een oud collega van me, een meisje dat Magalí heet.
    Na haar ben ik deze naam nooit meer tegengekomen. Ik vind hem best leuk, al zou ik hem niet zelf aan mijn dochter geven.
    Wat vinden jullie ervan? Het betreffende meisje was overigens niet NL, maar Mediterraans.

Je spreekt het trouwens met een harde G uit, net als in goal.

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik denk dat het vooral een naam is waar je even aan moet wennen. Heb hem indd nog niet eerder gehoord. Persoonlijk vind ik het niets. Spreekt mij niet aan.

3. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

dit wilde ik net zeggen, ik vind het echt een prachtige naam, maar wel voor een exotisch iemand. Ik vind het een hele lieve, maar ook best stoere naam.
    deze naam was mij ook opgevallen toen er een nederlandse Magalì mee deed aan een programma om in Australië een baan te krijgen???? weet niet precies hoe of wat, maar was toen een keer op tv. Zij was overigens niet mediteraans. ;)

4. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Wel leuk! Volgens mij een vertaling van Margriet. We hebben in Nederland wel een prinsesje (of gravinnetje...) dat zo heet; de eerstgeboren dochter van Prins Floris en Prinses Aimee!

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Heet de dochter van een van de zonen van Prinses Margriet niet zo? Persoonlijk vind ik het overigens niet echt een mooie naam..

6. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @Nina4 Ja dus ;) Van PRins Floris en Aimee! Haar zusje heet Eliane !

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hihi ik dacht wel zoiets, maar was te lui even Google te raadplegen ;)

8. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Voor een mediterraan kindje wel ok, maar vind 't toch niet echt mooi.

Ik ken een Nederlands meisje dat Mayari heet, vind ik wel weer erg gaaf! (majaarie)

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik vind het een mooie naam, maar het moet wel bij de namen van de ouders passen. Bij Aimee vind ik het bijvoorbeeld goed passen. Maar bij Piet en Mien bijvoorbeeld echt niet :p (Bij Floris en Eliane vind ik het overigens ook niet heeel goed passen, maar die twee namen passen wel weer prima bij elkaar.)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

In Frankrijk heb ik de naam weleens gehoord. Daar spraken ze het overigens uit als Makali, met een zachte 'k', maar dat is natuurlijk logisch omdat ze daar de 'g' niet hard uitspreken.

Ik vind het geen bijzondere naam - zou hem zelf niet kiezen.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een koosnaam voor Marguerite (Margriet).. Frans en erg mooi

een zachte 'k'? Nooit van gehoord.. een harde 'g' wel...

12. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik vind het een mooie naam ;)
    Ken alleen iemand die zo heet en ik zal dus nooit zelf voor die naam kiezen..

13. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Ik vind het een heel mooie naam. Idd wat minder als de ouders Truus en Piet heten, maar als een Franse naam een beetje bij de familie past, heel lief en mooi en chic.

14. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Ik vind het wel een mooie naam, maar vind hem inderdaad erg exotisch klinken. Ik zie ook gelijk een getint kindje voor me. Voor een Hollands kindje vind ik deze naam dus niet zo leuk, maar anders, super!

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

:( in Frankrijk heb ik nog nooit een harde 'g' gehoord dus ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld

Deel Deze Pagina