Een paar vraagjes over deze naam: -Hoe spreken jullie deze naam uit? -Wat vind je mooier, Elinor of Elinoor? -We zijn op zoek naar een mooie tweede naam in de trant van Joy, Grace, Hope...iemand nog goede tips?
Ik spreek hem uit als Elie-noor. Vind de schrijfwijze mooi, maar vind 'Elinore' ook mooi. Ligt er natuurlijk ook aan hoe je hem uitspreekt. Verder kwamen de namen Charity, Joya, Lyric, Angel en Integrity nog in me op voor een tweede naam. Sky(e) vind ik ook mooi, zoals hieronder al is gezegd.
Ik spreek het uit als elinor. Maar de oorspronkelijke naam schrijf je heel anders toch? Elanore of Eleanor vind ik veel sjieker staan. En dan zeg wel automatisch noor op het einde.
Ik spreek het uit [illienor] en vind het eigenlijk maar vreemde naam. Ellienore vind ik dan weer wel leuk
Elie-noor zeg ik. Ik vind de spelling Eléonore / Eléonoor wel een stuk mooier of anders Eleanor! Tweede naam: Dawn Serenity/ Serena Charity Rain(e) Celeste Crystal Melody Rose
ik zou het precies zo zeggen als je het schrijft, En dan met de klemtoon op de eerste lettergreep: EElinor. Vind het wel mooi!
hmmz.. nu ik er nog eens overna denk zou ik het ook met de klemtoon op de laatste lettergreep kunnen zeggen: elinOOr. Klinkt ook leuk! Maar dat geeft voor mij wel aan dat het niet meteen duidelijk kan zijn voor mensen hoe deze naam uit te spreken.
Dank u dames! Vaak komt de opmerking naar voren dat de klassieke spelling Eleanor mooier is, maar wij willen echt de uitspraak: EELIENOOR. Dan is Eleanor toch niet echt logisch, want dan gaan mensen misschien zeggen EELEEAANOOR, of is dat een kronkel in mijn hoofd? Graag jullie mening/tips...
- Ik spreek de naam uit als Eelienor. - Elinoor denk ik. Ellenoor vind ik nog mooier. - Heather, Dawn, Faith, Holly, Gloria, Glory, Hannah, Hazel, Fay / Faye, Liberty, Destiny, Charity, Mercy, Chastity, Serenity, Verity, Honor, Felicity, Harmony, Justice, Pride, Prudence, Constance, Lyric, Karma, Melody, Journey, River, Nova, Autumn, Spring, Summer, Winter, Tuesday, Rose, April, May, June, Lilly, Heaven, Love, Skye, Pearl, Daisy, Meadow, Juniper, Asher, Opal, Angel, Amber, Jade, Beryl, Dahlia / Dalia, Giada, Ceder, Neva, Amaris, Luna, Nuray, Amaya, Indra, Rain, Asta, Astra, Astrea, Danica / Danika, Daw, Estee / Estée, Estelle, Esther, Hesper, Hester, Izar, Izarre, Star, Stella, Sterre, Vega, Vesper, Yildiz, Yilla, Lumen, Brooke / Brook, Kenda, Lynne, Mayim, Maylin, Doris, Hali, Mare, Maren, Marin, Maris, Mariska, Meredith, Morgan, Muriel, Ocean, Ula, Asis, Cira, Dysis, Kiran, Sinne, Solange, Solaris, Sun, Suvan, Zonne...
Eleanore vind ik mooier. Levert ook geen problemen op vanwege de angelsaksische herkomst. Legt de klemtoon op wat mij betreft de mooiste plek: nore, met een zachte langerekte o, en een afgeronde r. Niet zoals Noor, waar je een rollende r achteraan kunt plakken.
Mijn schoonzusje had Ellenoor in haar hoofd (tot onze Noor geboren werd ). Nu is dat Ellemijn. Maar Ellenoor is ook leuk en vind ik persoonlijk mooier dan Elinoor.
Elle-nor, nee sorry vind het niks.. Enore of Enora lijken erop en dat vind ik dan wel weer super leuk, misschien een optie?