Hallo allemaal! We hebben nogal moeite met het vinden van een jongensnaam. Het wordt ons eerste zoontje. Het liefst vind ik iets met begin letter R. Papa-to-be heet Roman; zijn vader heer Ronald. Mijn vriend heeft ook twee ooms: Rene en Robert. Vasthouden aan de R vind ik lastig. En is uiteraard niet noodzakelijk; wel extra leuk. Engelse namen vind ik geen probleem mits ze al enigzins vernederlandst zijn zoals: benjamin, brian, colin, rick etc. Engelse namen die "te engels" zijn: dylano, camden, riley etc. (ik vind het schitterend; als ik een cottage in schotland zou hebben...) Nu het probleem: Mijn vriend vind de "te engelse" namen heel mooi en wil niets weten van de "saaie" engelse namen en nederlandse namen die ik mooi vind. (mijn afgekeurde suggesties zijn: Ties en Dex) Iemand misschien tips voor namen die niet "te engels" overkomen of nederlandse namen die toch hip en stoer zijn? Tips zijn erg welkom!
Persoonlijk vind ik Roan erg leuk voor een jongen als je de R erin wilt houden. Hugo Ivo Yannick Ryan Ik ben kwa jongensnamen behoorlijk inspiratieloos in vergelijking met meisjesnamen. Succes!
Bedankt voor je reactie. Roan en Ryan vind ik allebei leuk. Ryan wees m'n vriend geloof ik ook al eens aan. Moet er wel even aan wennen. Zet ze allebei op het lijstje. Jongensnamen zijn ook heel lastig...
Toevallig; ik heb Reece op z'n Welsh voorgesteld met spelling: "Rhys" en hij vond het niet mooi. Ik vind het vooral met die ouderwetse spelling heel leuk. Raven vind ik op zich een leuke naam; alleen niet in NL. verhuizen dan maar? haha. Het is wat!
Met een R: Ravi Raf Randy Rex Remo Riley Rody Russel Rover Ross Rory Romeo Rolan Rinz Rowin Ray Ruben Randal Ritchie Noem maar even wat op met de R
Raf Rafael / Raphael Raian / Rajan / Rayan Ralf / Ralph Ramon Ramses Ramzi / Ramsey Rano Rasmus Raven Ravi Ray / Rae Reeve / Reve Reginald Reid / Ried Reijer Remi, Remo Remon Remzi Reno Rens, Renze / Rense Renzo Rev Revan Revi Rickley Rico, Ricco Ridley Rien Rienk Ries / Rhys / Reece Rink / Rinck Rinke Rins Rinze / Rinse Ritchie / Ritchy Riv / Rif / Riff Riven River Roan, Roaz Robbe Robbie / Robbi / Robby Robian Robin Rocco Roderick Rodi / Rody Rodin Roef Roek Roel Roël Roemer Roger Roïn Rojan Rolan Rolf Roman, Romen Romeijn / Romein / Romijn Romeo Romero Rommy Ronan Roni Ronin Ronnie / Ronny Roran Rory Ross Roué Rowen, Rowin Royce Rubian Rubin Rudi / Rudy Rufus Russel / Russell Rylan
hier zit een kindje bij onze dochter in de klas die Raeven heet en die is toch echt hartstikke Nederlands dus het kan. maar snap het hoor haha. succes
Moet het met een r? Nee toch? Ideetjes: Luuk, Remy en... Arno Ben Bjorn / Björn Cas Chiel / Giel Christian Coen / Koen Daan Danny Dave, Davey Eduard Emiel Ferdi, Ferry Gido / Guido Guy / Gie Igor Jarno, Jarne Jesper, Jasper Jesse Jim Jordy Jules Kelvin, Kevin Liam Marc Merijn, Marijn Micha Michel, Mitchell Mick Milan Niek Noah Oscar Owen Rico, Rocco Rik / Rick Rob, Robbie Rodney Roel, Roelof, Roeland Roy Sidney Sonny Stan, Sten Stef Thom / Tom Tijs / Thijs Timo Tobias Twan Yorick