Beste allemaal, Ik ben nu 25 weken zwanger en we krijgen een jongetje! We zijn het al een tijdje eens over de naam gelukkig. Teije! Of Tije.... Dat is dus net het punt. Mijn man heeft voorkeur voor de ene spelling en ik voor de andere. En we zijn eigenlijk gewoon heel benieuwd wat onbekenden eigenlijk vinden. Daarom de poll: Teij of Tije! Wij zijn benieuwd en nieuwsgierig naar jullie keuze!
Ik kan het bericht niet aanpassen. Maak ik een poll over spelling van een naam, maak ik zelf een spelfout in de tekst! Voor de zekerheid: Teije of Tije....
Tije, omdat ik dat logischer vind en ik de k denk dat mensen minder snel gaan vragen hoe je het dan moet schrijven
Teije, maar eigenlijk alleen omdat ik een paar jongens ken bij wie je het zo schrijft. Tije kan natuurlijk ook
Teije is idd de meest gebruikte schrijfwijze maar ik vind die schrijfwijze onlogisch... Ik zou dus zelf voor Tije gaan.
Teije! Bij Tije lees ik 'tjie', dat me weer aan 'hatsjie' doet denken. Thije zag ik ook al voorbij komen (draag m zelf weleens aan hier op zp). Vind ik een mooie spelling, maar met groot nadeel dat het zo op Thijs lijkt...
Ik vind Teije het meest 'af', dan is t voor mij een kloppende naam. Alsof ik bij Tije iets mis, de naam op die manier leest voor mij niet compleet.
Ik houd niet van extra letters die je niet uitspreekt in namen. Toch blijkt dit voor velen vrij normaal te zijn. Mijn jongste zoon heet Tom en regelmatig krijg ik de vraag of het Thom is Ik stem dus voor Tije. Zo makkelijk mogelijk.
Onze oudste heet Sep. Met 1 ‘p’. Meestal is het geschreven met 2 p’s. Maar je hoort hem niet, dus gewoon met 1 p. Wat dat betreft zou die reden dan weer goed passen bij Tije....
Leuke naam, thije vind ik zelf mooi staan. Bedenk wel dat de naam snel verbasterd wordt naar 'taaie' (ervaring)