Hoi, Over enkele maanden verwachten wij onze tweede dochter en we willen haar graag M(e)i(j)e noemen. We zijn er echter nog niet over uit wat de meest logische / mooiste / makkelijkste schrijfwijze is: Mije / Meije / Meie Wat vinden jullie? Super bedankt alvast
Meije vind ik het mooiste staan. Het zal hoe dan ook vaak verkeerd gespeld worden, dat gaat al bij de simpelste namen mis dus ik zou gewoon gaan voor wat jullie het mooiste vinden staan!
Dank voor jullie snelle reacties! Ik vind persoonlijk 'Mije' het mooist, omdat ik bij 'Meije' de hele tijd aan de achternaam 'Meijer' moet denken Mijn vriend vindt 'Meije' het mooist. Aarghh, zo lastig!!
Meije doet me aan een achternaam denken, maar bij Mije denk ik aan (van) mij. Meie lijkt Meike met spelfout. Eigenlijk geen van de drie dus...
Meie doet mij teveel denken aan een 'meier' (100 gulden) en een 'temeier' (h*er)... Met schrijfwijze Mije zou ik eerder aan een jongen denken. Komt ook omdat het veel lijkt op de jongensnaam Tije/Thije. Ook zonder mn bovenstaande meningen over die schrijfwijzes, vind ik Meije wél mooi