Jongen blijkt meisje te zijn of andersom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tinkelbel, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Wie heeft ervaring dat je dacht een jongen te krijgen en het bleek een meisje te zijn (bij de geboorte)? Of ken je hier verhalen van?

Bij de eerste heb ik nooit getwijfeld of ze het wel goed haddden. Maar bij deze, een meisje, twijfel toch wel soms. Ondanks dat we 2 keer behoorlijk zekere bevestiging hebben gehad dat het meisje is :D.
    Niet dat ik erg teleurgesteld ben als het bij de geboorte toch jongen blijkt te zijn hoor :) alleen jammer van alle kleertjes ;)

2. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Ja en jammer van de roze kamer!

Ik heb er geen ervaring mee, maar ga volgende week bij de liggingsecho (35 wk) nog even vragen of ze nog 1 keer wil kijken. Krijg toch af en toe al de bibbers, stel dat ze er naast zitten..

3. Seth

Seth Niet meer actief

ik ken twee gevallen in mn naaste omgeving...

mijn broertje zou volgens de echo een zusje zijn.. het is dat mijn moeder een vruchtwaterpunctie had gedaan en daar hoorde dat het meisje mannelijk DNA had.... :D
    een jongen dus...

Een vriend van onz zou een jongen krijgen... maar bij de bevalling bleek dat er een stukje "afgebroken" was....
    (is maar paar jaar geleden..)

oooo en trouwens.. vorige keer toen ik mn pretecho kreeg, kwam er een stel lijkbleek naar buiten...
    hun meisje bleek namens opeens bij deze echo een jongen te zijn geworden... (ze hadden alles al roze gekocht... maar gelukkig nog de kaartjes eraan...)
    De vrouw was al week of 30 zwanger....

het gebeurd dus wel..
    De reden dat het eerste wat ik vroeg toen onze oudste werd geboren.. "is het echt een jongen?"...

4. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik ken ook een situatie van een collega van 5 jaar geleden, hadden al twee jongens en de derde was bij alle echo's volgens de VK een meisje. Bij de geboorte bleek het toch een jongen te zijn. Aangezien ze al 2 jongens hadden was het voor zijn vrouw wel even slikken...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Een kennis van me had het ook. Met 20 weken 1 keer het geslacht gezien en alles roze gekocht, kamertje echt een meisjes kamer. Bleek toch een jochie te zijn bij de geboorte. Mochten ze alsnog met spoed nieuwe kleren regelen en het kamertje moest opnieuw geverfd.

Dat was tijdens mijn zwangerschap, en ik heb express het kamertje neutraal geverfd (citroengroen) en een paar basissetjes in wit/ecru/lime groen gekocht. Maar hier klopte het wel.

6. kannietwachten

kannietwachten Actief lid

13 jan 2011
    299
    0
    0
    oef ik moet er niet aan denken... wij weten sinds de 20 wkn echo dat we een meisje krijgen en ik heb ook alles roze. Ons meisje heeft ook al echt een naam (zo noemen we ze alleen als wijzelf samen zijn) en het lijkt me erg vreemd om te moeten omschakelen. hoewel een jongen natuurlijk ook super welkom is. Toch maar even extra laten checken tijdens de liggingsecho..!!

7. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    schijnt inderdaad nog wel regelmatig voor te komen..
    we hebben er voor de zekerheid nog elke echo ff naar laten kijken..
    volgende week met 32 weken vraag ik nog ff een keer of t wel echt een meisje is.. :)
    een jongen is hier ook heel erg welkom..hebben alles neutraal alleen op de kleertjes na.. dat zou echt heel erg jammer zijn!

8. MK84

MK84 Lid

23 jun 2011
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Toen mijn moeder zwanger was van mij was de verloskundige er van overtuigd dat ik een jonge was. Dit stelde ze alleen vast aan de hand van de hartslag (die is geloof ik bij jonges vaak wat trager).
    Tijdens het persen zei ze zelfs:nog heel even mervrouw dan heeft u uw zoon in uw armen. En daar kwam ik een meisje.

Dit is wel 25 jaar geleden.

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou 17 jaar geleden een achternichtje krijgen, bleek een achterneefje te zijn.

Zelf ben ik ook wel eens bang geweest dat de echoscopiste het fout gezien had. Inmiddels is het door drie man bevestigd en ik ben ik er niet meer bang voor :D.

10. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Bij mijn 1e zw. schap hier eigenlijk nooit rekening mee gehouden dat het zou kunnen...!!
    Nu hebben ze 2 keer redelijk onzeker gezegd dat het leek op een ..... (vul zelf maar in, hihi) Maar niet met volle overtuiging. Na een "verplichte" VWpunctie hadden ze toch echt wel gelijk, hebben ze namelijk meteen naar gekeken met de onderzoeken die ze doen bij die punctie:D

Wij weten het dus echt 100% zeker!

11. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Sterker nog: ik kwam in een hele vreemde stuit ter wereld ( met 1 been gestrekt als eerste en mijn andere been lag omhoog langs mijn lijf en hoofd, vraag maar niets aan mijn moeder: het was echt een bevalling from hell!!!), en hierdoor was alles zo ontzettend opgezwollen dat de zuster tegen mijn ouders zei: gefeliciteerd, u heeft weer een zoon :$ De gyneacoloog zei tegen haar: kijkt nog eens een keer goed......:):):) En ik ben echt een meisje hoor!!!

Dus er blijft altijd een spoortje twijfel in mijn achterhoofd als ze nu tegen me zeggen dat we een zoontje krijgen :p

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Mijn tante 17 jaar geleden!!! Mijn verwachte neefje bleek een nichtje :D. Ze had de eerste 2 dagen geen naam, en de slaapkamer, kleding, alles was blauw..

Ik ben nu in verwachting van een meisje.. Maar poehhh als ik dit topic zo lees. ik ga toch maar weer wat neutralere dingen bijkopen :).
    Heb nu alles bijna roze, bloemetjes etc.

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij hadden daarom een neutraal kamertje gekozen.
    Vrienden van ons dachten dat ze een jongetje zouden krijgen en het werdt een meisje, hadden dus idd allemaal jongenskleertjes en een jongenskamertje gekocht.
    Grotendeels hebben ze alles nog kunnen ruilen.

14. marilouise

marilouise Niet meer actief

wij zelf

we kregen bij 21 weken te horen dat we een meisje zouden krijgen super leuk ik zeg is het zeker ja idd 200 % oke hoezo ik had zelf het gevoel dat we ene jongen zouden krijgen nee het voorgevoel was altijd het tegenover gestelde zei hij nog

bij 32 weken werd ik overgedragen aan de gyn en kreeg een extra echo en ze zei weten jullie wat het wordt (ik had de nacht ervoor gedroomd dat het een jongen werd en zei dit s'morgens tegen mijn man hij werd er boos om ik moest er echt over ophouden ) dus wij ja als het goed is een meid ow zegt ze hebben jullie een foto van het geslacht nee hoezo. ze ging kijken ze zegt ik heb een verrassing mijn man sprong op hij zegt het zijn er 2 nee zegt ze maar jullie meisje heeft een piemeltje!
    ik heb gehuild (ik had gedroomd over mijn vader die overleden is en ons zoontje ) we besloten gelijk hem te vernoemen naar mijn vader.

ik moet er nog steeds niet aan denken dat we het niet geweten zouden hebben bij de bevalling ik ben uiteindelijk bij 36 ,5 weken met een keizersnee onder algehele narcose bevallen.

wij hadden niet alles roze wat lakentjes een paar pakjes en de versieringen !
    de echoscopist geloofde niet dat hij ernaast zat pas toen we een een geboortekaartje stuurde en de vk een foto meenam

15. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier voor de geboorte altijd vrij neutrale dingen gekocht omwillen van die redenen, pas bij de geboorte echte jongens of meiden dingen gekocht!

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hihi, ja, dat deed ik op de baarkruk idd :D Thirza in m'n handen gekregen van de verloskundige, haar tegen me aan gedrukt en vervolgens haar omhoog getild.
    Manlief: "Huh, wat doe je?"
    Ik: "Kijken of ze echt een meisje is."
    :D

17. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Wij hebben het zelf meegemaakt.

Ons zoontje was tot 4 keer aan toe een meisje tijdens de echo.
    Met 26,5 weken hadden we een 3D echo, maar hierop was duidelijk een piemeltje te zien!
    Ik had net zoals iemand hierboven ook al zei, daarvoor al gedroomd dat wij een jongetje hadden gekregen. Dit klopte dus!

Ik had zelfs de geslachtsfoto op het forum gezet met een poll. Meer dan 100 mensen hadden gestemd en 98%zei meisje!

Dit is de 'bewuste' foto:

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Toevallig laatst hier in mijn omgeving, eerst was het een jongen en iemand anders zei weer een meid. Het moet nog geboren worden maar ik ben benieuwd wat het nu wordt :)

Ik ben zelf ook een beetje zenuwachtig of het wel echt een jongen is. Ik had namelijk een heel sterk voorgevoel dat het een meid was maar er is nu 3 keer gezegd dat het een jongen is. Ben ik uiteraard net zo blij mee natuurlijk maar ik heb op de echo alle 3 de keren geen piemeltje kunnen zien.. die konden ze niet vinden! Wel de balletjes gezien trouwens hihi. Maar toch.. ik vind het maar spannend hoor :p

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dit is precies wat bij ons is gebeurt! Wij kregen bij de 20 weken echo ook te horen dat het een meisje was. En ik vroeg nog aan de gyn of ie er echt zeker van was omdat ik zo'n jongens-gevoel had. Toen heeft ie nog een keer gekeken en hij was echt superzeker van zijn zaak... verder geen echo's meer gehad en met de geboorte bleek het dus een jongen te zijn. Ik vroeg ook echt zo van: en is het nou een meisje en toen zeiden ze dus: nou... nee, het is een jongen :)
    Was eigenlijk helemaal niet verbaasd ofzo. Had meer zoiets van zie je wel!

Wij hadden gelukkig niet alles roze. Had natuurlijk wel wat kleertjes, die heb ik allemaal verkocht, en een roze mc die we niet meer mochten ruilen. Heb er maar een blauwe hoes om gedaan :) Gelukkig hadden we geen roze kinderwagen (wat ik wel wilde, maar mijn vriend niet :D)!

20. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hier ook een soort gelijke situatie gehad met me jongste zoontje zowel de gyn als bij de pretecho kregen we te horen dat het een meisje zou zijn dus alles roze enz toen ik op de ok lag en me kleine vent geboren was en de gyn hem boven het doek hield zei hij gefeliciteerd met uw zoon en ik wat!!!! dat kan niet het zou een meisje zijn hahahaha tuurlijk was ik ontzettend blij maar de schok was groot. nu hebben we volgende week de 20 weken echo en ben benieuwd wat er dan gezegt gaat worden wel hebben we nu een neutraal kamertje en kleertjes hihi :D

Deel Deze Pagina