Waarom woon jij in Veenendaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jutte, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Hoi allemaal,

We zijn ons aan het oriënteren op woningen in Veenendaal...en dan met name de woningen in het nieuwe deel Veenendaal-Oost.

Er zijn vast meiden hier op zp uit Veenendaal en ik ben zo benieuwd: wat is er nou zo leuk aan Veenendaal? Het lijkt me aan de ene kant totaal anders dan bv Amersfoort (waar we nu wonen), maar het is wel een stad...met geweldig winkelcentrum enz.

Dus help, wie trekt me over de streep?

Groetjes

2. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik kom er oorspronkelijk vandaan, en wij gaan ook terug als ons huis verkocht is.....tja waarom? Bij mij is het een gevoel mijn familie woont er enzo. Je hebt het bos naast de deur, de betuwe naar de deur, je woont centraal euhmmm tja toch meer mijn gevoel dus.

3. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Omdat het een keigezellige stad is en je overal binnen no-time in 'het dorp' (winkelcentrum) bent. Er superleuke winkels zijn. Je een prachtige natuur om je heen hebt. We hele gezellige feestjes hebben (lampegiet bijvoorbeeld).
    Openbaar vervoer goed is. Het ziet er netjes uit, mensen zijn aardig..

Ik zou als ik terug naar nederland zou gaan niet ergens anders willen wonen.

Beste plek van nederland!!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind Veenendaal wel leuk maar mij iets ´te Christelijk´..

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

tja dat is het bij mij dus ook. ik kwam toen ik nog in opheusden/ochten woonde wekelijks in veenendaal. en ik zou het echt niet kunnen (net zo min als dat ik terug zou gaan naar opheusden en ochten)

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
  7. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Nou ik ben niet christelijk en er opgevoed en vind het een beetje overdreven ook daar in Veenendaal is veel veranderd met de tijd

8. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Kijk eens aan, al veel voors en een aantal tegens...

Maar Christelijk....Is het echt zo erg?
    Ik zie toch veel hippe meiden rondlopen als ik in Veenendaal aan het shoppen ben.

Dat was juist mijn verbazing: de vele winkels (zelfs een HM!) en helemaal niet zo'n Christelijk sfeertje, dacht ik...

9. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ik zie hier juist een afname in aantal Christelijke stemmers in en een flinke winst voor de VVD..of kijk ik niet goed?

Is er een cultuuromslag gaande in Veenendaal? Zou dat juist door de vele nieuwbouw komen, of een verjonging in het algemeen? Goed verdienende jonge gezinnen bijvoorbeeld, zijn die er veel? Ik roep maar wat hoor, maar de CU en CDA hebben wel flink verloren.
    En kijk eens naar de PVV-opkomst...

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

veenendaal is vooral erg gereformeerd maar veenendaal word groter en veel mensen gaan daar wonen omdat het centraal is.

er gaan ook veel mensen vanuit daar naar opheusden naar de kerk.
    ook veel van de grote winkels daar zijn echt gereformeerd van eigenaar.
    ook achterberg en elst enzo zijn natuurlijk erg kerkelijk.

ja je zal er vast heerlijk kunnen wonen maar zoals bij opheusden en ochten zul je er wel tussen moeten passen ;)

11. Ik woon mn hele leven al in veenendaal en heb het er wel goed naar mn zin. Heerlijk shoppen, leuke terrasjes etc.. MAAAR.. Ik ga uiteindelijk weg hier.. Ik vind over het algemeen de mensen stug en kortzichtig. (niet allemaal dus;)) en dat staat me enorm tegen.
    Maar veenendaal bouwt zich enorm op en het wordt allemaal prachtig. Voornamelijk dragonder oost!

12. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    ik heb van mijn 6de tot mn 17 in Veenendaal gewoont.. Mijn ouders wonen er nog steeds!!

Gerefomeerde mensen wonen voornamelijk in de wijk waar babydump ligt. Je hebt ook de flats daar wonen over het algemeen weer de laag opgeleide en buitenlanders. Maar de nieuwere wijken zijn leuk en gezellig! Petenbos is dan niet meer zo nieuw maar daar is niks christelijks aan.

Waarom Veenendaal:
    - Leuk stadcentrum
    - Zwembad
    - Genoeg sportgelegenheden
    - Genoeg basisscholen maar ook middelbare scholen
    - Bos is vlakbij
    - Openbaar vervoer is inderdaad goed

Nadeel:
    - in het weekend met uitgaan (waren) er vaak ruzies
    - Mensen zijn wat stugger
    - Het is volgebouwd dus niet veel groen tussen de wijken door
    - er is wel vaak criminaliteit in stad en sommige wijken

Volgens mij was het dat wel beetje..

13. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik woon in veenendaal sinds 1997 en ik moet zeggen dat ik eerst niet wist wat me overkwam (de rust, de kerk alles)
    Nu willik niet meer anders :)
    Het christelijke valt eigenlijk best wel mee tegenwoordig en Veenendaal is steeds meer een stad aan het worden.
    Waarom ik hier blijf wonen?

Mijn vrienden, ouders en broer om de hoek, binnen 10 min. in de natuur binnen een half uur in Utrecht.
    In principe heeft Veenendaal alles :)

Ben als oorspronkelijk niet veenendaler toch wel een beetje trots/blij dat ik hier mijn kindje kan opvoeden/groot brengen.
    Wij gaan overigens nu ook in veenendaal oost wonen ;)

14. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg

Als eerst wil niet aanvallend overkomen hoor, dus vat het niet verkeerd op, maar ik ben een geboren en getogen veenendaler en ja er zijn best veel kerken en ook christelijke scholen. Net zo goed als er aardig wat moskeeen te vinden zijn.
    Serieus, het is zoooo n misverstand dat iedereen er in rokken loopt en gereformeerd is. Echt dikke bullshit.
    En het is echt niet zo dat je er tussen moet passen. Veenendaal is een stad waar je van alles kunt vinden, ja mensen uit een '' zware kerk' maar ook niet gelovigen, islamieten, hindoes.

Ik heb zelf op een hervormde school gewerkt en van de 27 kinderen zaten er welgeteld 2 in de kerk. De rest was of niet gelovig of islamiet of hindoe ga maar door.

Het is een stad die voor veel dingen open staat, waar je inderdaad leuk kunt winkelen en in het weekend gezellig stappen!

15. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Oeps nu ik het terug lees zie k dat ik wel erg agressief overkom :) bedoel het niet verkeerd hoor amfy.

Veenendaal is gewoon 'mijn stadje' en als het kon zou ik vandaag nog het vliegtuig pakken om er weer te gaan wonen.

I love veenendaal! :D

Zo nu heb ik wel weer genoeg gepromoot ;)

16. Rono

Rono Niet meer actief

Mijn halve familie woont er en ik kom er wekelijks. Ik zou er graag willen wonen hoor! Niks mis mee.

En christelijk?? Het is daar net marokko aant worden ( schrijverspark enzo ).. dus valt mee hoor haha :)

Btw.. Veenendaal is geen stad, maar een dorp.

17. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik ben het helemaal met Duimelijn eens, ik heb mijn man hier ook heen gehaald want ik ga hier niet weg!

Lekker centraal, alles in de buurt en mijn familie om te hoek. Ik vind veenendaal een top stad (is eigenlijk dorp, maar heeft tegenwoordig wel de grootte van een stad). Ik ga hier niet zomaar weg :D

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn vader woont in Veenendaal. Ik heb er op de middelbare school gezeten en kom er uit de buurt.

De omgeving is christelijk, maar ik ben het niet en heb het nooit als last ervaren. Dat je geen broek mag dragen tijdens een sollicitatie is onzin. Dat zal wel met het specifieke bedrijf te maken hebben, maar alle vrouwen die ik ken en die daar werken, doen dat gewoon in broek ;) Mijn middelbare school was christelijk, maar we deden er vrij weinig mee eigenlijk. Het Ichtus College is de enige echt christelijke middelbare school.

Mijn vader en zijn vrouw wonen in het westen van Veenendaal geloof ik (als ik de kaart goed voor ogen heb). Een fijne kindvriendelijke buurt. Het winkelcentrum van Veenendaal is erg leuk, het doet niet onder voor Amersfoort. Al met al kan ik het wonen in Veenendaal zeker aanraden.

Nadelen is dat het geen oud stadskern heeft zoals bijv. Amersfoort. Dat vind ik persoonlijk wel fijn, maar het is geen harde eis. Verder is er wel wat overlast van hangjongeren en allochtonen, maar met name in specifieke buurten. En waar heb je dat niet?

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vind de mensen trouwens niet stug. :) Dat las ik ook hierboven ergens. Ik heb er een hele fijne middelbare schooltijd gehad met leuke docenten en fijne klasgenootjes. Het is er eerder een tikkeltje kak, maar dat komt misschien ook vanwege het milieu waarin ik verkeer (op het VWO gezeten en mijn vader is een ondernemer).

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het dorpje waar ik ben opgegroeid is trouwens ook een aardig groot deel gereformeerd. En je hebt er echt nauwelijks mee te maken als je daar niet tussen past. Er blijven genoeg minder of niet christelijke mensen over en de zwaar christelijke concentreren zich enorm. Ze gaan naar 1 basisschool, 1 middelbare school en wonen vaak ook allemaal bij elkaar in de buurt. Al mijn vriendinnen geloven niet of weten niet of ze moeten geloven. En ze komen allemaal uit die christelijke omgeving ;)

Ik vind het dus zwaar overdreven het beeld wat in het begin van dit topic is geschetst. Opvallend dat het ook afkomstig is van mensen die er niet wonen of hebben gewoond. Veenendaal is als niet christelijke prima vertoeven hoor!

Deel Deze Pagina