Meisjes peuterkamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ligero, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik ben me aan het oriënteren op meisjes peuterkamers want stel dat ons meisje een broertje of zusje krijgt, krijgt zij een nieuwe kamer en de baby gaat dan op haar oude kamertje. Is nog niet zo ver maar vind het wel leuk om kamertjes te bekijken.

Hoe ziet jullie meisjespeuterkamer eruit? Wat is volgens jullie echt heel handig of onmisbaar in de peuterkamer?

2. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier bezig met dr kamer, zal in september klaar zijn (verjaardagskado ;) ) het babyachtige gaat eruit (nijntje en dergelijke, spullen die nutteloos zijn nu).
    Er staat al een meegroeibed in (ikea), haar commode blijft staan, heb die van hensvik ikea, dus das ook leuk als kast en haar kledingkast veranderd ook niet.
    Verder kleed ik het aan met Lief! spulletjes, kleed, zitzak, wandkubussen, kapstok, letterbak bureautje en kleiner spul.
    Ook haar muren heb ik veranderd. zal zo foto bijvoegen

3. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Bekijk bijlage 409950

De muren zijn zo. Dit is haar commode daar komen ook allemaal andere spulletjes in :D

4. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Dit is onze peuterkamer, maar voor mijn gevoel is hij nog niet af. Hier ook een Hensvik-fan overigens, de kledingkast en en de boekenkast. :)
    Binnen enkele maanden wil ik de commode eruit hebben en dan een tafeltje of bureautje met stoel erin. Zodat ze ook echt een eigen speelplekje krijgt. En wanneer ze eraan toe is halen we de spijlen van het bed eraf en is het dus een laag peuterbed (je kunt 'm ombouwen).
    Op termijn zullen we er nog een (speel)kleed aan toevoegen en een kleine fauteuil neerzetten om bijvoorbeeld een klein leeshoekje te creëren.

Bijgevoegde bestanden:

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Leuke kamertjes!

Een tafel met stoeltje is wel een leuk idee.
    Peuterbed heeft ze al (meegroeibedje van Ikea). Omdat ze een schuin dak krijgt op zolder zat ik zelf te denken aan de Stuvakast van Ikea en die trapsgewijs met het dak mee laten lopen. Daar kan dan haar kleding en speelgoed in en op.
    De commode verhuist dan niet mee naar zolder, daar is niet zoveel plek voor en ze is al ongeveer 3 als ze naar zolder gaat uiteindelijk dus ook niet meer nodig. Gebruiken hem nu al amper meer.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    Onze peuter heeft ook net een 'nieuwe' kamer gekregen. Aan twee kanten schuin dak vanaf ca 55 cm van de grond dus weinig ruimte voor kasten. Ze heeft Stuva kasten, 1 lange hoge (128 cm) en nog twee ladenkasten van 65 hoog. Deurtjes en laadjes roze en wit. Ze had al roze gordijnen en een roze/wit houten bankje. Ze slaapt nu nog even in haar ledikant, maar van de week wordt haar nieuwe (mijn oude) bed geschilderd van grenen naar wit en met een nieuwe hello kitty dekbedovertrek is haar meidenkamertje dan compleet!

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Bekijk bijlage 410083

Bekijk bijlage 410084

Wij hebben het ledikant vervangen voor een eenpersoonsbed en de commode vervangen voor het Hemnes dressoir van de Ikea. Kledingkast hebben we weggehaald, alle kleding zit in het dressoir.
    Aankleding moet nog, ben er nog niet echt uit wat ik wil.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik moet zeggen: Hier werd het tafeltje en stoeltje totaal niet gebruikt. Ze spelen liever op de grond of in bed ;) . Het kleedje op de grond is wel erg fijn. Om te spelen en ook voor die keren dat ze op de grond geslapen heeft ;) .
    En wat kussens om in te hangen/zitten bevallen ook wel goed. Wij hebben 2 kussens van ieder 1 bij 1 meter :) - en wat 'gewone' .

Dit vind ik overigens ook wel heel leuk: kinderkamers | dress boy voor in kinderkamer Door 4me

maar misschien nog link als ze klein zijn, als ze gaan klimmen...

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou inderdaad zeggen dat een lekker groot kleed onmisbaar is: hier spelen ze altijd op de grond, zowel beneden als boven.

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Verkopen ze dat dressoir nog? Ik kan hem niet vinden op de site volgens mij... Wij hopen over een tijdje ook de kamer aan te pakken, heb nog een Hemnes bedbank van mij, een nachtkastje en kledingkast, maar dat dressoir is misschien wel handig!

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zoek alleen nog een leuk kleed.

13. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier hebben we het bedje vervangen en het badje eruit gezet.

De commode is speelgoedkast geworden maar mijn mannenrollen hem nog met verschonen en na het douchen.

Verder wil ik nog kijken naar een leuk kleed inderdaad. Nu wil ze nog niet boven spelen dus heb nog even tijd.

14. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
  15. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
  16. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
  17. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    dat ziet er wel een leuk bed uit.
    Vanwaar komt het?

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ Amethist, leuk! Wij hebben hetzelfde bedje maar dan in het wit.

@ Snoeki, schattig bedje! Erg lief. Leuk stoeltje ook ernaast

@ Sasjuh, lief kamertje!

Kleed is dus wel een aanrader. Ik weet ook echt nog niet wat voor stijl ik wil. Aan de ene kant neig ik naar felle kleuren zoals Lief! en aan de andere kant neig ik naar zachte, lieve kleurtjes. Gelukkig nog even de tijd :)

19. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wij hebben zelf een kasten systeem gemaakt voor onder de schuine kant dus deurtjes in een railwerk.

We hadden toen ze baby was ook de hensvik meubeltjes. En toen we die verkochten, hebben we haar laten kiezen wat ze mooi vond en heeft voor de stuva gekozen.

Ze heeft een zware met witte kledingkast uitgezocht. En dan die van 128 hoog. En ze heeft een wit met roze lade kast uitgezocht met 3 lades 2 smalle en 1 breed la.

Verder heeft ze nog een speelgoedkist er staan. En ja wat is echt onmisbaar. Opbergruimte denk ik.

Ik zal kijken of ik foto's kan vinden en anders maak ik morgen wel even een paar.

Deel Deze Pagina