Billen afvegen. Plus nacht plassen.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door pnirmal, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dochterlief 4 en half bijna wil nog steeds haar billen niet afvegen. Ze heeft het geluk gehad tot nu toe dat haar kleuterjuf zo lief was om nog mee te helpen.

Ik zou het nu willen gaan aanpakken want madam wil het nog steeds niet en heeft smoesjes om het niet te hoeven doen zelf.

1 vertellen dat ik haar laat zitten op de wc! Wel met een duidelijke uitleg plus wc papier aan geven en daarna weg lopen of?

Heeft iemand anders een idee. Hoe ik het toen met zoon op gelost hebt weet ik niet meer. Die was niet zo moeilijk dacht ik:)

2. Een aantal weken was ze in de nacht droog van af de avond tot de ochtend.
    Nu weer twee dagen achter elkaar dat ze in bed plast? Hoe aan te pakken, Misschien is ze te moe of wil gewoon echt haar bed niet uit in de nacht. Wel verteld dat ze mij wakker mag maken voor naar de wc te gaan.
    Vanavond voor ik naar bed gaat laat ik er weer even plassen maar omdat het een week of 3 goed ging en ze droog was?

Ik weet dat ze tot een jaar of 7 nog in hun bed kunnen plassen. Echt advies hier in hoef ik niet of toch wel haha. Denk dat ik weer een luier aan doet vannacht? Omdat ze in mijn bed licht heb ik ook elke keer een twee persoon.s bed dat nat is. En dus lekker veel wasgoed hebt.;)

2. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Waarom wil ze niet zelf afvegen? Misschien is ze gewoon bang dat ze het niet goed doet, dan zou je de afspraak kunnen maken dat ze zelf probeert en dat jij controleert. Heb je vochtig wc-papier in huis? Dat maakt het voor haar ook een pak makkelijker. Daarnaast zou ik inderdaad gewoon volhouden en het niet meer zelf doen (ben nogal een strenge in zo een dingen).

3. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Ik zag vandaag wc-papier van Dora bij de Kruidvat.
    Is het wat om haar zelf te laten vegen met Dora papier en als jij het moet doen gewoon wc-papier? Zo krijgt ze een positieve ervaring dat ze het zelf kan.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb je gevraagd waarom ze het niet zelf wil doen? Is ze misschien bang voor vieze vingers? Of vind ze het moeilijk? Helpt het als ze heel leuke handenzeep en een mooie handdoek heeft voor daarna? Mijn DL vind handen wassen echt veel leuker met maya of prinsessenzeep.

Deel Deze Pagina