Meisjes slaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Een kind: Wat moet je anders als zelfverdediging ? Sommige kinderen zijn echt b*tches. Als je gemept wordt kun je eerst proberen te praten, of vluchten, of dreigen, maar als het dan nog door blijft gaan, zou mijn kind uit zelfverdediging echt wel terug mogen slaan.

Een volwassen man kan het dan hopelijk op een andere manier oplossen. In een houdgreep leggen tot ze rustig is of anders gewoon weglopen. Ligt ook wel aan de situatie, als die vrouw een kickbokser is ofzo en echt gevaarlijk hysterisch wordt en hij dr niet kan vastgrijpen, en niet weglopen omdat zij hem aan z'n haren vast heeft ofzo, dan moet hij zich toch gewoon kunnen verdedigen. (en daarna dumpen natuurlijk, is ze nu helemaal gek worden)

2. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Als ik later een zoon krijg en hij krijgt een mep van een meisje dan mag hij best terug slaan van mij, vooral als het vaker voor zou komen.

Zou hij later in zn relatie door zn vrouw/vriendin worden geslagen dan vind ik dat hij toch even moet kijken hoe hij dat op kan lossen. Als hij een enkele klap krijgt vind ik niet dat hij terug hoeft te slaan, daar moet hij dan boven staan. Zou de vrouw flink gaan meppen dan lijkt het mij verstandig om gewoon haar armen vast te pakken zodat ze niet meer kan slaan. Maar uiteraard niet zomaar accepteren dat hij geslagen wordt.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hier schrik ik dus wel van. Ik was direct naar een andere buurt verhuisd. Buiten het feit dat volwassenen zich blijkbaar zo gedragen wordt het nu dus ook aan de kinderen geleerd of op zijn minst getolereerd. Zo verandert er nooit wat in de buurt, slecht! Maar dat ik mijn mening

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Slaan keur ik per definitie af. Maar als M een mep uitdeelt aan T en hij geeft een mep terug zeg ik niet dat hij geen meisjes mag slaan, maar zeg ik tegen beide dat ze niet mogen slaan maar het anders moeten oplossen.

En de tweede vraag... meen je dat nu serieus? Als iemand het bloed onder je nagels vandaan haalt dan mag je boos worden maar never nooit fysiek.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier is het net zo hoor, mijn kinderen mogen hier nooit buiten spelen. Verhuizen is niet zo simpel. Hier gedragen zowel volwassenen als kinderen zich heel hard naar hun buur, als ik in een speeltuintje zit hier achter vliegen de scheldwoorden je om de oren en proberen kinderen het speelgoed van je kinderen te jatten terwijl je er zelf bij staat.

6. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als kind zijnde wel, maar een volwassen man moet gewoon weg lopen als zijn vrouw slaat.

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik meen het echt dat ik hier van schrik. Mijn kind is zelf heel erg van de regeltjes en erg netjes (ik doe mijn best om het in te dammen hoor) maar in zo'n buurt is zij totaal niet op haar plek. Ik ben zelf ook verhuisd om die reden naar een 'netjes dorp'. Daarnaast verbaas ik me dat mensen zo zijn, al die negatieve energie en het feit dat het als 'gewoon' en 'normaal' wordt beschouwd. Brrr, nee niks voor ons!

8. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Mijn jongen slaat terug en dat vind ik goed. Ik weet ook dat hij niet zelf zal veginnen met slaan en dat voordat hij terugslaat al 1 tot 2 keer heeft gezegd niet doen ofcstoppen. Als hij een relatie heeft met een vrouw en hij slaat haar omdat ze het bloed onder zijn nagels candaan haalt ben ik het er niet mee eens. Maar als ze hem slaat dan moet ze ook een klap terugverwachten. Wil je aks vrouw een vent slaan incasseer dan ook als een vent.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit :D

10. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik zou ook wel naar een nettere buurt willen verhuizen, maar er moet ook geld voor zijn. En je huis kunnen verkopen.

Hier ook zo'n buurt namelijk. Je moet hier wel voor jezelf opkomen.

11. A2CA

A2CA Niet meer actief

Zo denk ik er ook over. Kleine kinderen moeten leren om voor zichzelf op te komen, of dat nu een meisje of jongetje is. Ook zonder ouders moeten kinderen hun eigen mannetje leren te staan. Slaan is natuurlijk nooit goed maar komt regelmatig voor bij kinderen uit onmacht, je kan niet verwachten van een klein kindje dat die gaat uitleggen dat slaan niet mag. Dus als er word geslagen zou er van mij best mogen worden terug geslagen.

Later in een relatie als ik een zoon zou hebben, hoop ik natuurlijk dat die een gentleman is en niet terug slaat, maar als ik een sd krijg wat mijn zoon regelmatig een klap tegen zijn kop geeft zou ik niet raar staan te kijken als die na meerdere malen een klap terug geeft.

Wie kan vechten als een man, kan ook klappen krijgen als een man denk ik dan. Vrouwen moeten ook hun handen thuis houden en niet denken dat ze alles maar mogen omdat de man toevallig niet terugslaat.

12. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik ben over t algemeen tegen slaan, maar.... Kleine kinderen weten nog niet altijd hoe ze het anders op moeten lossen. Daarnaast heb ik ooit n geval meegemaakt van een kleuter die door een ander kleutermeisje zodanig geslagen werd, dat ze met inwendige kneuzingen naar t zh kon. Dus ja, sla dan maar een keer terug.
    Een corrigerende tik door een volwassene vind ik nooit kunnen. Belachelijk eigenlijk! Als jouw vrouw je zo vaak t bloed onder je nagels vandaan haalt, waarom blijf je dan bij haar? Ik vind huiselijk geweld een andere situatie en begrijp dat je dan niet altijd weg kunt en terug slaat, maar dat is anders dan de geschetste corrigerende tik. Als jij moet slaan om iemand te corrigeren ben je in mijn ogen een zwak persoon. Geweld is dan dus je enige oplossing? :(

13. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik vind het een beetje een eng idee, omdat als volwassenen de krachtniveau's heel erg verschillen tussen man/vrouw.

In een relatieniveau keur ik het nooit goed, hoe kun je degene nou slaan waar je van houd.

Als je constant getreiterd of gepest word, en een keertje terugslaat, dan mag dat prima, meisje of jongen. Vrouw of man. Zolang je je eigen grenzen en kracht ook kent natuurlijk.

14. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik was hier fel op tegen in eerste instantie maar nu ik zie hoe weinig de juffen/meesters hieraan kunnen doen en dat het ook gebeurd als er niemand bij is zoals hier in het speeltuintje heb ik haar geleerd dat ze gewoon terug moet slaan als ze geslagen word. Zolang ze het niet als eerste doet sta ik achter haar. Dit zal ik ook mijn andere kinderen leren inclusief mijn zoon.

Overigens vind ik het respectvoller als hij zijn handen thuis houdt en wegloopt als het een meisje betreft. Dit zal ik hem dan ook bijbrengen in de opvoeding. Ik zal het niet bestraffen als hij het toch doet want ik vind dat ook een meisje niet als eerste zou mogen slaan en haar handen thuis moet houden maar toch zal ik hem bijbrengen dat dit niet de bedoeling is.

15. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Als mijn zoon echt pijn gedaan word mept hij terug.
    Gister kreeg hij een knietje tegen zijn mond toen hij zijn schoenen aan zat te doen van een klasgenootje ( jongen) en in de middag werden zowel zijn moeder als ik geroepen na schooltijd door de meester....een met een dikke lip de de ander een dik oog...:)
    Jongentje gaf als reden dat hij het leuk vond omdat mijn zoon even niks kon doen :$ WTF!
    Zoon heeft hem gemept op zijn oog hierna en even zijn bloed (van lip) afgesmeert op trui klasgenootje ( vond hij even leuk??)
    Beide strafwerk van meester gehad en zagen er niet uit vanmorgen.
    Vind zo en zo dat kinderen al erg geweldadig zijn tegenwoordig!
    Meisjes slaan in relatie vind ik niet kunnen dan hoor je eigen volwassen te gedragen als man zijnde. Zitten haar handen los verbreek je de relatie simpel.

16. Metire

Metire Niet meer actief

Als mijn zoontje ooit gepest wordt mag hij van mij best voor zichzelf opkomen, ik zal alleen wel mn best doen om hem vooral verbaal sterk te maken.

Wanneer hij later door een meisje/vrouw geslagen wordt hoop ik toch wel dat hij de eer aan zichzelf houdt en diegene links laat liggen. Daar is hij te goed voor!

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik keur slaan zeker niet goed. Ook niet als het 'terug slaan' is. Meisje of jongen maakt niks uit voor mij.

Voor volwassenen vind ik terugslaan anders.. Al kan ik dat ook niet, hoe graag ik het soms ook had willen doen.

18. van mij mogen ze terug slaan!!
    en nee ik voed ze niet op met geweld, maar tegenwoordig is het schoolklimaat niet heel veilig meer, dan is het beter om stevig voor jezelf op te komen.

wat ik een paar post terug las over dat jongetje dat hij het leuk vond...is helaas de orde van de dag.

19. Storm

Storm Niet meer actief

Ja, ik vind dat wanneer je geslagen wordt door een meisje/vrouw je als jongen/man terug mag slaan. Meisjes zijn niks minder dan jongens, vaak zijn ze veel gemener.
    Als een man uit principe geen vrouwen slaat, prima, maar dan moet ie geen ruzie krijgen met mij. Want dat zou voor mij wel erg makkelijk zijn. Niet dat ik losse handjes heb hoor, maar ik kan mezelf prima redden. Ook tegenover een kerel. En dan heb je nog het verschil tussen slaan en iemand in elkaar meppen.
    Mijn insteek, ook voor de kinderen, is dat je niet mag slaan. Maar je hoeft je ook niet te laten slaan. Dan mag je best voor jezelf opkomen. En vaak neemt slaan wel af als kinderen ouder worden.

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nee, het is niet zo dat er altijd gevochten word. eigenlijk heel sporadisch. Maar ik woon in een volksbuurt, daar is het leven nu eenmaal net iets harder dan een chique wijk, waar de leasebakken om je oren vliegen en alle papa's in een pak naar het werk gaan.
    Er is niks mis mee zo'n buurt. Mijn man is er ook opgegroeid, die gedraagt zich keurig, is geen crimineel, beleefd naar andere mensen, werkt gewoon.
    Alleen leert een kind hier iets meer van zich afbijten en niet gelijk naar papa en mama te rennen om de dingen op te lossen.

En aan jouw reactie te zien, ben jij totaal niet bekend met dit soort buurten en zie je alleen de negatieve kanten.
    De sociale controle is hier zeer groot, iedereen kent elkaar, iedereen komt voor elkaar op. Als je problemen hebt, helpt iedereen je.
    Hier loop je met een bakje eten wat je overhebt, naar de overkant van de straat, omdat dat daar mensen op leeftijd wonen.
    Dus laat mij hier maar lekker wonen, waar ik mijn kinderen met een gerust hart buiten kan laten spelen, omdat ik weet dat iedereen weet wie ze zijn. En er overal mensen zijn die letten op elkaars kinderen.

Deel Deze Pagina