Hallo, Zwanger van een meisjes-tweeling, en we vinden het moeilijk om twee leuke meisjesnamen te vinden, die samen gaan, maar toch niet te veel gelijk zijn. We leven als expats in een omgeving met vnl West Europese vrienden: Engelsen, Fransen, Scandinaven, Duitsers. Dus zoeken we namen die in die taalgebieden uitspreekbaar/aanvaardbaar zijn. Verder houden we van vrij korte, leuke namen, niet te exotisch, en dikwijls (niet altijd) vind ik namen eindigend op -a te hard klinken (bv Freya, Fenna, Nora,...) Liv is een naam die we blijven leuk vinden. Dus zoeken we een tweede naam, die bij Liv zou passen. Namen die al voorbij kwamen, maar: Liv en Elin (mijn favoriet, maar al in gebruik in directe familie) Liv en Flo (zelfde reden) Liv en Noa (in het Frans blijkbaar écht een jongensnaam) Liv en Lynn (klinkt een beetje te veel hetzelfde) Liv en Lisa (ook een beetje te gelijkend, zelfde initialen vermijden?) Liv en Nori (te exotisch?) Blijven nog wel op onze lijstjes staan: Liv en Erin Liv en Rose (niet te flauw?) Liv en Luna (hoewel, ook zelfde inktialen...) ... Heel graag jullie meningen. En ook heel graag nieuwe inspiratie! Alvast bedankt!
Liv en Rose vind ik niet te flauw hoor. Liv en Fay ook leuk! Of: Julie, Ize, Joy, Evi, Yoni, Gwen, Inez?
Ik dacht meteen aan Liv en Erin. Nog voor ik jullie optie Elin las, en voor ik zag dat jullie zelf ook al aan Erin gedacht hadden. Ik zou dus voor deze optie gaan, vind Erin een prachtige naam, kon hem zelf niet gebruiken omdat ik al iemand kende die die naam gegeven had.
ik vind Fleur en Roos zoooo mooi voor een meisjes tweeling. Ik zou iets doen als: Liv & Tes(s) Liv & Lin uit je lijstje vind ik Liv en Noa ook leuk passen
Oh, gaat snel hier! Moet het telkens een beetje laten bezinken, als er een nieuwe naam voorbij komt. Maar al leuke ideeën hier! Bv: Fay: zou ik niet zelf op komen, wel leuk. Fenne: vindt mn man om 1 of andere niet vernoemde reden niet goed. Jolijn: ik dacht zelf ook al aan Jolien, of Jolene, maar blijkbaar moeilijk uitspreekbaar in Engels, en Frans voor Jolene (maken er Jolène van, ik zag het op zn Engels). Jolijn, vrees ik voor Fransen heel moeilijk. Roos, ipv Rose: we twijfelen tussen deze twee schrijfwijzen, Rose iets internationaler, dachten we. Maar Roos wel pittig er! Zal later verder reageren, nu eerst verder koken.
Bedankt voor de vele snelle reacties! Even dus snel terug reageren: Sifra, Joy, Yoni: beetje te exotisch Veerle, Ilse: vind ik dan weer te klassiek Eva, Britt, Isa: leuk, laten bezinkn, of het na een paar dagen nog blijft hangen Fem: vind ik leuk in het Nederlands, in het Frans een beetje vreemd om je dochter "Vrouw" te noemen?
Indy Zoë Noë / Noé Jade Eden Izzy Jule / June Iris Sue Vera Jula / Juna Ruby Jools Amy Ivy Mae / May Suzy Nyah Nyla / Nola Esmée Jolie Abby Deau / Do Joan Kate Jill
Liv en Jolie (sjolie) Liv en Anna Liv en Nova Liv en Sophie Liv en Flora Liv en Mae Liv en Kate Liv en Tess Liv en Noor Liv en Fee Liv en Skye
Liv en Romee Liv en Yara Verder vind ik van de genoemde opties Liv en Rose erg mooi! Ook Liv en Kate.
Liv en Elin vind ik wel zó super mooi...weet niet hoe direct bij de naam in gebruik is, maar als het niet heel dichtbij is, dan zou ik het gewoon doen. Andere opties: Liv en Ella Liv en Leah Liv en Zoë Liv en Mia Liv en Emma Liv en Evi Liv en Tess