Ik weet dat ik heel erg op de zaken vooruit loop Maar ik vind het zo leuk om over na te denken! Als ik een dochter krijg staat de naam al vast, dat wordt Ivy. Met Morgan als één van de volgnamen. Voor een jongen weet ik het niet zo goed. Er is eigenlijk geen enkele jongensnaam die ik écht heel leuk vind. Niet één waarbij ik zo'n wauw-gevoel heb als bij de naam Ivy. De enige jongensnaam die redelijk in de buurt komt is Wolf. Ik vind het een stoere en krachtige naam. De mooiste tot nu toe maar toch net niet helemaal. Ik zoek dus een jongensnaam die: - Liefst iets met de natuur te maken heeft - Kort, maximaal 2 lettergrepen en liefst niet meer dan 4 à 5 letters - Niet veel voorkomend (die veel voorkomende namen ken ik allemaal wel en daar zit niets tussen) - Niet té Hollands (geen Jan, Gijs, Piet, Kees etc.) en ook niet Engels (meisjesnamen Engels gaan wel, maar Engelse jongensnamen vind ik vaak echt niet leuk) Namen die het net niet helemaal zijn: Sverre Bjarne Tijmen Ceder Myron Namen waar je niet mee hoeft te komen: Storm Beer Mees Rune Ik ben benieuwd. Wie heeft er een leuke aanvulling op mijn lijstje?
Er kwam als eerste Dusty in me op maar toen las ik dat je geen engelse namen wilde. Ik ga nog even verder verzinnen
Conan: Kleine wolf - iers Arthur: Beer -Keltisch Leo: Leeuw-Latijn Kai: Zee - Hawaiiaans Sylvan: Woud- Latijn
Alan, Alain (= kleine steen) Alk (= alk: zeevogel) Alon (= eik) Anan (= wolk) Arbor (= spar, boom) Arvid (= adelaarsboom) Azar (= vuur) Bay (= baai) Beek (= beek: klein, stromend, ondiep water) Ben, Benno (= beer) Berk (= berk: katjesdragende loofboom) Björn (= beer) Bor (= pijboom / den) Boris (= wolf of sneeuwluipaard) Condor (= condor, gier) Das (= das: landroofdier) Den (= den, pijnboom) Elm (= iep / olm) Espen (= god + beer) Falcon (= valk) Fannar (= sneeuwbank) Fern (= varen) Finch (= vink) Fjord (= fjord) Flint (= vuursteen) Fox (= vos) Garland (= bloemslinger) Glen (= bergdal) Ibai (= rivier) Ilan (= boom) Indigo (= paars-blauwe kleur) Indra (= 'druppels regen beziten') Irving (= groen water) Jasper (= jaspis: edelsteen) Javor (= esdoorn) Kai (= zee) Kiefer (= pijnboom / den) Laurel (= laurier) Leo (= leeuw) Linden (= lindeboom) Linton (= lindeboomstad) Linus (= vlas: plant) Lyndon (= lindeboomheuvel) Marinus (= 'van de zee') Marlowe (= 'restanten van een meer') Merlin (= zeefort) Merton (= 'stad op een meer') Morgan (= zee + cirkel) Mos / Moss (= mos: sporenplant) Neil (= wolk) Nitzan (= bloemknop) Oliver (= olijfboom) Orion (= sterrenbeeld) Orson (= berenwelp) Otso (= beer) Pallav (= ontluikend blad, spruit) Perry (= perenboom) Phelan / Felan (= kleine wolf) Pike (= snoek) Pol (= samengegroeide klomp planten) Quill (= veer) Raaf (= raaf: kraaiachtige) Ravi (= zon) River (= rivier) Roan (= roodbontrund en/of raaf) Roek (= roek: zangvogel, kraaiachtige) Ronne (= raaf) Silvester (= 'van het woud/bos') Silvius (= woud/bos) Sky (= hemel, lucht) Sten (= steen) Tide (= getij) Tijm (= tijm: plant, keukenkruid) Timber (= hout) Tomer (= palmboom) Tor (= tor, kever) Torsten (= Thors steen) Vale (= vallei) Vos (= vos: roofdier) Walden (wald = bos) Wido (= woud) Winter (= winter: jaargetijde) Woud / Wout (= woud; uitgestrekt bos)
Er zitten er een paar bij van 6 letters Rif Phos : van phosphorus 'licht dragend' Bliek : 'bliksemflits' in het Fries Cyp : verkorte vorm van cypress (altijd groene naaldboom + houtsoort) Sol : licht, glans, 'zon; in het Spaans Lux : licht Fern : varenplant Elm : iep Pitt : steen, rots Thor : god van de donder Stein - Stijn : steen Twirre : 'wervelwind' in het Fries Lumen : licht Tiber : Romeinse riviergod Aster : bloem Silas : heerser over het bos Loran - Loric - Laurin - Lauris - Lauric : met laurier gekroond Dryas : eikeboom in het Grieks Ymber : 'regenboog' in het Latijn Olmen : olm, iep Jolan : viooltje (bloem) Astro : met betrekking tot de sterren Borax : naam van een mineraal Calix : bloemkelk Delmar : van de zee Ilex : naam van een serie bomen + struiken uit de hulst-familie Palmyr : dadelpalm Salix : wilg Xafir : saffier