Meisjesbroek gekocht voor zoon

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Paardenbloem, 19 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Zolang er geen roze accentjes of bloemetjes opzitten kan het prima voor allebei.
    Als ik zo,n broek had gehad van dochter dan had zoon hem rustig aan gekregen.
    Sterker nog ze hebben zo'n zelfde broek gehad maar dochter droeg het met een roze shirt en zoon met een groen shirt. En het stond ze allebei echt leuk!

Kinderen van 2 maken wel ruzie, maar vooral over dat de ene iets heeft dat de ander ook op dat moment wil hebben. Ze gaan echt niet een jongetje pesten omdat hij een meidenbroek heeft.
    Mijn dochter was als peuter al heel opmerkzaam en zou vast hebben gezien als een jongetje een jurk aan zou hebben, ze zou dat ook gemeld hebben, maar verder niks of ze zou hebben gemeld dat ze die jurk ook wilde hebben.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  2. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Wah ik vind een kind van tussen de 2,5 en 3 met een flinkeluierkont in een legging met kort shirtje er boven aardig in die buurt komen. Een langer shirt/tuniekje of een normale broek is prima natuurlijk.

3. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Mijn zoon heeft een roze combisleeper van zus gedragen, tja dat heb je nu eenmaal bij een volgend kind van een ander geslacht. Hij was toen 1 en het boeide hem niks.

Nu heb ik weer een dochter die op de jongensafdeling shopt voor sweatshirts en sportkleding.

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Een broek is een broek en een shirt is een shirt. Hier thuis hebben wij niet zo een boodschap aan wat jongens en meisjes kleding is hoor. Mijn dochter draagt ook jongenskleding omdat ze meisjes korte broeken stom vind. Mijn zoon klost regelmatig op mijn pumps rond en vind de elfen vleugels van grote zus ook mooi. En ik zelf draag trouwens ook mannen t-shirts. Want dan heb ik meer uitzoek in de nerd categorie.

Manque en Paardenbloem vinden dit leuk.
  5. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Haha oké, bedankt voor jullie reacties. Houden dus :)
    Ik heb gewoon geen idee hoe zoiets op bijvoorbeeld de peuterspeelzaal en straks op school eraan toe gaat. Ik woon in een dorp/omgeving waar erg veel op elkaar gelet en beoordeeld wordt.
    Vorig jaar had ik mijn zoontje (1,5 dus) naar een kinderfeestje een lang model vest aan (vond ik zelf hip en leuk) boven een skinny jeans, daar werd een week later nog over geroddeld hoe ‘raar’ dat was (door de moeders van de andere kindjes). Dat vond ik echt zo kinderachtig en gemeen en daar heb ik denk ik de schrik door te pakken gekregen.
    Scheelt dat de moeders er op de psz niet bij zijn waarschijnlijk:rolleyes:
    Ik wil me daar eigenlijk ook niks van aantrekken en als het mezelf betreft, lukt dat prima. Voor mijn zoontje vind ik dat toch wat moeilijker.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Met zo'n soort broek zou ik mij geen zorgen maken.
    Mijn zoon draagt meisjesskinny's van de h&m, omdat de jongens skinny's hem nog te wijd zijn. Maar dat zijn ook gewoon grijze, zwarte en spijkerbroeken, geen mens die het ziet.

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wat een ontzettend zielige vrouwen waren dat dan. :eek:
    Lijkt me juist superleuk zo'n vest.

Paardenbloem en Syane vinden dit leuk.
  8. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Dat is ook niet leuk, maar waarschijnlijk hebben die moeders gewoon niks beters/leukers te doen dan roddelen over andere mensen. Ik zou ze gewoon negeren, triest gedoe. Wij hebben in het buurdorp ook zo'n school pfff kinderen wordén niet geaccepteerd als ze niet het goede merk of als ze iets anders dan dragen dan hoort. Pfff op onze school maakt niet niemand wat uit. Dochter heeft met haar jongenstruien ook nog nooit een opmerking gehad en haar zeeman shirt vonden heel veel kinderen tof. Kortom trek het je niet aan!

9. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wat een wijven zeg (pardon my french).... dat zijn vast de leukste types in jouw woonplaats :rolleyes:
    Zulke moeders krijgen van mij sneer terug als ik erachter zou komen. Klinkt als een prima outfitje hoor, niks van aantrekken!

Mijn zoontjes hebben beide lang haar, vond ook 1 van de moeders op de bso zielig en ik ving dat op terwijl ze dat met een toon tegen de leidsters zei (oh zijn het jongetjes? Dat is ook zielig dat ze dan zulk lang haar hebben.) Die heeft het geweten, ze kleurde roder dan de muts van kabouter plop.

10. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Houden natuurlijk. Het slaat ook nergens op, meisjes- en jongenskleding. Gelukkig houdt de Hema op met het onderscheid. Mijn 3-jarige zoon fietst nu op straat in een K3 jurk trouwens.

11. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Heel leuk, kan prima voor een jongen

12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.358
    28.602
    113
    Mag je vinden, ik vind van niet.

13. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik ook niet hoor. Ik zie genoeg peuters in hele hippe leggings met shirtjes erop. Ziet er leuk uit!
    Heeft mijn dochter soms ook. Zeker in de herfst. Zo'n leuke riblegging met een oversized trui erop.

Hopsatee vindt dit leuk.
  14. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Waar bemoeien mensen zich toch mee? Lange haren bij een jongen vind je wel of niet mooi, maar als een ouder het wel mooi vindt en jij niet tja het valt niet in de categorie kindermishandeling en dan scheer jij je zoon lekker kort. Ik vind dat nml ook echt niet mooi, maar houd dat wel lekker voor me ;)

Paardenbloem en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  15. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Dat zeg ik toch ook helemaal niet, langer shirt met legging bij een peuter is wel leuk. Maar ik vind een dikke luierkont bij een ouder kindje met een shirt dat ze kort is dat de luier helemaal te zien is geen gezicht.

fanona vindt dit leuk.
  16. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Precies dat!
    Ik vind bepaalde dingen ook echt niet mooi, maar dat bespreek ik wel met m’n inner-friend :roflmao:

17. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik begrijp wat je bedoelt hoor maar ook dat vind ik niet raar staan. Op een leeftijd van 2,5 a 3 jaar hebben meisjes vaak nog een luier om en vind dat niet gek om te zien in een legging. Zeker niet in al die leuke leggings die je tegenwoordig hebt.

18. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Mijn dochtertje had eerder heel vaak iets van de jongenscollectie aan.
    Ik ben niet zo van het roze, en laat dat nou net de meisjeskleur zijn.

En ik vind de tuinbroek die je postte echt niet ‘meisje’ schreeuwen hoor.

19. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Omgekeerd is het vaak toch iets minder “problematisch” ofzo. Een vrouw die zich wat mannelijker (Aka tomboy-ish) kleed is een minder groot ding als wanneer een man zich vrouwelijk kleedt.
    Society these days....:rolleyes:

Paardenbloem en Manque vinden dit leuk.
  20. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Vooral niet jezelf of je kind aanpassen op raar gedrag van anderen. Die roddeltantes hadden van mij gehoord dat ze hun commentaar op een plek konden steken waar geen zon scheen.

Deel Deze Pagina