Meisjeseten jongenseten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Papillon80, 6 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papillon80

    6 aug 2020
    5
    1
    3
    Hallo allemaal,

    Ik ben heel erg nieuwsgierig. Er zijn talloze artikelen en oneindig dure gender consulenten die informatie hebben over voeding. Laat ik voorop stellen dat ik puur heel nieuwsgierig ben naar alles wat met voeding te maken heeft en de invloed daarvan.

    Ik kom uit een gezin van alleen maar meiden, veel meiden. Toeval of inderdaad een relatie met voeding.

    Ik heb zelf een mooi kereltje mogen krijgen met dus mogelijk bepaalde dingen te eten die specifiek op jongens gericht zijn.

    Zijn er moeders die iets over hun voeding willen delen en welke mooie kindjes jullie hebben mogen krijgen.

    Ik denk dan aan wat zijn over het algemeen jullie hoofdmaaltijden, tussendoortjes en drankjes.

    Wat was mijn voedingspatroon:
    - ontbijt kwark met ontbijtgranen en vitamine c tablet
    - tussendoor vaak iets van een liga koek in de ochtend
    - tussen de middag 2 boterhammen kaas met vaak een appel
    - 'savonds vaak kip, vis en groenten als bonen, brocolli, bloemkool, erwten en wortels en af en toe vlees. Meestal zonder extra toegevoegd zout.
    - dranken meestal water of melk.
    - tussendoortjes vaak snoep, koek, fruit, ongezouten nootjes of stukken fruit

    Groetjes,
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.955
    8.765
    113
    Nog nooit van gehoord! Wij hebben een knul en die eet bijna alles wel. Olijven en spruitjes zijn minder maar blijft proeven.

    Toch eens op zoeken wat de meerwaarde zou zijn.

    Wij geloven in een afwisselende maaltijd met de mogelijkheid tot dingen proeven.

    Zo eten we trouwens nooit gekookte aardappels met vlees en groente nu ik er over denk.
     
  3. Papillon80

    6 aug 2020
    5
    1
    3
    Bedankt voor je reactie, ik zie dat ik echt heel onduidelijk ben geweest. Het gaat om je voedingspatroon van voor je zwangerschap en wat dit mogelijk van invloed zou hebben op het geslacht.

    Groetjes,
     
  4. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik heb eerst drie dochters gekregen, daarna twee jongens. Dan zou mijn dieet veranderd zijn in de loop van de tijd?
    Een stee vast voedingspatroon heb ik ook niet. We eten yoghurt met havermout, brood, of Brinta. Ik eet in de ochtend minimaal twee bruine boterhammen en in de middag minimaal drie.
    In de middag eet ik ook vaak warm eten van de dag ervoor. Of een salade of een omelet met groente.
    Tussendoortjes eet ik niet vaak.
    S avonds voor sporten eet ik fruit.
    Daarna avondeten, met wel in de loop der jaren steeds minder vlees, en steeds gevarieerder en meer groenten. Nu nog 1 a 2 dagen in de week Vlees, ik maar heel weinig.
    Snoep of iets alleen in de avond bij de thee. Maar vaak ook niet, neem ik liever een bakje kwark( word makkelijker dik nu ik ouder word) ,
    Dan zou een conclusie uit mijn dieet het vlees zijn dat geminderd is.
    Maar toch, ik geloof er niet zo in. Dan zouden in verschillende culturen bij de een meer meisjes en bij de ander meer jongens geboren moeten worden. Volgens mij ligt het redelijk gelijk. Iets meer jongens in het algemeen.

    Wat me nu wel te binnen schiet, is dat mijn vader me ooit vertelde dat na een oorlog, en veel mannen waren gesneuveld, dat er daarna wel meer jongens worden geboren dan meisjes. Ik heb dit zelf nooit opgezocht of het waar is, maar dat vind ik dan wel logischer, dat we dat onbewust doen, dan met voeding.
     
  5. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Nou heb het even opgezocht. En het klopt dat er na de eerste en tweede wereld oorlog meer jongens geboren worden, een iemand dacht dat dat kwam omdat mannen die net uit de oorlog komen betere seks hadden.
    Hierna komt een stukje tekst die zowel het oorlog stuk verklaard, maar ik denk ook het stuk waarom sommige gezinnen alleen jongens of alleen meisjes “maken”

    ‘Nu heeft er iemand in Engeland een serieuze & minder spectaculaire oplossing bedacht. Deze onderzoeker, Corry Gellatly, leidde uit stamboom onderzoek af dat mannen in sommige families gemiddeld meer zonen krijgen en mannen in andere families meer dochters. Blijkbaar is er een gen dat ervoor kan zorgen dat zaad met Y-chromosomen of zaad met X-chromosomen het beter doet. Dit gen heeft (natuurlijk) alleen een effect op zaadcellen en niet op eicellen. Dus de zoon van een man die veel zonen krijgt, heeft grote kans ook veel zonen te krijgen, maar dochter van een man die veel dochters krijgt, heeft geen grotere kans dochters te krijgen dan zonen (eicellen hebben tenslotte altijd een X-chromosoom). Nu zegt Gellatly dat in een oorlog, meestal uit ieder gezin twee zonen in dienst moeten. Een man met veel broers hoeft dan misschien niet in dienst en heeft een grotere kans de oorlog te overleven dan een man met veel zussen. Het resultaat is dat de mannen die na de oorlog “over waren” vaker mannen waren met de variant van het gen dat voor zaadcellen met Y-chromosomen zorgt. En dus worden er na de oorlog meer jongens geboren.
     
    2littlemonkeys, Frieke, owly en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik heb 3 jongens en heb geen vast patroon en lust eigenlijk alles. Behalve vis dat heb ik dus niet gegeten.
    Dus mijn tip voor een meid? Heel veel vis eten :D
     
    Lafelife en Papillon80 vinden dit leuk.
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Laat ik voorop stellen dat ik hier niet in geloof.
    Maar goed, ik kreeg eerst een meisje en daarna een jongen. Ik heb geen specifiek patroon gevolgd, ik lust alles. De enige verschillen waren:
    Dat ik bij dochter geen chocola kon eten en bij zoon kon ik geen vlees wegkrijgen.
     
    Lafelife en Papillon80 vinden dit leuk.
  8. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik at niks anders dan bij m'n knullen en het is nu toch echt een meid.
     
  9. Papillon80

    6 aug 2020
    5
    1
    3
    Bedankt voor je bericht. Grappig om te lezen is dat jou voedingspatroon bijna identiek aan die van mijn moeder is en die dus 4 dochters kreeg. Blijft waarschijnlijk nog altijd toeval haha.
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  10. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ik at vanaf de helft praktisch louter mini mars/snickers/twix en kitkat, en ik heb een jongen mogen krijgen. Grappig genoeg lust hij geen mars/snickers/twix of kitkat.
     
    Mammavantwee, Lafelife, owly en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik at alles wat los en vast zat, vooral veel pannenkoeken met kaas ertussen gesmolten. Kilo's van gegeten.... En veel vette dingen omdat dat het enige was wat ik binnenhield met de misselijkheid en kreeg een jongen.

    Daarnaast is het de man die het geslacht bepaald dus ik denk dat de moeder met eten er geen enkele invloed op kan hebben.
     
    zonnetje2015, Papillon80 en Neuzeke vinden dit leuk.
  12. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Maar wel leuk dat je weer terug bent @Papillon80 :thumup: (wel een makkelijk herkenbare nick). Nu na een paar jaar ben ik wel benieuwd naar de succesratio van jouw methode ;)
     
    zonnetje2015, Madeliefje06 en Sado vinden dit leuk.
  13. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ik heb eerst 3 dochters mogen krijgen en toen nog een zoon. Mijn voedingspatroon is eigenlijk al jaren het zelfde.

    ontbijt: yoghurt met fruit of cruesli met melk
    Middag eten: brood of weer cruesli
    Avond eten: meestal brocoli of boontjes, aardappelen, iets van vlees of vega burger. En we eten ook geregeld pasta’s.
    We eten vrij zout arm, maar eet wel eens in de avond een chippie, maar ook wel chocola.
     
    Papillon80 vindt dit leuk.
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.955
    8.765
    113
    Aaaah een stuk duidelijker:roflmao: ik dacht al.

    Tijdens de zwangerschap had ik heel heel veel blaasontstekingen. Had daarom ook nergens echt zin in. Voordeel dat ik ook niks extra ben aangekomen. Dat was ook het enige voordeel..

    Verder normaal yoghurt, boterhammen, fruit. Pindakaas moest uit mijn buurt blijven net als pinda's en noten. Tijdens mijn zwangerschap vond ik dat zooooo vies:confused:

    Geen idee trouwens waarom. Ook geen craving naar iets
     
    Papillon80 vindt dit leuk.
  15. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het geslacht al vastligt op moment van bevruchting. Dus wat je eet tijdens de zwangerschap maakt niet uit.
    Wat je veel eet ervoor denk ik wel dat kan uitmaken. Omdat de zuurtegraad bv veranderd en dit heeft dan weer invloed op bepaald sperma.

    Ik ben typisch zo iemand die iets lekker vindt voor een periode en dan bakken drinkt of eet daarvan en dan het weer beu is en iets nieuws lekker vindt. voor ik zwanger was van mijn dochter drink ik liters pompelmoessap. Nu ben ik zwanger van een zoon en drink ik eerder zoetere dingen.

    Mijn ouders kregen 2 meisjes en mijn schoonouders 2 zonen. Mijn ouders eten echt sober en niet zo veel. Niet echt speciale dingen if dure dingen. Mijn schoonouders zijn echt Bourgondiës. Die eten zoveel speciaal en lekker en mss ook iets vetter..
     
    Papillon80 vindt dit leuk.
  16. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.731
    113
    Vraag me altijd af, als zulke dingen kloppen, hoe er dan meerlingen zijn van jongen(s) en meisje(s). Hier dus twee jongens en een meisje met een meerlingzwangerschap. En nog drie meiden en geen andere dingen gegeten voor de zwangerschap voor zover ik weet.
     
    Frieke en Papillon80 vinden dit leuk.
  17. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Is dit serieus?
     
  18. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.858
    113
    Vrouw
    Uh..

    Lekker belangrijk :rolleyes:.

    Hier een meid en een jongen en van alles gegeten. Heb het voor de zekerheid nog even opgezocht. Maar het geslacht wordt tijdens de bevruchting al vastgesteld door de zaadcel en de eicel. Dus lijkt mij dat je voeding er niet toe doet
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  19. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Ik vind dit echt onzin hoor, geloof er niet in.

    Wat ik misschien wel nog had gelooft was het verhaal van dat 'meisjeszaad' langer zou overleven. Dus meerdere dagen voor ei actief zijn. Ook dit heb ik per toeval wel ontdekt dat het bullshit is.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.593
    10.487
    113
    Dit en veranderd het eetpatroon van moeders dusdanig in een paar jaar dat ze zowel jongens als meiden krijgen?

    Ik dacht dat de vader het geslacht bepaalde? Hier in ieder geval 4 jongens, dus als het aan mijn voedingspatroon ligt dan ben ik daar zeer consequent in geweest.
     

Deel Deze Pagina