Meisjesfiets 24”, Spirit of Cortina?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Doublemom, 26 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Hoi,

    Mijn dochter is bijna jarig en ik wil haar graag een nieuwe fiets cadeau doen. Op mp en bij de fietsenmaker staan geen mooie tweedehands helaas.
    Nu vind ik zelf de cortina fietsen heel erg mooi, maar best wel aan de prijs. Op internet kom ik soortgelijke fietsen tegen van het merk Spirit, maar ik kan weinig reviews vinden van mensen die de fiets al langer hebben. Hopelijk zitten hier ervaringsdeskundigen die iets kunnen zeggen over hoe goed de Spirit fietsen zijn als ze even mee gaan? Er wordt hier niet heel intensief gefietst, omdat meerdere dingen (zoals school) op loopafstand zijn.

    ben benieuwd!

    liefs
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Ik las wat mindere ervaringen over Spirit, vooral dat roest snel voor kwam. Wij zijn toen voor Popal gegaan, daar las ik meer positieve reacties over, beetje dezelfde prijzen, natuurlijk geen A-merk, maar mijn dochter zat een beetje tussen maten in en hij hoeft dus ook geen jaren mee te gaan.
    Ze heeft hem nu een jaar en hij ziet er nog goed uit, al fietst ze er 5 dagen per week mee en gaan ze er op school niet echt netjes mee om.
     
    Doublemom vindt dit leuk.
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Geloof dat dochter hier een Altec heeft, ook een B merk. Prima fiets voor dat geld.

    Je krijgt hem in een doos, je moet nog wel wat zelf in elkaar zetten, maar dat was prima te doen volgens mijn man.
    Hebben er later nog wel een normale fietsenstandaard bij gekocht, zat namelijk alleen zo'n beugelstandaard bij, dat was niet echt stabiel bij ongelijke ondergrond.
     
    Doublemom vindt dit leuk.
  4. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij hadden precies hetzelfde. Maar door de negatieve reviews toch gegaan voor cortina.

    wel een 2e hands fiets, maar ziet eruit ala nieuw! En zo blij is ze ermee.
     
    Doublemom vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Mijn dochter heeft sinds vorig jaar een fiets van Spirit. Tot nog toe bevalt hij prima.
     

Deel Deze Pagina