Ik heb het haar altijd laten groeien, maar doordat er steeds nieuwe haargrenzen komen groeit er af en toe weer een pony in en dat laat ik ook zo want anders krijg je het nooit lang.
Dank jullie wel!! We zijn erg trots. Ons meisje is een halfbloedje ze is half Nederlande half Koreaans. Pakt het mooiste van beide kanten en dan ook nog eens ontzettend lief!!
Vond het aan het begin wel lastig hoor dat laten groeien dan zit het in het gezicht en hebben ze er zo'n last van maar even doorzetten en dan gaat het wel weer. Vind het wel het mooist bij die kleintjes dat langere haar.
Ik ben ook een fan van lang haar! Maar wel als ze een mooie bos hebben. Soms zie je van die sprietige kopjes... Dan maar liever kort. Mijn oudste heeft ook heel lang een boblijn gehad, op een gegeven moment werd haar haar dikker en hebben we het toch lang laten groeien.
Mijn dochter heeft lang haar mét een pony, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet leuk en zou ik t liever op 1 lengte lang willen. Maar hoe lang duurt t voor die pony op dezelfde lengte is? Tot nu toe laat ik t knippen zodra dr pony in dr ogen hangt, maar die fase moeten we dan voorbij natuurlijk. Maar geen idee hoelang dat gaat duren...iemand?
@Wijffie75 weet niet hoe lang die fase duurt maar dacht wel dat haren in de zomer harder groeien. Kun je het niet zodra het in haar ogen komt vast gaan zetten met een speldje naar de zijkant? Of een schuine lok laten knippen en die dan vast zetten naar de zijkant met een speldje?
1 lengte duurt heel lang omdat er telekens nieuwe haarlijnen bijkomen en er dus steeds een nieuwe pony groeit. Mijn oudste heeft dr haar bijna op dr billen en gaat 3x pj naar de kapper voor puntjes knippen vanaf haar 3de jaar. Ze heeft nog nooit een pony geknipt maar af en toe groeit er weer 1 dat duurt ook nog wel een aantal jaren.
Haha, ik zei het ook al met enige twijfel. Mijn zusje is kapster en heeft deze voor mij nog steeds twijfelachtige wijsheid mij wijsgemaakt zonder enige onderbouwing. Haha.
Was nu toch benieuwd en heb even gegoogled. Niet dat dit de meest betrouwbare link is en sorry voor off topic: Andrélon.nl Haargroei versnellen - Doe je haar sneller groeien | Mens en Gezondheid: Beauty Dullers kappers Apeldoorn | Haartips
Hier is haar haar pas na haar 1e beginnen te groeien dus ze heeft nog niet heel veel haar. Maar hier wordt het ook eerst een boblijn. 2 weken geleden is er aan de achterkant een stukje afgeknipt en haar haartje bij haar oortjes zijn er nu bijna bij. Van voren heeft ze nog niet zoveel haar maar hier zal dat dat straks met een speldje opzij gaan. Lijkt hier wat in een zijscheiding te vallen. TS, ik zou aan de achterkant een stukje eraf halen en de pony erbij laten groeien. Ik denk dat als je er een stukje afhaalt, het wat pittiger staat.