Hoi meiden... Zijn er meer die een kindje van 2 hebben en nu al van het middagslaapje af is? Ik had het een paar weken geleden ook wel nu en dan. Maar toen ging het opeens weer goed. Nu is het al 3 dagen achter elkaar. Zou het door de warmte komen? Hij gaat savonds ook nog pas om 20.00 naar bed. Is gewoon echt ngo niet moe. Is zooo vol energie nog. Als hij wel slaapt smiddags dan laat ik m niet langer dan anderhalf uur slapen maar ook dan gaat hij gewoon om 20.00 naar bed, maar slaapt dan haast een uur later.. Dus zou hij het gewoon niet meer nodig hebben? Of hebben jullie ook wel eens gehad dat het gewoon weer goed ging?
Mijn dochter van 3 doet ook nog een middagdut normaal gesproken (ze gaat 4 ochtenden naar de psz dus is aardig uitgeput dan). Maar nu loopt ze ook te klungelen s'middags en s'avonds, ook enorm druk etc. Denk idd de warmte.
O zo dus goed van de warmte kunnen zijn? Ik bied het voorlopig gewoon nog ff aan. Gaat hij echt niet slapen haal ik m er wel uit dan... Hij gaat vanaf 15 aug ook 2 ochtenden naar de psz dus kans dat hij het dan weer op gaat pakken!
Mijn meisje zit ook tussen de wal en het schip, eigenlijk kan ze nog niet zonder dutje ( volgende maand wordt ze 2 ) maar als ze wel slaapt dan slaapt ze savonds pas om 22:00. Ik heb haar vandaag anderhalf uur laten slapen en toen wakker gemaakt maar desondanks is het pas een half uur stil boven Ik vind het een moeilijke periode want als ze niet slaapt, is ze echt helemaal op om 6 uur, en dat vind ik gewoon zielig! Ik lees ff mee dus
mijn zoontje wilde geen middagslaapje meer toen hij 19 maanden was. dus nog geen 2,wat is toen erg vervelend vond omdat ik toen zwanger was van mn dochter en vreselijk moe was. Op een gegeven moment gaan ze er een beetje tussen zitten,eigenlijk hebben ze geen slaapje meer nodig maar ze zijn toch vaak heel moe van het lange opblijven. Dus ik zou het lbijven aanbieden en soms ook even doorzetten. ik legde hem dan op bed en dan zei ik dat hij niet hoefde te slapen maar wel een uurtje moest rusten,en dan viel hij soms toch in slaap.
Tis dus toch wel herkenbaar!! Ik probeer het de komende 2 weken gewoon nog ff.. Maar hij gaat gewoon zn bedje uit en gaat spelen op zn kamertje
Mijn dochter wilde ook algauw 's middags niet meer slapen en als ze sliep, dan zaten we 's avonds om 10 uur nog met een wakker kind. Ik heb er voor gekozen, om haar 's middags op te houden en soms lag ze half 7 in bed. Ik zat dan om 5 uur al met haar aan tafel. Ze gaan dan heel gauw het ritme krijgen van niet meer slapen en om 7 uur knock-out in bed.
@ Stroopie: Dat hebben wij dus ook als ik m smiddags laat slapen dan slaapt hij savonds pas 10.00 Het gekke is dat hij toen nog wel smiddags gelijk in slaap viel.. Nu niet meer.. En het is ook heel raar dat hij om half 7 nog helemaal niet knock out is ook gewoon de normale tijd om 8 uur!
Ons dochtertje was ook net 2 jaar toen ze niet meer naar bed wilde 's middags. Ik deed dat toen nog wel maar idd, om 22.00 uur was ze nog gewoon klaar wakker. Ik heb haar toen opgehouden 's middags en om 18.30 u naar bed. Gaat erg goed. In het begin deed ik ze de ene middag wel naar bed, de andere middag ophouden. Nu is ze ruim 2,5 en blijft alle middagen op. (uitzonderingen daar gelaten als we weg moeten ofzo).
Maar als jullie weg moeten gaat ze dan wel slapen dan?? Nou hier vanmiddag bij oma gewoon gelijk slapen Hij zag er wel moe uit van 2 middagen niet slapen terwijl hij nog super lief was!
mijn zoontje is 2 jaar en een beetje, hij begint nu sinds een week wat te donderjagen met zijn middagslaap. Ik vraag hem nu gewoon wat ie wil. Slapen of niet. En als ie niet wil, nou dan niet. Ik breng hem om 19:00 op bed, maar ben dan tot 20:00 bezig met heen en weer lopen, want hij wil niet slapen. Misschien moet ik hem ook maar langer op laten blijven dan. Weet niet wat normale bedtijd is voor een 2-jarige.
Meestal hoor ik wel rond 8 uur als ze smiddasg nog slapen. Als ze smiddags niet meer slapen.. half 7/ 7 uur
Ik vraag nu ook aan mijn dochter of ze wil slapen, vanmiddag zei ze ja, en toen we boven waren zei ze nee. Ik ben toen weer naar beneden gegaan. We zijn vanmiddag even weggeweest om boodschappen te doen, hierheen was het 25 min rijden, ze sliep in de auto na 1 min. Ze heeft dus tot we er waren geslapen. En ze lag er vanavond om half 8 in. En nu is het stil. Als ze wel in bed slaapt, is het om 22:00 nog niet stil. Morgen gaat ze naar het kdv en maken ze haar na een uurtje wakker, dit kan omdat ze ook een aparte slaapkamer hebben met 1 bedje. Anders zouden de andere kindjes van haar wakker worden. Vrijdag ga ik sochtends met haar zwemmen bijvoorbeeld, dan slaapt ze op de terugweg en verder niet. Het is nog erg jong, volgende maand wordt ze 2 maar het werkt gewoon niet meer. En met de warmte heeft het niets te maken want hiervoor deed ze het ook al. Daarbij komt dat als ze pas om 22:30 slaapt, ze er al om half 7 sochtends weer uit is, dus ze komt dan ernstig slaap tekort snachts, lijkt me ook niet echt gezond.
M sliep met ruim een al niet meer in haar bedje, nog een (ruim) half jaar kunnen rekken dmv wandelwagen ... T slaapt gelukkig nog lekker in zn bedje, wat een luxe
O dus het is niet eens zo gek!! Gisteren wel bij oma anderhalf uur geslapen. Maar dan slaapt hij savonds super laat steeds liggen roepen.. En snachts ook 1x wakker! En als hij smiddags niet slaapt. Dan slaapt hij gelijk goed, en snachts ook niet wakker.. Tis het 1 of het ander. Maar ben nu zelf 32 weken zwanger ben het smiddags spoegzat dus ff 1 uurtje op de bank is dan ook niet gek. Dus kies ik (als hij wel gaat slapen) toch maar voor het eerste.
Onze oudste is nu 2 jaar en 4 maanden. Ze heeft sinds 2 weken het idee dat een middagslaapje niks meer voor haar is. geeft elke keer aan dat ze een grote meid is, en die slapen niet meer tussen de middag. Ik heb het nog 1x wel gedaan, toen sliep ze 's middags wel, maar toen was ze om half 10 nog op. En 's nachts is ze 2x wakker geworden. Dus dat was ook de laatste keer. Nu slaapt ze niet meer, alleen soms als we een stukje auto moeten rijden 's middags. Dat is soms net iets te veel. gr Suzanne
Hier begon het rond 20 maanden ofzo. Perioden dat ze echt niet meer wilde slapen, dan weer een tijdje wel. Vanaf 2 jaar ben ik er echt mee gestopt, want ze ging alleen maar huilen huilen huilen en wilde gewoon niet meer. Nu (2jr 4mnd) slaapt ze alleen heel af en toe nog eens in de namiddag in de auto, als het toevallig zo uit komt. Al is de laatste keer dat dat gebeurde ook alweer een paar weken geleden geloof ik... Voordeel is wel dat ze sindsdien (vanaf 2jr) gemiddeld langer uitslaapt, vaak tot 8u, heerlijk. Voorheen was t gemiddeld half 7 .
briana was voor haar 2e verjaardag al van het middagslaapje af. maar ze ligt 's avonds al tussen 18 en 18.30 in haar bedje en dat gaat prima. en ze is smorgens tussen 7 en 8 wakker! vind het wel heerlijk dat ze lekker zo vroeg in bed ligt. zo heb je nog een avondje voor je zelf of met z'n 2en.