zo zielig, kat doodgereden

Discussie in 'De lounge' gestart door Jubbos, 31 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Wij rijden vanochtend naar een tuincentrum, rijden we langs een doodgereden kat, zo langs de weg.

De persoon is gewoon doorgereden!! hoe kan je dat nou doen? Je voelt toch dat je iets aanrijdt.

Ik heb de dierenambulance gebeld en die zouden hem weghalen, echter op de terugweg, zo`n 2 uur later lag het arme beessie er nog steeds, wel op het gras, dus iemand anders heeft hem iig van de weg afgehaald.

Je zou nu maar op je huisdier zitten te wachten thuis en dat beessie komt gewoon niet meer terug.

Het raakt me echt, vooral omdat het een dezelfde kat was die wij zelf hebben.

Vind het echt onbegrijpelijk dat je door kan rijden!!

2. augustus

augustus Niet meer actief

Als je de dieren ambulance had gebelt, hadden ze hem even op kunnen halen. Of heb je dat gedaan?

Erg sneu inderdaad en onmenselijk om niet te stoppen!

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hee! ik maak dat ook geregeld :( mee .. en indd mensen die dan gewoon doorrijden (of ze moeten t niet gemerkt hebben ) maar ik haal die poes altijd van de weg ( t idee dat er nog iemand overheen rijd , kan ik niet aan.. :( )
    en bel dan de ambulance ... maar heb ookal 2 keer meegemaakt dat die gewoon of heel laat ( dat ik t niet gezien heb ) of niet komen :S ..

x

4. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ja die zouden het beessie ophalen...tis dak niet alleen naar buiten durf nu met dat vuurwerk anders was ik nog even gaan kijken.

5. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    er staat indd dat ze dat wel heeft gedaan :)

6. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Heel sneu :(

Misschien kun je een advertentie op MP zetten en daar de lokatie bij zetten waar de kat lag.
    Veel mensen kijken ook op MP om hun vermiste huisdier te zoeken.

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik heb zelf 4 katten, en ik hou zielsveel van ze, dat vooropgesteld.

En ik kan me ook voorstellen dat het een nachtmerrie zou zijn als ik een kat dood zou rijden.

Maar of ik de moed zou hebben om terug te gaan en om te gaan kijken...
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar nu nog geen volmondig 'ja' op kan zeggen.

Ook als ik hoor van die goedbedoelde opmerkingen van zeker echte dierenvrienden hoor als 'Dan moet je terugrijden, en als de kat nog niet dood is, moet je er nog een keer overheen rijden om het arme beesie te verlossen.'

Sorry, maar ik zou het niet kunnen.

De dierenambulance bellen, dat kan ik dan weer wel. Dat zou iedereen moeten doen inderdaad.

8. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Dat is misschien wel een goede om te doen, ik zei ook al tegen mijn vriend hopelijk is de kat gechipt.

9. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Mijn moeder heeft het ooit ook eens meegemaakt, de buurvrouw is toen gaan kijken maar de kat lag er niet, dus ze dachten dat die het overleefd had, ziet ze vervolgens de dag erop een kruis bij mensen in de tuin staan met rust zacht lieve....
    Was dus hun kat, mn moeder is er naar toe geweest om te zeggen dat zij het gedaan had.

10. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Wat vreselijk zeg!! me maag draait altijd om bij dit soort berichten!:(

@Katalaya,hoe kom je er nou toch bij dat je dan nog een keer over het diertje heen moet rijden..?vind ik eerlijk wel grof gezegd van je,je zou hem ook naar de dierenarts kunnen brengen voor een spuitje,als hij niet meer te redden is althans!!

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh zo zielig is dat.
    Heb ook wel een keer een kat in de berm gelegd en vervolgens de dierenambulance gebeld.
    Was bang dat hij misschien nog leefde en veel pijn had :( Gelukkig was dat niet zo, maar leuk is het niet.
    Wij hebben 2 katten verloren in 4 maanden tijd ( doodgereden ) 1ntje kwam de vrouw aan huis, en 1 hebben we zelf gevonden.
    Nu hebben we alleen nog maar binnenkatten.

12. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ho, ho, ho!

IK zeg niet dat dat zou moeten, of dat dat MIJN mening is... Alsjeblieft mij nu niet als grof afschilderen!

Ik VERTEL alleen dat er mensen zijn die oprecht uit dierenliefde zo beredeneren.

Uiteraard ben ik ook zeer zeker voor het inschakelen van een dierenarts/ambulance.

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    wat ben jij een schat dat je de dierenambulance hebt gebeld!!!

die kat is van iemand, en misschien heeft ie wel een chip. nu jij gebeld hebt zullen ze wel komen.
    tip (als je nog een goede daad wil doen): bel even met AMIVEDI om te melden dat daar een dode kat ligt.
    vaak bellen mensen eerst daarheen om te vragen of hun kat gevonden is :(

je berichtje grijpt mij aan omdat er dit jaar 2 van onze 3 kattenkinderen zijn doodgereden.
    de 1e (de grijze, zie fotoalbum) hebben we zelf gevonden. wat een drama. ik huil er nog heel vaak om.
    de 2e (grijs/witte) heeft een halve ochtend in een straat achter ons geleden, en NIEMAND die de gemeente/amivedi/dierenambu belde.

uiteindelijk is er nog een oto overheen gereden (daar gaat mn oud&nieuw make-up, ik jank alweer) en heeft iemand hem ' opgeruimd '
    dit kwamen we pas na 2 weken te weten en ik ben nog steeds heel verdrietig en boos.

kortom, je bent een schat dat jij hebt gebeld.
    het vreselijke nieuws moet naar de eigenaren, en nu kunnen zij de kat een waardige ' begrafenis ' geven.

liefs

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
  15. Aura

Aura Niet meer actief

Goed dat je hebt gebeld!

Ik ben zelf een enorme dierenliefhebber en heb ook 3 katten, die gelukkig nooit buiten komen....alleen op ons afgezette balkon....
    snap niet dat mensen hun kat nog zo buiten laten lopen...zie wat er allemaal kan gebeuren het is toch vreselijk!

Mijn man heeft vorig jaar perongeluk een koetje (vogeltje of eendje) aangereden, beestje lag dood te gaan, toen heeft mijn man hem doodgemaakt, hij wilde niet dat het beestje langer zou lijden door hem naar de DA te brengen, was niks meer aan te doen......anders had hij dat natuurlijk gedaan.
    Hij kwam helemaal lijkbleek thuis met tranen in zijn ogen.....zielige Koetje....
    Ik denk dat ik er wel overheen zou rijden als ik zou denken dat het diertje echt niet meer te redden valt, anders idd als de wiedeweer naar de DA of de dierenambulance bellen als het al te laat is.

Maar goed dat je hebt gebeld meid!

16. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Oh Ok sorry,dan las ik het verkeerd!;)

17. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ach wat lief, mijn vriend rijd dadelijk langs de plek bedacht ik me net en die zal zeker kijken dan bel ik naar amivedi op als hij er nog ligt.

Ik moet er ook niet aan denken dat er wat met ons poezebeest gebeurt heb er eerst heerlijk gekroeld toen we thuis kwamen en ze is gelukkig een binnenkat.

Vreselijk voor je dat jullie 2 katten op deze manier zijn verloren!
    Knuffel voor je!

18. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Heb mijn vriend gebeld, het beessie lag er niet meer dus de dierenambulance heeft hem opgehaald.

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    :(
    maar nogmaals *smak* voor goede daad!

20. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Altijd erg rot om te zien, vooral omdat ik het een keer heb zien gebeuren :(
    Ik fietste ´s avonds van mijn werk naar huis en een auto reed over iets heen (het klonk heel zacht. De bestuurder zal het in het halfdonker niet eens gemerkt hebben) en toen zag ik de kat liggen. Ik heb hem op schoot genomen, hij had geen bloed, en ik onderzocht hem. Hij is vrijwel direct in mijn armen doodgegaan en ik heb daar een kwartier zitten janken. Ik heb hem voorzichtig in de bosjes gelegd. Er is in Portugal geen instantie die helpt of waar je een dode kat kan afgeven, helaas.

Deel Deze Pagina