Hoi meiden. We hebben een paar namen die we mooi vinden maar we zijn er nog niet uit wat het gaat worden. Wij zijn een Engelstalige familie in Nederland. De meeste namen die ik echt mooi vind zijn alleen lastig qua uitspraak. Ik heb jullie hulp dus echt nodig! Namen die niet kunnen: James, Graham, Oliver. Ons lijstje: Henry George Arthur Lewis August Monroe Reid Suggesties, combo's en of opbouwende meningen zijn welkom.
Ik vind het persoonlijk altijd zonde als de namen heel "nederlands" worden uitgesproken. George wordt bijvoorbeeld Sjors. Maar als jij daar geen moeite mee hebt maakt het toch niks uit? Henry en Monroe zullen wel hetzelfde klinken in het nederlands. Hier misschien nog meer namen die vrijwel hetzelfde in het Nederlands blijven Connor Caleb Jake / Jack Josh / Joshua Russel David Christopher Benjamin Liam Owen Kyan / Ian Succes!
Bedankt Hayden! Het probleem is dus dat we niet voor de Nederlandse uitspraak zullen gaan. George...wordt dus geen Sjors. Hihi. Maar ik denk dat met 1 keer verbeteren je ook een eind komt. Alleen sommige zijn denk ik moeilijk uit te spreken: Arthur, August. Maar die vinden we zo mooi. Pff...moeilijk.
Het verkeerd uitspreken van namen kan heel hardnekkig zijn. Schoonvader van vriendin spreekt naam kleindochter consequent verkeerd uit en zij is inmiddels al drie jaar.... dus 1x verbeteren zal het echt niet altijd zijn. Op de speelzaal van T zitten best veel anderstaligen maar meestal worden die namen toch vernederlandst uitgesproken dus die kans is wel reëel bij een afwijkende uitspraak tussen eigen taal en Nl. Dit gezegd hebbende. Ik zou toch een naan kiezen die jullie het mooiste vinden maar dan wel in je achterhoofd houden dat Arthur op zn boerenhollands zal worden uitgesproken door veel? enkele? mensen. ...
Als je niet wilt dat het verkeerd wordt uigesproken dan zijn Lewis en Reid betere alternatieven... Ik denk dat je er anders vanuit kunt gaan dat het verkeerd wordt uitgesproken over het algemeen.. Succes!
Uit jullie rijtje kies ik Henry suggesties : Oscar Elliott Vincent Morris - Morrison Edward Tristan - Tristam Maxwell Everett Victor William Harris Garrett Alec Linden Marlow Owen Brinstan
Wat vind je van Steven? En dan op de Engelse manier uitgesproken, dus als 'Stieven'. Uit jouw lijstje vind ik Reid het mooist.
Reece/Rhys Jared Jackson Scott Ryan Simon Dylan Daniel David Haydn Alex Van jullie lijstje vind ik Lewis en Reid de leukste.
wij vinden Alex heel erg mooi. maar dan wel de engelse uitspraak en niet de nederlandse. helaas zal het vaak verkeerd worden uitgesproken dus hebben we niet voor deze naam gekozen. Henry en Lewis zullen veelal wel goed uitgesproken worden en zijn erg leuk. andere engelse namen: Jack Thomas Oliver Joshua Harry Charlie Daniel William James Alfie Samuel Joseph Benjamin Ethan Jake Jacob Luke Callum Alexander Matthew Ryan
Arthur vind ik de leukste naam uit je lijst. Ze zijn al genoemd maar Elliott en Morris vind ik heel erg gaaf en Casper ook wel.