Hulp bij meerdere namen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Ikofons, 26 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikofons

Ikofons Lid

12 nov 2016
    72
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Ik zou heel graag meerdere namen willen voor onze dochter maar ik twijfel nog over hoe en wat. Haar roepnaam wordt N.ova, daar zijn we 100% zeker over. Ik vind het met 1 naam nog niet af en kaal dus graag nog 1 of 2 namen erbij. Maar heeft iemand van jullie een idee hoe ze dan haar post thuis krijgt? Iedereen die ik ken krijg officiële post binnen zonder de letter van de roepnaam. Dus als we zouden kiezen voor 1 extra naam erbij dan krijgt ze haar post dus evengoed maar met 1 letter ipv 2? Wie kan mij vertellen of dat tegenwoordig nog zo is..
    En daarnaast zijn eventuele ideeën voor meerdere namen bij n.ova welkom :)

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.825
    8.481
    113
    Vrouw
    Stel dat je haar Nova Celine noemt en haar achternaam is Janssen, dan komt de post binnen voor N.C Janssen volgens mij

Ikofons vindt dit leuk.
  3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik krijg meestal post voor de ouders/verzorgers van XY achternaam of Voornaam Achternaam.

Ikofons vindt dit leuk.
  4. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Dit. Tenzij je besluit haar Elenora Celine te noemen met als (onofficiele) roepnaam Nova. Dan krijgt ze post voor E.C. Janssen.

Het ligt er dus aan of de eerste officiele naam hetzelfde is als de roepnaam (bv. Anna Catharina, waarbij Anna de roepna is). Tegenwoordig is dit wel gangbaar, vroeger werd de roepnaam er vaak los bij gegeven (bv. Johanna Catharina, we noemen haar Anna).

Ikofons vindt dit leuk.
  5. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Om op het voorbeeld door te gaan : bij Nova-Celine Jansen wordt het N. Jansen.

Nova Celine vind ik trouwens een hele mooie combi.

Ikofons vindt dit leuk.
  6. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Nova Aimee
    Nova Jolie
    Nova Dionne
    Nova Milena
    Nova Eloise
    Nova Vienna

Ikofons vindt dit leuk.
  7. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.669
    113
    Nova Jolie
    Nova Isabella Frederique
    Nova Jasmijn
    Nova Rosalie
    Nova Juliette

8. Ikofons

Ikofons Lid

12 nov 2016
    72
    2
    8
    NULL
    NULL
    Aaahh dus zo zit het in elkaar. En dat is dan idd de rede dat de roepnamen van vroeger nooit op de post erbij stonden. Super bedankt voor jullie uitleg!!

9. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    "Officieel" is het dan ook N.C. Ik heb zelf een naam met een streepje en heb het jaren verkeerd gedaan, zo dus ook veel van mijn post maar als je bijvoorbeeld in paspoort kijkt worden deel voor en achter streepje apart gezien (staat een < tussen, net zoals tussen voornaam en tweede naam dus deel1voornaam<deel2voornaam<2enaam). Volgens mij kan je beetje zelf kiezen wat je doet, al zou ik het streepje tussen Nova-Celine (voorbeeld) gewoon weg laten. Alle leestekens maken het alleen maar ingewikkeld, ook met bv tickets boeken ed.

nijna en Ikofons vinden dit leuk.
  10. Ikofons

Ikofons Lid

12 nov 2016
    72
    2
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je uitleg! Het is idd niet de bedoeling om er een streepje tussen te zetten. Het moet wel echt gezien gaan worden als 2 aparte namen

Deel Deze Pagina