Ik vind de naam Emily geweldig. Helaas is deze al bezet in de familie. Hebben jullie namen die in dezelfde categorie vallen en toch wel echt anders zijn? Engelse namen dus die ook wel goed uit te spreken zijn in het Nederlands.
Lastig! Ik vind Emily typisch Engels maar wel heel klassiek/netjes. Terwijl ik heel veel Engelse namen niet zo vind, zeker niet met een y erin. Waar ik, niet allemaal Engels, aan denk: Lauren Alexis Chloë Kate Vivian Sophia Loïse, Louise Olivia Ivy Lucy Pippa Feline Isabel Megan Marly
Ik ben gek op klassieke namen Lauren is leuk maar zusje heet Laura. Vivian is geweldig maar iemand die heel dichtbij staat heet zo.. dan voelt het toch een beetje erg gejat. Sophia is mooi maar nichtje heet Sofie. Marley vind ik leuk en toevallig ken ik verder niemand die zo heet denk dat die naam sowieso mn lijstje op gaat! Thnx!
Miley is tof maar ik denk zo erg aan Miley Cyrus.. haha. Denk niet dat ik haar een heel goede associatie vind.
En Emma? Hier een Emily en Emma in de vriendengroep. Vind dat goed kunnen zo samen. Zelfde idee, maar toch anders.
Livia Amy Amy-Lee Kirsten Madeline / Maddy Macy Jenna Lindsey / Lindsay Sarah Mila Kate Ashley Lilly Estelle Eveline
Charlotte Estelle Elodie Isobel Viviënne Georgie Lana/Lara Lily Sophia Alexia Faye Maisie Julie(djoelie)
Ik moest ook meteen aan Lily denken! Marley of Miley vind ik ook geweldig. Verder misschien: Amélie Charlotte Valerie Melody Felicia / felicity Emmy Olivia Penelope Victoria Aurelia / aurelie
Mijn dochter heet zo Als onze tweede een meisje was geweest hadden we haar misschien Alice genoemd, misschien is dat een naam voor jullie? Edit: onee het was uiteindelijk Hannah geworden zegt manlief net, haha. Maar goed, nummer twee is een jongetje dus dat konden we sowieso vergeten.
Ik vind namen als Izzy, Marley en Roxy echt niet te vergelijken met Emily; die laatste is superklassiek, die eerste zijn echt afkortingen, vlotte en moderne maar wel tijdgebonden namen. In de categorie Emily zou ik eerder denken aan: Charlotte Ophelia Catherine Sarah Elizabeth Jane Emma Mary Lydia Madeline Edith Margaret Josephine Helena Dorothy Felicia etc