Na onze zoon verwachten we een meisje! Nu heb ik Amélie altijd al een vreselijk mooie naam gevonden. En ik zwanger was van onze zoon en we het geslacht niet wisten had ik deze naam ook al geopperd. Ik hou van klassieke namen. Ons zoontje heet Q.uinten. Soms twijfel ik of dat wel bij elkaar past.... Welke schrijfwijze vinden jullie logisch? Amelie of Amélie? Ik neig naar Amélie. Onze kinderen zijn trouwens halfbloedjes. 50% NL, 50% Hindoestaan Surinaams. Maar ik hou nu eenmaal echt niet van Hindoestaanse namen. Ben meer van engelse en franse namen.
Ik vind het een mooie naam en best kunnen bij de naam van je zoontje. Zou wel het accent gebruiken voor de uitspraak, anders klinkt het meer als Ameland maar dan met -lie aan het einde Ik zou het gewoon doen!
Dat is ook precies mijn motivatie om het als Amélie te schrijven. Om idd dat Ameland effect een beetje te vermijden haha. Het is voor mij wel bedoeling om het ook uit te spreken zoals het bedoeld is.
Amélie spreek ik uit als Ameelie, is dat ook de uitspraak die je wilt? Anders zou ik gewoon Amelie of Amèlie doen.
Ik vind de naam erg vrolijk en mooi zolang de klemtoon op de 'ie' ligt. Aamelie of Ameelie vind ik niet leuk. Juist die 'ie' op het einde maakt de naam mooi. Past leuk bij de naam van je zoontje! Aurelie (ook met klemtoon op de 'ie') vind ik ook erg leuk. Veel succes!