Deze zwangerschap is de laatste voor mijn man en mij. We weten sinds een tijdje dat we een zoon verwachten(mijn man heeft 2 dochters uit een vorig huwelijk en samen hebben we 1 dochter). Zoon wordt verwacht in de maand dat mijn man zijn vader is geboren en overleden en hij wil zijn vader eigenlijk wel vernoemen. Onze dochter is geboren in de maand dat mijn man zijn moeder is geboren en overleden en we hebben er toen voor gekozen om zijn moeder niet te vernoemen. De andere dochters hebben ook geen 2 namen. Nu ligt de zwangerschap al bijzonder gevoelig bij mijn man zijn oudste dochter en ik vrees dat als we gaan vernoemen de boel er niet gezelliger op gaat worden. Wat zouden jullie doen?
Wat wil jij? Want ik lees wel wat anderen willen, maar jijzelf? Anders mogelijk in de roepnaam iets verwijzen richting opa? Dat het zo geen overduidelijke vernoeming is. Maar dat moeten jullie dan ook maar net willen natuurlijk. Zelf zou ik het overigens niet fijn vinden als een kind meerdere namen heeft en de rest niet.
Het is ook mijn man zijn idee eerlijk gezegd. We hebben al een naam voor onze zoon en de tweede naam zou dan de naam van mijn man zijn vader worden. Dat laatst wat je zegt ben ik het eigenlijk wel mee eens. 3 dochters allemaal 1 naam en dan op de valreep een zoon en die krijgt wel 2 namen.
Ik zou het niet doen. Vind het zelf altijd wat gek als het ene kind wel meer namen heeft of vernoemd is en de ander niet. En ik zou ook zeker rekening houden met de oudste dochter. Wat maakt dat de zwangerschap zo gevoelig ligt bij haar?
Ze heeft niet zoveel met mij. Dat is zeg maar de korte versie van het verhaal. Het botert vanaf het begin niet met haar. Heb sinds 2011 een relatie met haar vader en wat ik ook doe of zeg het is nooit goed. Ik kan echt niet de vinger erop leggen wat het probleem is van haar kant. Ze heeft gewoon een sterke persoonlijkheid en dat vind ik op zich geen probleem, maar ik heb wel een probleem met alle "leuke" appjes/smsjes en Facebook berichtjes die ik laatst kreeg. Wat daar in stond lust een hond nog geen brood van...
Pff dat lijkt me niet makkelijk! Hoe oud is ze? Hebben jullie al eens concreet wat geprobeerd om het contact te verbeteren? Samen met haar wat doen, bespreekbaar maken, extern hulp zoeken?