Onze kleine meid krijgt als eerste naam Kim. We hadden een 2de naam maar ik twijfel toch nog een beetje dus dacht wat voor een ideeën kan ik hier nog opdoen! Ik zou graag als betekenis 'Bloem' willen. Mijn vriend z'n naam berekend 'beschermer' Iemand ideeën van een combinatie?
Vanalles door elkaar, gewoon Nederlands tot wat unieker: Anthea Bloeme Calanthe Diantha Fleur Flore / Flora Ianthe Ione Iris Jasmijn Jolana Leilani Lore Madelief Mali Rayen Samantha Violet Yolanthe
Bloemennamen voor meisjes en hun betekenis - Babyblog Maar dat zijn bloemsoorten...als je echt 'bloem' als betekenis wilt, dan staat hier misschien iets tussen: 297 namen die `bloem` in de betekenis hebben Kim Amarante vind ik bv. prima staan, maar dan moet je Amarante wel net een mooie naam vinden, het moet staan bij de achternaam, enz. Kim Evanthe, Kim Anthea of Kim Za(h)ra vind ik ook leuk. En Kim Flora klinkt wat minder 'lekker', maar de betekenis is wel prima (hoewel Flora natuurlijk breder is dan enkel bloem). Hmm...lezen is moeilijk, lees nu dat je een combi zoekt van bloem en beschermer...? Dat is lastiger, vrees ik. Ik ga nog eens zoeken.
Amarante blijf ik een goede optie vinden, omdat het 'onsterfelijke bloem' betekent, daar is dus wel iets beschermends voor nodig, zeg maar. Flora vind ik ook passend, omdat dat een Godin is en ik dat toch ook wel associeer met 'beschermen'. En anders kom je op dingen als Alecanthea (Alec en Anthea) of Madeliv ( Madelief en Liv) of Lilysan (Lily en Sandra) of Wilhana (Willem en Hana) of Wlily (Willem en Lily) oid, maar dat vind ik wel erg ver gaan... X(i)ant(h)e is de enige combinatie die ik nog wel vind gaan (van Xander en Ianthe/Hante/Anthea). Met Kim als eerste naam is Xanthe wellicht wel wat lastig uit te spreken... Eventueel vind ik Madeliv ook wel kunnen trouwens, zeker niet als eerste naam, maar een tweede naam gebruik je toch amper (behalve dan op papier - maar niet dat je hem zegt en dat mensen dan eerste drie keer moeten vragen hoe je heet en het vervolgens alsnog fout opschrijven).
Mijn vriend is nogal lastig qua namen. Het moet voor hem vooral makkelijk en niet te bijzonder zijn haha. Ja om het ff lastig te maken Maar er staan zeker al goede tips en suggesties!!
Topic kan dicht! We zijn tot de conclusie gekomen dat we geen 2de naam nemen en de eerste naam anders doen hahaha