Ja maar dan vinden we Pip net ff leuker dan Jip haha. Ik ken een man die Pip heet. Is nu 60 ofzo. Kan prima! Loet is niet mijn klank wel leuk en apart!
Taco Ace Art Baz Bing Boet Breno Ivo Finch Dies Jimi Jiro Jix Mac Marlo Max Milo Monty Nori Nuno Sol Skip
Ik vind dat bij Pip eerder dan bij Jip (vanaf 20jr ofzo), voor een meisje/vrouw vind ik het dan nog wel gaan op latere leeftijd maar blijf het een beetje "kindse" naam vinden.
Ik vind unisex namen vaak leuker voor meisjes... Pip dus ook leuker voor een meisje, en ik ken ook een meisje dat Jip heeft, zo leuk! Nimo is niet mijn smaak, maar prima naam... wel een associatie met Finding Nemo en t museum... Nog een paar suggesties: Sil Raf Sep / Seb Jep Vik Fabe Kobe Yaro Yme
Oei lastig, ik denk bij Nemo/Nimo echt aan de film en het museum. Ik vind dan bijvoorbeeld Nilo, Nino of Nio mooier. Pip vind ik zo ontzettend leuk voor een meisje, maar voor een jongen niet. Misschien: Abel, Ace, Bodi, Bor, Cis, Dain, Elon, Fer, Flip, Ivar, Ivo, Jort, Jur, Kaj, Keo, Kyo, Miles, Milo, Nyo, Odin, Otis, Quin, Quint, Raf, Riv, Seb, Sion, Ties, Twan, Vic, Wes, Zain, Zef
Dank voor alle reacties. Wij blijven toch bij Nimo/ Nino of Pip. Grappig maar wordt toch bevestigd dat dat voor ons de namen denk ik zijn. Juist door alle reacties wordt het versterkt. Maar we laten het nu even rusten en kijken over een paar maanden weer. Vind namen als Puk en Senn ook leuk. Maar worden toch steeds naar de eerste namen getrokken. Meer suggesties zijn uiteraard welkom. Ik ga nog eens struinen op namensites. Vind namen met een o of ie erin denk ik het vrolijkst en leukst. Met Fibi als allerleukste voor een meisje. Miss een mannelijke Fibi naam vinden dus.
Pip voor een meisjeshond, sorry. Nemo zou ik niet doen. Associatie met de vis van Finding Nemo èn het Nemo in Amsterdam (die laatste associatie vind ik dan wel tof juist, maar in jullie geval onhandig omdat je het daar als nee-moo uitspreekt en jullie zo te merken nie-moo als uitspraak willen). Nimo staat bedacht. Wat vind je van Nilo(w), Nino, Tino, Dino, Milo of evt. zelfs Mylo? Andere bijzondere namen die je niet vaak (meer) hoort: Dies Ties Tex Boet Faas Duuk Faber Gido Ido Adiël Fedor Anjo Zett Zep(p) Dion Udo Bink Laus Dries Jitse/ Jits Riven (rie-vun)
Nouuuu dat zou het wel eens kunnen zijn!!!! Fiep of Fib dan? Ik vind de ie klank juist wel leuk! Dus uitgesproken Fiep (wat harder) of 'Fieb' iets zachter. Kijken wat mijn man ervan vindt.
Het kind zal maar ass'er blijken te zijn en fiep heten... http://www.mariskamedia.nl/wordpress/wat-zijn-fieps-bij-autisme/
Ja dat is net wat je leuk vind klinken, nog keus genoeg in. Ik vond hem zelf ook wel geinig toen ik hem voorstelde, klinkt eigenlijk best goed toch? En nou ik hem een wel paar keer 'zeg' klinkt Fieb met lange ie inderdaad erg leuk!
Ja het is wat!! 1 naam voor de rest vh leven. Met een beetje mazzel is het een meisje en zijn we eruit! Maar heb nu zeker wat nieuwe naam ideeën op gedaan. En jouw idee vind ik echt top! Ik laat het je weten als we eruit zijn
Fiep is een vrouwennaam En daarnaast zou ik het ook niet doen om dezelfde reden die @citroenrasp zegt.