ik ben 24 jaar en 34 weken zwanger van mijn 2e dochtertje . Ik ben aleenstaand dus kan ook in me eentje de naam bedenken (of teminste met goedkeuring van me 1e dochter want die is al 5 ) Ik heet zelf Dominique en me dochter Danisha, en ben 11 feburari uitgerekend, ga 14 januari lekker met verlof, en heb dus nog geen definitieve naam. (de achternaam word de Baas ,en ik ben half surinaams en de babys vader is vol surinaams dus zoek niet echt standaart nederlandse namen zoals marieke bijvoorbeeld) Nou hoorde ik heel toevallig laatst de naam Djanomi, maar ik begreep dus later pas dat dit over een jongetje ging want ik dacht eerst leuk voor een meisje . Vinden julie Djanomi leuk voor een meisje of echt jongensachtig ?(ik heet zelf dominique kan ook voor een jongen dus een dubbele naam ben ik wel gewend haha) en wie weet nog een andere leuke meisjes naam wat een beetje bij Danisha past? thanks !
Kan denk ik wel maar vind het zelf niet zo'n mooie naam. Moet de naam met een D beginnen? Wat dacht je van Denise Dana Danielle Danouska Naomi
aah thanks ja zitten wel leuke bij! Deylisa ook nog niet gehoord ,Naomi vond ik altijd wel leuk maar erg standaart en ken der al een paar Misschien daarom dat ik Djanomi leuk vond, denk ook dat t snel afgekort word naar Nomi (danisha roep ik ook vaak met Nisha ) en het is een beetje dubbel vind het ene kant leuk nog een naam met een D (vind ik vaak mooie namen ,en dan past het bij mij en me dochter ) en aan de andere kant ben ik al D.s de Baas en me 1e dochter D.de baas , dus dan zou er nu nog 1 bijkomen en heb nu al met pasjes/brieven van de bieb/bank/zorg dat ik goed moet kijken haha.
Darya is ook heel mooi. Betekenis: Darya is een Russische meisjesnaam. Het betekent 'goede weelde' en ook Godsgeschenk of zee heb ik al gevonden. En in Rusland zijn er 2 rivieren: de grote en de kleine Darya. In Polen schijnt de naam veel vaker voor te komen. Voor een meisje Darya, voor een jongen dan Darius. De betekenis van de naam is `goede weelde`.
Vind Djanomi wel leuk voor een meisje! Misschien kan je het ook als Janomi spellen; ) Zelfde uitspraak maar niet met een D. wat het makkelijker maakt met post enzo maar je hoort toch duidelijk de D klank waardoor het niet afwijkt van de namen van der moeder en zusje!
Alysa Alaysa Briana Chayenza Evita Farida Gyanna shadé Eniola Imelda Ivanka Irissa Chalissa Nadeschka Mareschka Marschala Manjana Manya Julina Jalicia Jaleesa Kyara Levinia Latitia Maressia Milana Narissa/Narysa Olivia Romaisa Selinia Safira Taylor Vincenza Xaviera Yvessa Zyonna
Ik vind Djanomi niet zo mooi maar wel eerder een meisjes- dan een jongensnaam! Wat vind je van... Amara, Amala Amarantha Amika Aminda Ananda, Ananta Anila, Anima Anjali Ashanti Avani, Avanti Caramia Chandra, Charita Chantèl Charlize Charna Cherise Darshana Déanna, Déanne Deborah / Debora, Debra Dejana Delana, Delaney Delfina / Delphina, Delphy / Delphi Delia Delice, Delicia Delilah Delora Delphia Demi Dena Denica, Denice Denise, Denisa Déonne / Deonne Désirée / Desiree Desta Devan / Devin / Devon Devi, Devika Devika Dian, Diana Dianna, Dianne Diantha Dilara Dina Diona, Dionne Divinia, Divina Djamila Dolores / Deloris / Delores Dymphna Elidi Elysia Fajra Farai Iantha Imani Isaura Ivory Jalissa Jamila Jaylin Jazmyn Jolise Kaila Kalani, Kailani Kaléa Kalena Kalyani Kavita Kiana, Kiara Lani Latoya Lavanya Léana / Léjana Leilani Lilith Liora Malia Malika, Melika Malini, Nalini Marjani Mayara / Maiara Meliora Melita, Merita Mirinda Naira, Nayara / Naiara Nalani, Noelani Naline Nayari Nayeli Nia, Nyah Nita Noémi Nomia Nomiki Nubia Nyala Quinty Rachana / Rashana Raisa Rajani Ranomi Reina Reva, Rava Rifka / Rivka Romy Safira Sanjana Sarika Shailaja Shaina / Shayna Shanice Shanika Shanti Sharmila Shaya Shekinah / Shekhina / Shekhinah Shelena Shivali Suri Sylvana Tamaya Tamira Tanika Tara Tierra Tondra Tyrona Valkyrie Valora Verona Winona Yami Yamuna Zola Zyanya
Djanomi vind ik mooi passen bij Danischa! Ik zou overigens kiezen voor de schrijfwijze Janomi. Wat er eventueel ook mooi past, deze naam hoorde ik laatst: Janoah dus Djanoah.
mooie namen..hier ook meiden met moeilijke namen..ook surinaamse achtergrond. ik zelf vind thalisia mooi er bij klinken jayline of levina vind ik ook mooi maar passen weer niet bij de naam van je oudste. ik heb zelf ook 2 meiden en de namen zijn heel verschillend.. maar vind het nu wel makkelijk roepen. haha succes met het bedenken..
Ik vind djanomi wel een meisjes naam. En ik vind hem ook leuk. Als je dan toch een andere letter zou willen dan indd schrijven als janomi
Wat grappig. Ik zat ook te denken aan Manoah of Danoah (maar kan natuurlijk ook Djanoah). Djanomi en Danisha kan wel samen hoor. En ik vind het ook een meisjes naam.