hoe erg is het als de initialen van twee voornamen en de achternaam samen een woord vormen? Zo kom ik bijvoorbeeld op M.O.K. Of T.O.K Of N.O.K. Is dat iets waar ze later mee gepest kunnen worden? Ik had eerst voor een meisje M.R. als twee eerste namen bedacht, maar gezien de afkorting voor Mister laat ik dat achterwege, hetzelfde geldt voor S.R. (senior)....
Ik vind persoonlijk M.R of S.R geen reden om de namen niet te kiezen. Zo zou je heel veel namen niet kunnen combineren want er zijn zoooveel afkortingen etc.
Ik vind het niet storend. Op post wordt het dan ook T.O. Kramer bijvoorbeeld en valt het dus niet op dat het een woord is. M.R. en S.R. vind ik ook prima kunnen. Maarja, wij hebben ook een N.S. en heb daar geen moment over nagedacht
Zolang de initialen + achternaam geen woord vormen zou ik me er niet aan storen. Achternaam is altijd voluit. Mijn oude buurvrouw heet Pot van de achternaam. Maar haar iniatalen zijn W.C. tja dat zou ik heel erg vinden. Gelukkig heeft ze met trouwen een andere achternaam gekregen.
Ik zou er niet zo kritisch mee zijn als jij. Natuurlijk wel als er echt iets heel raars ontstaat, W.C. Pot is zo'n voorbeeld, maar anders zou ik er echt niet moeilijk over doen. Mijn zoontje heeft de initialen E.O. Geen reden voor ons om andere namen te kiezen. Overigens: wanneer komt het nu helemaal voor dat zowel voornaam, doopnamen als achternaam worden afgekort tot initialen? Dat zie je bijna nooit, dus ik zou me daar niet druk om maken.
Vrienden van ons hebben ook een M.R. en is een meisje. Wij hebben een D.R. En zoals jij de initialen neerzet wordt het niet op een brief geschreven. Kies je favoriete namen en als dat geen S.S. wordt zit je wel goed.
Als je M.O.K of dit met een T of N storend vind, maar erg mooie namen vind.. zou je een 2e naam kunnen geven?? Ons kindje (juli 2017) zal zijn voornaam beginnen met M. En zn achternaam begint met S. Net zoals zijn papa. (Nee hij krijgt niet dezelfde naam hoor, hahaa) wat veel mensen dan linken aan MS (ziekte) sorry heel vervelend, maar so it be! Maar als M, N of T echt de naam voor jullie is, en jullie geen 2e naam willen geven dan is het prima toch? Als je je er niet aan stoort..
Hier ook een ms, maar mijn dochter had dan ook een moeder die toentertijd veel winkelde bij marks & spencer
Dat vind ik niet eens erg, maar wel heel grappig Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat er een kindje werd gepest omdat hij rare initialen had. Dus daar zou ik me echt niet druk om maken hoor.