Naam dilemma's

Discussie in 'Babynamen' gestart door Marinka, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marinka

Marinka Lid

24 jan 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!
    Ik ben mama van Rosalie (Jasmijn) en inmiddels alweer 28 weken zwanger van nummer twee. We weten al dat het weer een meisje wordt, maar het wil maar niet vlotten met de naam. Ik heb namelijk een paar dilemma's. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Het wordt in ieder geval Isabel of Isabelle. Nu is mijn vraag aan jullie wat jullie beter vinden passen bij Rosalie. Ik vind zelf Isabelle liever klinken bij Rosalie en het is Franser, wat Rosalie ook is. Maar Isabel heeft drie lettergrepen, evenals Rosalie. Lastig dus.
    Ook zijn we nog op zoek naar een tweede naam en hier hebben we echt geen idee bij. Ik wil alleen geen gekke afkortingen. I.K. vind ik bijvoorbeeld niet zo leuk, net als I.N., of I.S.
    Of vinden jullie dit niet raar?

Hopelijk kunnen jullie me helpen, want wij komen er echt helemaal niet uit!

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik denk eerlijk gezegd dat het in de praktijk niet zoveel uitmaakt of je je kindje Isabel of Isabelle noemt. Veel mensen zullen het automatisch uitspreken als Isabel.
    Voor jezelf ligt het natuurlijk wel anders, omdat jij het altijd uitspreekt zoals jij het bedoeld hebt ;)

Ik vind Isabelle eigenlijk ook wel het mooist. Isabelle klinkt idd wat liever en net ietsje chiquer, vind ik. Van mij hoeven de namen niet per sé hetzelfde aantal lettergrepen te hebben. Onze jongensnaam voor de 2e heeft ook 3 lettergrepen, terwijl Lucas er 2 heeft.

Qua tweede naam, jeetje... daar heb ik even niet zoveel inspiratie voor. Ik denk wel dat je met een I als eerste letter, snel een 'bekende combi' krijgt met een tweede letter, maar ik zou dat niet raar vinden ofzo. Ik vind I.N, I.S. of I.K. best wel kunnen hoor, zolang het geen rare combi geeft met je achternaam.
    Echte rare woorden kan ik zo snel even niet bedenken met een I...

3. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Ik vind Isabelle of Isabella leuk. Als tweede naam iets van Danique als tweede naam ofzo.
    Of eline ..

Succes ermee

4. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Met le op het eind, staat liever en de le spreken mensen vaak niet eens uit..
    Succes!

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Verplaatst naar Babynamen.

Lotte

6. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik vind Isabel weer leuker. Je moet ook rekening houden dat je kindje ook opgroeit en voor een volwassen vrouw vind ik Isabel echt leuker, dan is Isabelle weer te lief. De initialen IK, IN en IS vind ik niet raar hoor, kan best.

7. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik vind Isabelle leuker

Isabelle Valerie?

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Isabelle vind ik mooier staan. Mensen zeggen toch wel Isabel.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook Isabel doen. Isabelle vind ik leuk voor een zoet meisje, maar voor een groot iemand vind ik Isabel toch beter. Vind het ook mooier bij Rosalie passen.

Ik stoor me niet echt aan I.K. of I.S. Hangt wel een beetje af van de achter.
    Bijv: I.S. de Boer vindt ik wel fout ;)

10. ohmama

ohmama Niet meer actief

Ik zou voor Isabelle gaan als jullie dat het mooiste vinden. Misschien vind je Isabel wel beter bij Rosalie passen, maar het zijn toch twee individuen. Isabel zal zich niet haar hele leven voorstellen als 'ik ben Isabel, zusje van Rosalie.'

Isabelle vind ik mooier.
    Suggesties voor tweede naam:

Isabelle Sophie
    Isabelle Valérie
    Isabelle Emilie
    Isabelle Madelon
    Isabelle Carlijn
    Isabelle Désiree
    Isabelle Anouk
    Isabelle Renée
    Isabelle Meanne
    Isabelle Mara
    Isabelle Maxime

11. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Isabelle Charlot
    Isabelle Marenthe
    Isabelle Florine
    Isabelle Fleur
    Isabelle Rose

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind ook Isabelle mooier! (zie onderschrift ;)) En ik merk idd al dat heel veel mensen er toch wel Isabel van maken.

Ons meisje heeft als tweede naam Hannah.

Ik vind verder ook leuk:
    Valerie
    Olivia
    Sophie
    Aimée
    Florine

13. Marinka

Marinka Lid

24 jan 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw, wat een reacties! Er zitten leuke ideeën tussen. Namen die ik erg leuk vind zijn Florine, Madelon, Annemijn, Aimée, Feline, Sterre...

Ik vind zelf meerdere namen met een A leuk, maar is I.A. niet stom? Ik krijg er een beetje een ezel-idee bij.

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee joh! Mensen kijken daar echt niet naar! Alleen als de voorletters samen met de achternaam een woord vormen, dat is gek. Anders écht niet hoor..

15. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zou voor Isabelle gaan :)

Isabelle Annefleur
    Isabelle Josephine
    Isabelle Ariane
    Isabelle Brigitte
    Isabelle Rosanne
    Isabelle Jolijn
    Isabelle Carlijn
    Isabelle Nadine
    Isabelle Yvette

16. MaykeMerel

MaykeMerel Actief lid

14 jul 2006
    120
    0
    0
    Isabelle Madelief

17. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ik lees even mee :). Wij hebben twee namen in gedachten, waaronder Isabelle (en de andere naam heb je ook in je lijstje, ik geloof dat we redelijk dezelfde smaak hebben ;)). Ikzelf vind Isabel minder leuk dan Isabelle, maar blijkbaar maken mensen er uit zichzelf ook vaak Isabel van... Hmm, puntje ter overweging ;)

Qua afkortingen met een I., ik zou bijvoorbeeld uitkijken met I.V.F. ;). I.K. en I.N. hangen inderdaad erg af van je achternaam. Als je bijvoorbeeld 'kom' of 'hol' met je achternaam heet (ik noem ff een extreem voorbeeld) dan zou ik het niet doen ;).

Tipje: google de initialen een keertje. Dan haal je de meest vreemde afkortingen (PMS, SM, IVF, WC, BH) er in ieder geval uit :)

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Isabelle in combinatie met Rosalie

Initialen alleen van belang in combinatie met achternaam. IA of IN of IS zijn verder zeker niet storend.

Deel Deze Pagina