Hoi allemaal! Ik ben mama van Rosalie (Jasmijn) en inmiddels alweer 28 weken zwanger van nummer twee. We weten al dat het weer een meisje wordt, maar het wil maar niet vlotten met de naam. Ik heb namelijk een paar dilemma's. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Het wordt in ieder geval Isabel of Isabelle. Nu is mijn vraag aan jullie wat jullie beter vinden passen bij Rosalie. Ik vind zelf Isabelle liever klinken bij Rosalie en het is Franser, wat Rosalie ook is. Maar Isabel heeft drie lettergrepen, evenals Rosalie. Lastig dus. Ook zijn we nog op zoek naar een tweede naam en hier hebben we echt geen idee bij. Ik wil alleen geen gekke afkortingen. I.K. vind ik bijvoorbeeld niet zo leuk, net als I.N., of I.S. Of vinden jullie dit niet raar? Hopelijk kunnen jullie me helpen, want wij komen er echt helemaal niet uit!
Ik denk eerlijk gezegd dat het in de praktijk niet zoveel uitmaakt of je je kindje Isabel of Isabelle noemt. Veel mensen zullen het automatisch uitspreken als Isabel. Voor jezelf ligt het natuurlijk wel anders, omdat jij het altijd uitspreekt zoals jij het bedoeld hebt Ik vind Isabelle eigenlijk ook wel het mooist. Isabelle klinkt idd wat liever en net ietsje chiquer, vind ik. Van mij hoeven de namen niet per sé hetzelfde aantal lettergrepen te hebben. Onze jongensnaam voor de 2e heeft ook 3 lettergrepen, terwijl Lucas er 2 heeft. Qua tweede naam, jeetje... daar heb ik even niet zoveel inspiratie voor. Ik denk wel dat je met een I als eerste letter, snel een 'bekende combi' krijgt met een tweede letter, maar ik zou dat niet raar vinden ofzo. Ik vind I.N, I.S. of I.K. best wel kunnen hoor, zolang het geen rare combi geeft met je achternaam. Echte rare woorden kan ik zo snel even niet bedenken met een I...
Ik vind Isabelle of Isabella leuk. Als tweede naam iets van Danique als tweede naam ofzo. Of eline .. Succes ermee
Ik vind Isabel weer leuker. Je moet ook rekening houden dat je kindje ook opgroeit en voor een volwassen vrouw vind ik Isabel echt leuker, dan is Isabelle weer te lief. De initialen IK, IN en IS vind ik niet raar hoor, kan best.
Ik zou ook Isabel doen. Isabelle vind ik leuk voor een zoet meisje, maar voor een groot iemand vind ik Isabel toch beter. Vind het ook mooier bij Rosalie passen. Ik stoor me niet echt aan I.K. of I.S. Hangt wel een beetje af van de achter. Bijv: I.S. de Boer vindt ik wel fout
Ik zou voor Isabelle gaan als jullie dat het mooiste vinden. Misschien vind je Isabel wel beter bij Rosalie passen, maar het zijn toch twee individuen. Isabel zal zich niet haar hele leven voorstellen als 'ik ben Isabel, zusje van Rosalie.' Isabelle vind ik mooier. Suggesties voor tweede naam: Isabelle Sophie Isabelle Valérie Isabelle Emilie Isabelle Madelon Isabelle Carlijn Isabelle Désiree Isabelle Anouk Isabelle Renée Isabelle Meanne Isabelle Mara Isabelle Maxime
Ik vind ook Isabelle mooier! (zie onderschrift ) En ik merk idd al dat heel veel mensen er toch wel Isabel van maken. Ons meisje heeft als tweede naam Hannah. Ik vind verder ook leuk: Valerie Olivia Sophie Aimée Florine
Wauw, wat een reacties! Er zitten leuke ideeën tussen. Namen die ik erg leuk vind zijn Florine, Madelon, Annemijn, Aimée, Feline, Sterre... Ik vind zelf meerdere namen met een A leuk, maar is I.A. niet stom? Ik krijg er een beetje een ezel-idee bij.
Nee joh! Mensen kijken daar echt niet naar! Alleen als de voorletters samen met de achternaam een woord vormen, dat is gek. Anders écht niet hoor..
Ik zou voor Isabelle gaan Isabelle Annefleur Isabelle Josephine Isabelle Ariane Isabelle Brigitte Isabelle Rosanne Isabelle Jolijn Isabelle Carlijn Isabelle Nadine Isabelle Yvette
Ik lees even mee . Wij hebben twee namen in gedachten, waaronder Isabelle (en de andere naam heb je ook in je lijstje, ik geloof dat we redelijk dezelfde smaak hebben ). Ikzelf vind Isabel minder leuk dan Isabelle, maar blijkbaar maken mensen er uit zichzelf ook vaak Isabel van... Hmm, puntje ter overweging Qua afkortingen met een I., ik zou bijvoorbeeld uitkijken met I.V.F. . I.K. en I.N. hangen inderdaad erg af van je achternaam. Als je bijvoorbeeld 'kom' of 'hol' met je achternaam heet (ik noem ff een extreem voorbeeld) dan zou ik het niet doen . Tipje: google de initialen een keertje. Dan haal je de meest vreemde afkortingen (PMS, SM, IVF, WC, BH) er in ieder geval uit
Isabelle in combinatie met Rosalie Initialen alleen van belang in combinatie met achternaam. IA of IN of IS zijn verder zeker niet storend.