Meisjesnaam bekend, nu de jongensnaam nog

Discussie in 'Babynamen' gestart door linkiepinkie, 15 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Hallo allemaal

    Goed we zijn ‘nog maar’ 10 weken, maar hebben er lang over gedaan om zwanger te worden dus ben al heel lang bezig met de namen. Vind dat echt zoo leuk!! En net de 1e echo gehad dus tijd voor de naam!

    We hebben al een dochter, zij heet L.ot. Nu zoeken we een naam voor de 2e. Geslacht nog niet bekend. Als het een meisje wordt, willen we haar Fibi gaan noemen. Vinden wij echt een fantastische, speelse, tikkeltje eigenwijze maar vrolijke naam. Maar nu zoeken we eenzelfde soort naam voor een jongen. Een naam die dus vrolijk, stoer, speels en tikkeltje anders is.

    ik heb al tig namenlijsten afgestruind. Zo vind ik Tygo erg leuk, maar mijn man vindt de g- klank te hard. Ook Sid heb ik gezien, maar ben bang dat het ‘sit’ gaat te worden. Valt toch ook af. Timo vind ik leuk maar is al in onze omgeving. 2 namen die wij nu over houden zijn:

    Nimo/ Nemo
    Pip

    Wij zijn al jaren verliefd op de naam Pip, maar lees en zie nu vooral dat deze door iedereen alleen aan meisjes wordt gegeven. Daar zit dus mijn twijfel. Pip voor een jongen kan dat? En ook als hij 16 jaar is? En anders dus Nimo/ Nemo? Hoe gespeld? Nimo vinden we leuk maar mis nog een beetje de wow-factor.

    Kortom ben benieuwd naar jullie ideeën/ mening. Mocht je een naam weten die in deze stijl past, laat het me weten!
     
  2. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Indd, wat je schrijft Pip wel écht voor een meisje. Zal ik niet snel aan een jongen geven. Pim dan wel, maar dat zal wel 'te gewoontjes' voor jullie zijn.

    Wat betreft Timo wat je erg mooi vindt, en al 'vergeven' is, is Nimo/Nemo een alternatief. Bij Nemo denk ik wel direct aan het museum in A'dam.
    Is Kimo een optie?
     
  3. MMVL

    MMVL Fanatiek lid

    2 mei 2018
    1.367
    880
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik ken een jongens-Pip! Hij heeft als voornaam Philip met roepnaam Pip. Of wat vind je van Flip? Ik vind Pip erg leuk voor een jonge trouwens, maar dat zal wel vaak uitleggen worden.
     
  4. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Nemo geeft mij de associatie met de film en het museum. Dan nimo inderdaad.

    Pip vind ik ook meer voor een meisje, maar kan wel hoor. Meisjes krijgen ook tegenwoordig vaker een naam die meer voor een jongen gangbaar is. Ik zou eerder dan wel voor Pippin als volledige naam gaan bijvoorbeeld. En pip zelf als naam gebruiken. Maar dan het officieel wel duidelijk is of zo.
     
  5. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ja ik vind Pip op zich ook gewoon wel kunnen hoor. Nog lichte twijfel. Er zijn nl zoveel meisjes met jongensnamen en v.v. Zo heet een jongetje hier Juul. Vond ik altijd echt een meisjesnaam maar nu ben ik eraan gewend en vind ik het voor een jongen ook prima kunnen.

    Associatie van Nimo/Nemo met de vis of gebouw in Amdam vind ik niet zo'n ding. Wat zou dat uitmaken? Zijn zoveel namen die je ook met een ding of iets anders kunt associëren.

    Maar als jullie nog andere leuke suggesties hebben hoor ik het graag. Flip klinkt ook wel leuk, maar merk dat ik dan toch weer voor Pip zou gaan.
     
  6. MamavanHayden

    MamavanHayden Fanatiek lid

    11 dec 2014
    2.257
    1.989
    113
    Vrouw
    Vind Pip ook echt een meisjes naam.
    Sorry.

    Misschien Jip? Flip?
    Anders misschien..
    Knox/Nox
    Lux.
    Nino?
    Nilo?

    Jullie meisjes naam, te gek!
     
  7. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ja die meisjesnaam!!! Zo leuk. Maar denken dat het een jongetje wordt haha. Lux en Nox zijn niet zo onze namen. Nino wel! Heb ik ook in mijn hoofd gehad. Kan ook zeker een optie worden ipv Nimo. Jip vinden we ook erg leuk maar twijfelen dan alleen of Jip zijn naam zelf nog leuk vindt als hij 16 is...
     
  8. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    Ik vind jullie meisjesnaam prachtig. Phoebe vind ik net wat mooier, maar bij Fibi weet je tenminste meteen hoe je het uit moet spreken ;)

    Bij Pip denk ik ook meteen aan een meisje, maar misschien is dat ook een kwestie van wennen? Of Flip een optie?

    Bij Nemo heb ik persoonlijk te veel een finding Nemo associatie. Ook bij Nimo.

    Wat vind je van Sim of Joes?
     
  9. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    #9 linkiepinkie, 15 apr 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 apr 2020
    Sim vind ik ook wel wat. Zet hem erbij. Nog nooit gehoord dus even aan wennen. En kijken hoe ik hem over een paar weken vindt klinken. Joes is niet zo mn klank. Ben erachter dat we namen met de i/ie-klank erg leuk vinden.
     
  10. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Phoebe vinden wij ook super mooi maar vind Fibi wel lekker schrijven en spellen.
     
  11. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Leuke naam!

    Vind pip voor een meisje maar kan voor een jongen best wennen.

    Misschien nog

    Sepp
    Mick / Mik
    Dani
    Rex
    Loek
    Sjenna
    Ot
     
    linkiepinkie vindt dit leuk.
  12. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.483
    1.441
    113
    Ik vind Pip ook meer een meisjesnaam, maar vind het ook wel kunnen voor een jongen.
    Beetje zoals James. Dat vind ik echt een jongensnaam, maar ook wel erg leuk voor een meisje.

    En Pip heeft dezelfde zachte klank als Pim.

    Nimo vind ik lastig. Leuke naam wel, maar ik heb wat moeite met de spelling en uitspraak. Als ik Nemo lees zou ik het op z'n Nederlands uitspreken, maar als iemand zegt Nimo te heten zou ik het weer spellen als Nemo..
     
    linkiepinkie vindt dit leuk.
  13. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ja daar zitten wij ook over te dubben. Wij willen nl de nemo klank maar schrijfstijl Nimo vind ik wel net ff leuker als Nemo.
     
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Nio ook nog een idee?
     
  15. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Dank voor je namen! Zijn ze alleen denk ik niet voor ons.
     
  16. Daisy0508

    Daisy0508 Niet meer actief

    Wij overwegen puck als jongensnaam te gebruiken. Vind ik ook wel bij jullie namen passen. :)
     
  17. Sunna

    Sunna Fanatiek lid

    10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Pep
    Tren
    Mias
    Joec

    Pip doet mij teveel aan een meisje denken.
     
    linkiepinkie vindt dit leuk.
  18. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Of dan evt als Puk geschreven. Ik ken een jongens Puk en een meisjes Puck, maar maakt natuurlijk niet uit :)
     
    linkiepinkie vindt dit leuk.
  19. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Puck vind ik ook leuk! Is ook al eens de revue gepasseerd. Zou alleen zelf dan Puk doen voor een jongen.
     
  20. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Maar dat telt dan net zo goed voor Pip :).

    Het is dat je meer van de i/ie klank bent, ik heb altijd een zwak gehad voor 'Loet' :D (Maar dat was voor mijn man geen optie haha).
     

Deel Deze Pagina