Wat vinden jullie daarvan? Wij willen een korte, stoere naam, maar niet eentje die in de top 20 voorkomt. Ik vind het zelf een hele leuke en aparte naam, alleen mijn vriend twijfelt omdat hij denkt dat er veel verwarring zal zijn met vergelijkbare namen ('Sven? Stijn? Stan?')
Ik dacht inderdaad meteen aan Stan, op zn Engels uitgesproken ofzo. Stan vind ik heel leuk, Sten niet.
Leuk! mijn neefje en het zoontje van een collega heten zo. Dus voor mij een hele bekende en leuke naam.
Ik vind de naam niet mooi en ook een beetje geweest. Ik ken 2 mannen die zo heten, die zijn allebei rond de 25.
Ik vind hem niet geweldig, zou dan eerder voor Stijn of Stan kiezen, maar begrijp dat je iets aparters wilt.
Absoluut niet mijn smaak, maar ik denk dat de naam niet heel veel verwarring met Stan en Stijn zal veroorzaken.
Sten doet me denken aan de engelse versie van Stan en ik houd niet van creactief gespelde namen. Ik vind gewoon stan leuker, Stijn vind ik nog leuker.
Ik meen mij te herinneren dat hier een paar weken geleden ook een topic over dezelfde naam was?? Ik vond t niks iig.
Het zoontje van mijn ex heet ook zo. Ik weet het niet...de ene keer vind ik hem heel leuk en de andere keer 3x niks, haha! Dus aan mij heb je niet zoveel!
Oh dankjewel! Fijn alle reacties; de meningen zijn er dus behoorlijk over verdeeld... Net als bij alle andere namen denk ik Ik vind zelf Stijn ook heel erg leuk, maar mijn man vind het een naam voor Gooise kinderen, helaas. Cas, Lars en Max stonden ook in ons lijstje, maar alleen al in onze vriendenkring/familie zijn er jongetjes geboren met die naam, dus ben bang dat er dan later in zijn klas ook veel naamgenootjes zullen zitten. Daarom wat apparters... Stan vind ik zelf niet mooi, omdat ik bang ben dat mensen die naam heel erg gaan 'vernederlandsen'
Was idd mijn topic! Vond het wel heel leuk, vooral met dubbel n. Vind Stijn en Stan ook erg mooi, maar die zijn er al zoveel! Maar het wordt bij ons nu toch geen Stenn, maar Jurre. Als jij het leuk vindt: gewoon doen! De verwarring met de andere namen zie ik niet
Ik denk dat als je Stan kiest, mensen inderdaad Stan gaan zeggen, zoals het er staat. Maar ik vind dat niet 'vernederlandsen', het is een gewone naam hier in NL. Maar als je het echt uit wilt spreken als Staen (op z'n Engels), zou ik ook voor Sten gaan, al vind ik persoonlijk de Nederlandse versie Stan veel mooier. Maar het is júllie kindje... Succes!!