Hoe komen jullie nou op namen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door littlemunchkin, 5 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Wij zijn al tijden aan het denken. Maar we komen maar niet op een leuke naam! Een naam waar we echt van zeggen, ja! Zo kunnen we ons kindje noemen. Daar staan we achter!
    Vind het zo lastig.. Iemand tips?

2. Merell90

Merell90 Bekend lid

30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Op de website zeevannamen.nl kun je namen bekijken, en dan worden er onder xe namen ook suggesties gedaan van andere namen die erbij passen/erop lijken. Of je klikt op de pagina 'inspiratie', dan krijg je een veld vol met namen die één voor één verschijnen.

Van welke soort namen houden jullie?

3. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Zee van namen inderdaad. Er staan ook Leuke lijstjes en artikelen over namen op Vernoeming.nl En ik heb hier veel gelezen.

Uiteindelijk heb ik haar naam uit een klein boekje met namen dat ik voor de oudsten had gekocht om in te kijken om ze er zo bij te betrekken.

Als je al een beetje een idee hebt van de soort namen wil ik wel meedenken.

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.875
    5.114
    113
    Paar tips:
    - kijken wat voor soort namen je leuk vind. Bijvoorbeeld klassiek, Engels, oud Hollands, origineel. Er vallen heel veel namen af als bijvoorbeeld Engelse namen al afvallen
    - svb lijst doorkijken of andere namenlijsten. Ik hou bijvoorbeeld van Franse namen en kijk dus naar de top 100 in Frankrijk
    - bij naamkunde kun je namen invoeren die je leuk vindt, je krijgt dan namen te zien die worden gegeven in combinatie met die naam
    Voornaamwijzer « Naamkunde
    - zeevannamen inderdaad
    - hier een topic openen met een paar namen die het net niet zijn, naam van broer/zus, aangeven dat je bijvoorbeeld Engelse namen zoekt. Er zijn genoeg dames die je willen helpen ;)

5. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Volg...we krijgen een derde meisje maar de namen zijn wel op. Kan ook niks vinden :(

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Het scheelt al als je weet welke stijl/taal/soort namen je leuk vind en/of een paar voorbeelden hebt.
    Als je wat namen hebt die je leuk vindt kun je op internet zoeken naar namen van broertjes en zusjes bijvoorbeeld, of eerdere topics van mensen die een naam voor een broertje of zusje zochten.
    Bijvoorbeeld: stel je zoekt een meisjesnaam en vindt Nora leuk maar het is het net niet helemaal. Typ op Google: "zusje van Nora". De eerste site die je vindt is: Zusje of broertje voor Nora - namen - namen.startpagina.nl
    Dan heb je al meteen weer een hoop namen in dezelfde stijl.

Zo zoek ik dus, leidt soms tot verrassende vondsten waar ik zelf niet aan had gedacht.

7. Veera

Veera Niet meer actief

Zee van namen is inderdaad een hele handige site!
    Onze naam hebben we daar niet van trouwens, maar omdat iemand zn kindje zo op fb heette

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij mijn zoon hebben we zijn naam laten beginnen met mijn eerste twee letters en mijn man zijn laatste twee letters, in het midden De letter R gedaan waardoor het 1 naam werd die wij mooi vonden

Onze eerste dochter twijfelden we tussen twee namen, 1 naam was een mix van onze namen en de andere was mijn man andersom hier hebben we toen voor gekozen,

Onze tweede dochter zouden we eigenlijk de naam doen die onze eerste dochter misschien zou krijgen, maar die werd opeens enorm populair en dat willen wij niet, beetje geswitched met letters tot we het een mooie naam vonden die ook net als de andere twee niet veel voor komt

Onze tweede zoon heeft de eerste drie letters van mijn man, en twee letters uit mijn naam.

Overigens is geen enkele naam jut en Juul bij onze namen het is niet zoals bijvoorbeeld Nick en Nicky ;) het is wel afgeleid uit onze namen maar het is een eigen naam waarvan je niet zou zeggen dat het vanuit onze namen bedacht is.

9. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Oke, daar kunnen we weer even mee vooruit denk ik. :) Dank jullie wel!

10. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik spaar gewoon namen die ik tegenkom en mooi vind :) Maar dat doe ik al sinds ik een kind was en verhalen schreef met personages die ook namen moesten hebben :p

11. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Aftitelingen van films of series zijn ook een goede inspiratiebron!

12. Babystew

Babystew Niet meer actief

Wat de 2 posts boven mij zeggen inderdaad!
    Als ik naamlijstjes bekijk duizelt het mij al snel. Ik moet het echt van namen hebben die ik toevallig tegenkom of zie in een film, boek, etc.

13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Je hebt me nieuwsgierig gemaakt ;)

Mijn zoon heeft als 2e naam een vernoeming naar zijn vader.
    Vind het zo lastig of ik mijn dochter ook een 2e naam zal geven, vind mijn naam gewoon niet leuk genoeg... Zou een combi van onze namen echt wel gaaf vinden daarvoor.

14. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.867
    113
    Vrouw
    Op zeevannamen heb ik heel veel gekeken. Wilde perse een naam met zoveel letters, onze letters niet als beginletter enz. Dat kan je daar allemaal aanvinken/invullen. Dan komen er heel wat namen 'uitrollen' en daar heb ik de mooiste van opgeschreven/op de site bewaard :D

15. lautju

lautju Nieuw lid

27 jun 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi littlemunchkin,

wij hebben onze naam uit de geboortekaartjes bij de verloskundige. als het een jongen word word hij wel vernoemd naar zijn opa's christiaan laurens (chris) en als het een meisje word sophia julia. ook vernoemd naar de oma's. maar we zagen een gedeelte van de namen op geboortekaartjes voorbij komen

16. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Nou ja, die sites daar staan gewoon een hele hoop namen op. Ik heb de hele zeevannamen doorgespit, en nog die top 1000 van de vernoemingen site.. Heb er 13 verzameld. Nu mijn man nog. ;)
    Series en films zijn idd ook een goede, helaas zijn we nogal van de fantasy/science fiction. En om nou je kind Delenn of G'kar te noemen gaat ons ook wel wat ver.:p Zo waren er nog wel wat namen die heel mooi zijn, in een film of boek.. Maar voor een kind in onze wereld toch wat minder.:D

17. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik kreeg eerder van een vriendin de tip om de aftiteling van een film/soap eens goed te bekijken, daar staan best vaak 'aparte' namen tussen!

18. misa

misa Niet meer actief

19. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier bij zoon was het zo dat ik heel snel aankwam in de zwangerschap en heel veel honger had dus noemde mijzelf "holle bolle Gijs"
    Tja na de 20-weken echo kwamen we erachter dat we een jongen kregen. Stonden bij het stoplicht te wachten tot het groen werd en ik tegen man "en nu dan de naam" en ik noem een heel riedeltje op van namen die we in de afgelopen weken hadden verzameld en mijn man antwoord "ik vind G.ijs zo ontzettend leuk"! Even nadenken want tja omschakelen die stond niet op het lijstje maar hey wel leuk!
    Nou oké! Doen we die! Wilde je ook nog vernoemen? Ja oké doen we jouw 2e naam erbij. Stoplicht op groen en rijden maar!
    Leuk detail iedereen " wist" dus al de naam doordat ik het over mijzelf had als holle bolle G.ijs maar niemand heeft de link gelegd.

Bij dochter 20-weken echo voorbij oké stoplicht wederom op rood ik kijk man aan nou goed daar gaan we dit zijn de namen. Hij kijkt mij aan ik wil graag Mirthe nope not gonne happen want ik kan de R niet uitspreken. Maar jij had G.ijs bedacht zou jij F.emke leuk vinden? Ja leuke naam! Ja past er leuk bij. Ik wil ook weer graag vernoemen mijn 2e naam erbij doen? Ja top staat leuk! Mooi!!
    Stoplicht op groen en karren maar weer

:D :D

20. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Wij gewoon veel gepraat met elkaar, m'n man z'n namen gezegd en ik die we leuk vonden. Zo hebben we heel lang gezegd Marrit dat wordt hem, vervolgens bedacht ik me ineens de naam van onzs dochter en dat is ze geworden. E.l.i.n.e.
    Ook L.y.n.n. vinden we erg leuk voor eventuele een volgende dochter! ;) gewoon smaak.. maar wel lastig hoor zo'n keuze maken! Hij/zij draagt de naam z'n hele leven.

Deel Deze Pagina