Mijn man en ik zoeken een meisjesnaam met een -je erachter. Juultje, Fietje etc. We komen niet echt ver, heeft iemand zin om mee te denken? Het moet wel Nederlands zijn, dus geen Chanelletje of iets in die richting! Alvast bedankt voor het meedenekn. *nu maar hopen dat er ook iemand reageert*
Brechtje / Bregje Aukje Eefje Daantje Fraukje / Froukje Sjoukje Guusje Moet het perse op -je eindigen of mag het ook op -ke eindigen?
Guusje Noortje Maartje Saartje Floortje Aukje Trijntje Daantje Bregje/Brechje/Brechtje Geertje Mijntje/Meintje Teuntje Eefje Froukje Neeltje Geisje Feetje Dirkje Kaatje Hoop dat je er wat aan hebt!
Aaltje Antje Beertje Brechtje Daantje Dieuwertje Doortje Floortje Geertje Gerritje Greetje Grietje Jannetje Jolijntje Juultje Kaatje Klaartje Leentje Lientje Maartje Marietje Marijtje Martje Meintje Mientje Mijntje Neeltje Noortje Richtje Saartje Sientje Sijtje Teuntje Trijntje Ytje
zo, dat zijn een hoop ideeen! @ vivelafete, is het wel de bedoeling om als ze groter is haar naam ook zonder -je te gaan schrijven? Ik werk op een basisschool en als die kids in groep 6/7 komen vinden ze het écht vaak vre-se-lijk dat ze een naam hebben a la Lotje....(anders is het als het bijv. Aukje is, of Maartje, maar bij Saartje wordt het Saar, bij Eefje Eef.)
En zonder 't' Aagje Aukje Baukje Bregje Dirkje Eefje Fenje Froukje Guusje Liesje Lijsje Loesje Margje Marrigje Wiesje
O wow, wat een boel namen. Ik zie een paar hele leuke langskomen die we mogelijk kunnen gebruiken! Dank je wel! @Sas26: Daar houden we rekening mee. Voor ons was Neeltje dé naam. Maar Neeltje wordt op gegeven moment Neel of erger: Nel, Nellie. Dat willen we onze dochter niet aandoen. En ja, Neel; Nail, Nails, Snail en welke verbasteringen dan ook... liever niet
Heb zo gauw even geen toevoegingen, maar blijf dit topic trouw volgen, want ik heb nl. ook zo'n lijstje met -je ( en -ke) namen in gedachten!