Wij zijn op zoek naar een meisjesnaam bij Milan, samen gaan we er namelijk echt niet uitkomen door onze totaal verschillende smaak namen. Ik hou van "kaknamen" en wat hippere namen, op mijn lijstje staan oa Isabelle, Josephine, Fréderique, Charlotte, Esmée, Aimée, Jade (Nederlands), Loïse. Mijn vriend houdt van namen waarvan ik vind dat ze een beetje geweest zijn en van simpele namen: Antoinette, Petra, Rianne, Lotte, Lieke. We hebben verder niet echt eisen, alleen dat 't minimaal 2 lettergrepen moeten zijn en zeker geen Engelse/Amerikaanse naam. Wie helpt ons uit de brand?
Maar een combinatie is geen optie? Charlotte --> roep naam Lotte? Isabelle --> roepnaam Isa? Josephine --> Fiene?
Bedankt voor 't meedenken, maar denk niet dat dat 'm gaat worden. Ik vind juist die lange namen mooi en die gebruik je dan eigenlijk bijna nooit, alleen voor officiële dingen. De roepnaam zelf zou ik dan niet mooi (genoeg) vinden, dat is ook weer zowat natuurlijk.
Florine Romée Romana Lieselot Senna Elize Lena Olivia Livia Helene Fenne Eline Sophie Iris Julie Fleur Julot Madelief Een beetje in deze richting?
Esmee vind ik wel een leuke mix van jullie eisen; beetje kak, hip en simpel. Andere ideetjes: Milan en Feline Milan en Florine Milan en Jasmijn Milan en Laurine Milan en Karlijn Milan en Emma Milan en Anna Milan en Annalu (annaloe) Milan en Lieske Milan en Lieke Milan en Elise Milan en Nienke/ Nynke Milan en Nina
lieke, lotte en aimee vind ik wel erg leuk. misschien nog Romee? het is inderdaad wel erg moeilijk als je beide een andere smaak hebt. misschien toch samen nog wat namenboeken doorspitten. succes
Bedankt allemaal voor jullie goede ideeën! Er staan zeker namen bij die ik leuk vind, ga ze even allemaal verzamelen en aan m'n vriend voorleggen! @ Anno niem: Novalie vind ik idd ook erg leuk, heb 't al vaker voorbij zien komen in jouw banner. Had 't ook al aan vriend voorgelegd, maar die moest even wennen zei die, dus wie weet lukt dat nog wel voor begin september . @ Bosi: die namen staan idd ook allemaal op mijn lijstje! Julia was al goedgekeurd, maar nu is er vorige maand in onze straat een Julia geboren, erg jammer, want dan komen ze waarschijnlijk ook bij elkaar in de klas .
marlinde esmarel lauren rosalin rosalinde rosalie merel robijn floriene mabèl (nl uitspraak) marlin lisanne elianne
Wel grappig Ik moest er zelf ook aan wennen En we hadden het zelfde "probleem" Ik hou van wat stoerder enz, mn vriend van netjes (kak klinkt zo negatief) We wilden geen engelse/amerikaanse klank..
Wat leuk zeg, Esmee! Nee even zonder flauwekul, dat probleem hadden wij dus ook maar precies andersom. Mijn vriend is echt van namen als Charlotte, Danique etc... En ik hou juist van wat vlottere namen. Maar bij ons was Esmee dus een van de weinige namen die we beiden leuk vonden.