Ik ben inmiddels 14 weken, en er wordt hier thuis volop gebrainstormd over namen. Voor een meisje hebben we een top 3 waar we erg blij mee zijn: -Floortje -Emma -Miep Voor een jongen kunnen we echter geen enkele naam vinden waarbij we hetzelfde 'wow' gevoel hebben. Of het is te standaard, of het is te 'modern' of het is te kakkineus, of het is te 'slapjes'. Aangezien wij voor de geboorte niet willen weten of we een jongetje of een meisje kunnen verwachten, is het toch wel handig om ook voor een jongetje een leuke naam klaar te hebben staan. Vandaar graag jullie hulp en creativiteit!
Hadden wij ook, voor een meisje hadden we al een naam, jaren geleden toen we nog niet eens serieus met kinderen bezig waren. Jongens vonden we ontzettend moeilijk, eigenlijk nergens echt het wow gevoel. Was dan ook super opgelucht toen we twee weken te horen hebben gekregen dat we een meisje mogen verwachten Aan mij heb je dus weinig sorry.. Moest trouwens wel even gniffelen bij je lijstje.. 2 hele vlotte leuke namen en dan staat er onderaan... Miep Hihi.. heel anders dan de rest maar als jullie er een goed gevoel bij hebben gewoon doen natuurlijk
Miep is inderdaad een heel ander soort naam, maar denk dat we hem daarom ook zo leuk vinden. Is wat meer 'gedurft', oud&nieuw ineen, krachtig en toch lief. Althans, dat vinden wij dan... Maar ik snap je gniffel helemaal! Dat maakt m voor ons misschien nog wel leuker De meisjes namen kan ik dus helemaal voor gaan, maar dat gevoel wil ik ook bij een naam voor een jongen... Lastig!
Zomaar wat namen die ik leuk vind. Wie weet zit er één tussen. Ties, Luuk, Lukas, Thomas, Stef, Stan, Rick, Aron, Matteo, Gijs, Ruben. PS: leuk dat je niet wilt weten wat het is. Wij wisten het ook niet. Nou ja, iedereen voorspelde een meisje en het werd een jongen...
Floor en Emma vind ik leuk! Miep is toch zeker niet serieus? Dat zeg je als een kind lastig is en het zit te 'miepen'. Als je pesten wilt verkomen zou ik zeker voor nummer 1 of 2 kiezen
Guus Teun Koen Bram Kick Mink Rens Flip Freek Faas Mauk Jens Joost Mees Maas Cas Rein Twan Huub Bas Joep Joes Sepp Roel
Faas Kees Job En waarom zou miep niet kunnen? Kind wordt echt niet ineens gepest omdat je kan zeggen zit niet zo te miepen.. Als jullie miep leuk vinden kan het prima, juist wel bijzonder. Er komen soms namen voorbij die ik veel "zieliger" vind.
Dank jullie wel voor alle ideeën. Ik zal manlief eens mee laten lezen. Meer opties blijven welkom! Leuk dat jullie zo meedenken. En Miep is een naam die wat los maakt, dat is wel duidelijk. Dat is een overweging die we meenemen. Dank voor alle negatieve en positieve reacties.
Namen bedenken is erg leuk maar tegelijkertijd ook wel lastig. Ik ben ook niet goed in jongensnamen bedenken. Maar ik vind wel de namen Stan, Valentijn en Kai wel mooi. Veel succes met het kiezen van een mooie naam
Ik had precies hetzelfde met jongensnamen! Meisjesnamen had ik ook Floor en Emma ook super! Jongensnamen die wij op de lijst hadden: - Noud, Beau, Florian, Daan
Ik lees mee! Ruim 32 weken en nog NUL inspiratie... Onze oudste heet Reinout. Ik vind dat nog steeds erg leuk. Vooralsnog lijkt het echt bij hem te passen, maar we kunnen nog afwijken naar Rein of Nout. Succes met de keuze!
Ben blij dat wij niet de enige zijn die dit moeilijk vinden... Qua jongensnamen denken we nu aan koen tygo yannick storm Maar het 'wauw'-gevoel laat nog op zich wachten.
Koen en Tygo vind ik erg leuk, stoer ook. Sepp, Finn en Julian vind ik ook leuke namen. Miep is schattig, in de zin van 'Jip en Janneke'. Er was vroeger ook zo'n verhalenreeks, 'Kees en Miep'
Wij verwachten een jongen en ik vind jongensnamen ook veel moeilijker dan een naam voor een meisje. Nou ja, dat vond ik dan tot m'n man er twee noemde die ik ook leuk vind, nu alleen nog kiezen. Het is wel lastig om namen te noemen als je niet echt een stijl of type hebt die je leuk vindt. Ik vind Alex en Nick wel leuk. Miep zou ik niet zo snel doen omdat ik dat met een zeur associeer. "Wat een miep", "Niet zo miepen" Maar dat zal wel met mijn dialect te maken hebben
Ehhm ja in Brabant zou ik de naam Miep niet aanraden Zou echt zielig zijn voor het kindje. Maar is natuurlijk aan jullie