Hallo, Ik ben nu 28 weken zwanger van onze tweede dochter. Onze eerste dochter heet Yara. We vinden het zo moeilijk om er een leuke naam bij te verzinnen! Dit is onze top 5 Linou Nora Evi Lise Elin Welke naam vinden jullie het leuks? groetjes!!
Nova vind ik zelf ook erg leuk! Helaas is mijn man daar niet helemaal weg van, maar ik kan het natuurlijk nog een keer bespreken! Elin vind ik ook leuk, maar niet te populair??
Linou - Leuk en origineel Nora - Mooi, maar zou zelf Norah doen.. Evi - Ook leuk, maar minder leuk bij Yara.. Lise - Zie boven.. Elin - Mooie combi..
De meningen zijn erg verdeelt zie ik! Pff vind het zo lastig... Linou staat bij mij erg hoog, maar ik twijfel of het niet te apart/orgineel is. Elin vind mijn man erg mooi. Maar ik twijfel erg! Vind het een leuke naam, alleen je hoort het wel veel. Iemand nog andere leuke namen? Thanks!!
1. Linou - vind ik een heel leuke naam, stoer, lief en origineel. ---heel veel ruimte--- 2. Nora - vind ik niet zo, maar is wel een lieve naam 3. Elin - vind ik niet zo mooi en te populair geworden --een beetje ruimte-- 4. Lise - vind ik helemaal niet mooi, liever Lize, want 'lieze' vind ik mooier klinken en beter uitspreekbaar dan 'liese'. Maar dan ook vind ik de naam niet mooi. - nog een beetje ruimte- 5. Evi - vind ik helemaal niet leuk klinken, terwijl ik Eef echt een heel mooie naam vind. 'eefie' vind ik zo kleinerend klinken, een beetje lomp ook eigenlijk, als ik heel eerlijk ben. Namen die ik ook in dit rijtje vind passen: Annora, Benthe, Bodée, Bodijn / Bodijne, Boëlle, Caró, Éli / Élie / Ély, Eliane / Eliana, Elianne, Evanne, Evanthe, Evelien / Eveline, Faya / Fayah, Féline, Félize, Fenna, Hannah, Hanne, Hester / Hesther, Iluna, Imee, Irja, Iva, Jasmijn / Jasmijne, Jenthe / Yenthe, Jola, Juënne ('djuenn'), Julene, Julieke, Julijn / Julijne, Juline, Lilou, Linouk, Liva, Louanne, Louve, Lova / Lóve, Maren, Marlieke, Marlijne, Marline, Marlou, Marre, Meie, Merel, Merle, Mia, Mila, Milla / Mille, Milou, Minja, Mirja, Mirthe / Myrthe, Neva, Nilou, Nima / Nimah, Ninou, Ninthe, Noa, Robijn / Robijne, Robine / Robyne / Robina / Robyna, Romijn / Romijne, Romine / Romyne / Romina / Romyna, Rosa / Roza, Sanne, Silja, Sive, Veerle, Vianne, Yéline, Yinthe, Ylva (En Lize en Eef dus)
Wow Michelle! Bedankt! Wat jij zegt over Lise en Evi, dat heb ik zelf eigenlijk ook. Lise vind ik leuk staan, maar als ik het uitspreek dan vind ik het minder... Linou staat voor mij bovenaan, alleen heb ik een nichtje die Milou heet... Kan het dan wel??
Linou en Milou zijn toch heel verschillende namen?! Ze eindigen alleen beiden op -ou. Vind ik gewoon kunnen hoor, lijkt mij totaal geen probleem!!
Linou vind ik de leukste: origineel en klinkt mooi en vrolijk! Ik vind hem ook echt anders dan Milou hoor Ik ken een Yara Eline; Eline vind ik dan wel weer leuker dan Elin (sinds iem. op dit forum heeft gezegd dat ze dan aan "alien" denkt, denk ik daar nu ook steeds aan als ik die naam zie ). Yara vind ik een erg mooie naam trouwens! Andere meisjesnamen die ik mooi vind bij Yara (misschien heb je daar wat aan ): Livia Luana Lorena Elena Eliza / Elise / Elizan Marenne Lorine / Lorin Nova Lina Neva Elva Tuana Marize Loïsa / Loisa Novée Romée Ilana Niva Neve Luna Milay Olivia Oriana Rima Dessa / Tessa Thirza Dascha / Dasha Seylan Sezan Siena Solange Bibiche Julie Thalia / Talia (klemtoon op de i) Evanthe Dianthe Evani Amani / Amany Xanthe Tosca Alida Caïssa / Caissa Camilla Demi Davina Lavinia Dinthe Dila Lila Lilia Desi Dorinthe Elea Elysia ....
Ik denk dat we eruit zijn! Bedankt! Gaan de naam thuis gebruiken en kijken hoe we ons daarbij voelen! groetjes Nelleke
Linou Even wennen, maar zeker niet verkeerd! Nora Leuk! Maar bij Yara vind ik Nova mooier. Evi Mwah.. Vind ik 'gewoon' Eva leuker. Lise Op zich wel leuk, maar hoor je (hier) héél veel. Elin Mwah, niet zo.
ik ken 2 zusjes met de naam Yara en Fenna Yara en Isa Yara en Lana Yara en Eva Yara en Jayda Yara en Fiona Yara en Maud Yara en Britt Yara en Tessa Yara en Noa Yara en Kaya
1. Linou - Leuk! Lief, orgineel en stoer voor straks als ze een grote meid is Past erg leuk bij Yara. 2. Nora - leuke, lieve naam past iets minder bij Yara (kleine beetje jut en jul gevoel) 3. Elin - mooi maar ik vind het persoon te populair, een modenaam. Aylin vind ik ook mooi. 4. Lise - Lize net iets pittiger maar ik vind Liz leuker. Lise vind ik wat soft. 5. Evi - geen leuke naam Ik ga voor Yara & Linou
Linou: vind ik te apart en de uitspraak vind ik niet zo mooi Nora: vind ik niet mooi bij Yara (door 2 keer eindigend op -ra) Evi: wel aardig, al vind ik Evy dan leuker. Lise: wel aardig, maar niet wow. Ik heb de neiging de -s als een -z uit te spreken merk ik. Elin: mooi!
Bedankt allemaal! Blijf toch twijfelen over de naam, vind Linou echt super leuk! Alleen de naam komt wel heel weinig voor en wil ik dat voor mijn kindje?? Wat zien jullie bij de naam Linou?