Een weekje geleden een topic geplaatst over meerdere meisjesnamen. Inmiddels denken we er uit te zijn, maar toch blijven we wat twijfels houden. We hebben nog niet het gevoel dat dit DE naam is. Hopelijk kan jullie mening de doorslag geven in onze beslissing. Het gaat om de naam D.anae (uitspraak: Da-Nee, met klemtoon op de Nee). Wat vinden jullie van de naam en schrijfwijze? D.anae is de officiële schrijfwijze die we toch wel graag willen aanhouden. Snap wel dat niet iedereen de naam gelijk goed zal uitspreken (ook al komt de ae in meer Nederlandse woorden voor). Hoor graag jullie mening !
Mooie naam, heeft hier ook op het lijstje gestaan. Maar ik was bang dat ze dan haar hele leven zou moeten verbeteren, daarom niet gekozen.
Ja heel leuk! En lijkt me ook de enige manier waarop je het kunt schrijven, als je echt Danee ervan maakt dan krijgt ze de rest van haar leven Da-ja te horen waarschijnlijk. Ik zeg: go for it!
Leuke naam.. wij hadden een hele lange namenlijst voor zowel jongens als meisjes en daar stond Danae ook tussen
Inderdaad de oorspronkelijke schrijfwijze, dat is wel mooi en bijzonder Danné vind ik zelf mooier staan. Vind het niet zo mooi klinken, die 'nee' klank, maar verder wel een leuke naam!
Leuk! Bij ons is t uiteindelijk Daní (Daa-ni) geworden. Omdat het een makkelijke spelling zou zijn. Alsnog weten mensen er over te struikelen of denken ze dat ze een jongetje (puur de naam) is
Leuke naam! Schrijfwijze vind ik ook leuk. Schreef het zelf altijd als Danée, maar Danae staat ook mooi!