Hoi, We zijn nu nog heel pril zwanger van de 3e, erg leuk!! Hopelijk mag alles goed gaan... We hebben al 2 dochters en de vraag wat voor naam bij een meisje. Vind een meisjesnaam zo lastig! Voor mijn gevoel was de leukste naam al aan onze 1e dochter gegeven. Bij alle twee de zwangerschappen wisten we het niet wat het geslacht zou worden. Jongensnaam hebben dus al een tijdje Voorwaarden voor ons: - Korte naam, liefst 2 lettergrepen - geen top 100 naam - internationaal uit te spreken. Nu twee dochters E.lsa en F.eliz De naam die nu in mijn hoofd zit is L.ouise (dit is 3 lettergrepen. Je kan ook zeggen: Louis, maar persoonlijk vind ik dat een jongensnaam) Ben benieuwd wat voor soort naam jullie misschien hebben als suggestie.... Alvast bedankt.
Van harte met je nieuwe zwangerschap! Even denken : Loïs kan natuurlijk ook!mooie naam vind ik. Vere Reva Celia Imme Vieve Lina Zare Ronja Ziva Vela Jara Indy Ava Leyla Sira
Sifra Reina Sofie Lune Vera Evi Nina Sara Hanne/Hanna Liva Ben niet bekend of deze namen in de top 100 staan. Maar ik vond ze wel mooie passen bij jullie meiden
Loïs > Ja zo is het ook leuk geschreven... in overweging. Vieve > Die had ik ook nog stiekem, ook al bij de 2e.. Maar klinkt wel frans, niet heel raar?
Thanks, ja sommige wel en dan heb je ook namen die vrienden of familie hebben. Die vallen dan ook af . Maar Liva vind ik mooi klinken en volwassen en stoer en tijdloos.
Bedoel je met uitspraak Vajeen? Of toch Vajèn. Vind het niet verkeerd, maar dan wel Vajèn. é = ee , è = e, typografisch gezien, ben zelf grafisch ontwerper.
Zelf zou ik niet voor Loïs gaan omdat ik het teveel vind lijken op Feliz (in principe beide eindigend op -is). Dan valt Elsa een beetje buiten de boot lijkt het. Louise vind ik zelf niet zo leuk.. Namen die ik er wel bij vind passen uit de losse pols: Alexis Vieve Jasmine Lizzy Lauren Romeé Viënne Zelda Nala Jade Mara Tara
Leuke namen hebben je dochters! Ik vind Vieve er leuk bij, maar ik ben ook wel bevooroordeeld Anders misschien nog: Julin Iva Merle Novi Jente Ninthe Neva Jule Maren Senne Vere
Elsa, Feliz en Vajèn vind ik ook wel leuk klinken.. Ik zou me er persoonlijk niet zo druk om maken dat louise 3 lettergrepen heeft. Het hoeft toch geen strip van kwik kwek en kwak te worden. Zoë zat ik ook aan te denken. Of Romée
Aila, Aina Alina Alix Amée Anisa, Arisa Aria Ava Berber Berit Bina Bodil Brynn * Camila, Camilla Cara / Kara, Caro Charlot Chloë Cleo Dana, Dena, Dina Daniek * Gabi Gaia Gemma Giada, Gianna Giselle Hazel Hester Hila * Ilana, Iluna Ilja Ilvy Imara, Imaya Imra Inara Inci, Indie Indra Inez Irsa, Isra Ise / Ize Isha / Ischa Isla Iva Izzy / Izzie * Jalou, Janou Janna Jelka Jess, Jessa Jiska Jonna, Jona Jula Jules Juliet, Juliette Julin, Juline Julot Juna Kaja * Laila Lani Laurie, Laurin Leah / Lea, Leia Leanne Leni / Lenie Lenna, Lenne Leva, Lela Lilly Lilou Lima Lindy Linna / Lynna Liora Lizzie, Livvy Lora, Lori Loren, Lorin Lova Lua / Loua Lune Lyra * Maia Maira, Mairin Maisa Maite Malin, Marin Manou, Manouk Marèl / Marèll Maren Marlie Marlou Maudy / Maudi Maura Mayla , Maila Méa / Mea, Mena Mera Meral Merit Meva Milla, Minna Minou Mira, Mika Mirna / Myrna Mona Mouna / Muna * Nanouk Naya Neva, Nena, Nela Nia Nika, Nila, Niva Niké / Nikée Nilla Nissa, Nessa Nona Nori Nouk Novi * Raisa Rana, Rani Raya Rena Reva, Riva Rhodé Rivka Rixt Roanne Robine Roby / Robi Rona, Runa Rowy / Rowi * Saga Sari, Sarai Sascha / Sacha / Sasha Sela, Sila Selene Sera Sifra Sue Tamar Tara Tirza Vanna Vita * Yaël Yaren Yentl Yeva Yinthe Ylva Zara Zenzi, Zinzi Ziva Zora