Wij hebben een dochter Sam en we verwachten weer een meisje. Nu komen we er niet uit.. er zijn al veel namen de revue gepasseerd maar steeds is er iets 'mis' mee. Nu zag ik een hele leuke meisjes naam die wel bij ons past nml: Sjors Sam en Sjors... kan dit of is dit echt te Jut en Jul?
Wat ik niet leuk vind, is dat het beide uniseksnamen zijn die het meest aan jongens worden gegeven. Alsof je niet blij bent, dat het meisjes zijn. En dan allebei 1 lettergreep en met een s. Nee.
Ik vind het wel leuk. Beetje jut en jul inderdaad dat wel ja. Missch nog even verder denken maar als je het echt leuk vindt gewoon doen.
Ik vind het eigenlijk prima gaan! Jut en Jul vind ik meer met rijmen e.d. maar dit zijn toch 2 verschillende namen.
Wat wel grappig is.. is dat ik persoonlijk deze namen dan niet leuk vind voor jongens (misschien ben ik een beetje raar denk ik wel eens.. want mijn namen keuzes vallen altijd verkeerd op dit forum ) .. Echt met al mijn namen is wel iets.. ik wou dat ik gewoon voor een simpelere naam kon kiezen en er blij mee kon zijn.. helaas wil ik graag een unisex naam.. en ook het liefste met 1 lettergreep Help... (oh en het is echt nog nooit bij mij opgekomen dat het zou kunnen overkomen dat ik liever jongens zou willen oeps.. want dat is absoluut niet.. wel moet ik zeggen dat mijn dochter net zo goed een jongen had kunnen zijn qua gedrag.. dus de naam past helemaal bij haar.. heerlijk pittig ding )
Ik vind het geen te hoog Jut & Jul gehalte. De enige overeenkomst is de eerste letter; verder zijn de namen qua klank totaal verschillend. Het zou wel Jut & Jul zijn als het bijvoorbeeld Sam & Pam was of Sam & Fam. Dat het 2 unisexnamen zijn, vind ik totaal geen probleem, voor mij heeft dat niets te maken met "liever een jongen willen hebben". Sam komt van Samantha en Sjors van Georgina, Georgette; allebei meisjesnamen.
Ik vind de opmerking "net alsof je niet blij bent dat het meisjes zijn" nergens op slaan.. Het zijn stoere namen en misschien een beetje jut en jul maar juist lekker anders. Niks mis mee
Heel leuk! Ken ook 2 zusjes Bobbie en Charlie. Idem dito qua unisex namen maar past juist zo leuk bij elkaar. Josephine of Juliette, uber meisjesachtig vind ik er juist niet bij passen.
Ik vind het leuk! Maar je moet er wel rekening mee gaan houden dat mensen denken dat je twee jongens hebt. Maar daar zou ik persoonlijk geen probleem mee hebben. Dus lekker doen!
Ik vind Sam absoluut leuk en stoer bij een meisje! Echt unisex. Maar Sjors?? Nee, dat is 100 procent mannelijk. Advies: niet doen. Beide zelfde beginletter vind ik ook niet zo leuk.
Ik ken eigenlijk alleen Sjors van gtst.. Het is ook echt een meiden naam hoor.. Maar ik ben het helemaal eens dat het met zulke namen echt een flinke kwestie van smaak is
Ik vind het te jut&jul, vooral door de gelijke beginletter. Amarens noemde de naam Mees al, daar dacht ik ook meteen aan! Alleen zit je dan een beetje met de Sam & Moos gelijkenis, maar als je daar niet mee zit, wat maakt het dan uit? Andere korte uni namen met zonder S : Flor Bo Beer Kris Ezra Flo Imre Rune Nim Nohr Puck Pip Rah Ruth Vos