Ik ga ook om jullie hulp vragen Onze eerste dochter hebben we als 2e en 3e naam de namen van de oma's gegeven maar wel iets verdraaid, wilde dat het ook gewoon mooie namen opzich waren. Nu we een 2e dochter verwachten willen we de opa's vernoemen, maar dan uiteraard in de wat 'vrouwelijkere' versies. Het mogen 2 namen zijn (dus van iedere opa 1), maar ook samengevoegd tot 1 naam (dan kijken we nog even voor een 3e naam en anders vind ik 2 ook prima). De namen zijn Cees en Antoon. Hopelijk hebben jullie goede ideeen!
Cees=casey,chesley Antoon= antoinet, tonia, Samen= san, ans,cato En verder kom ik even niet. Suc6 met zoeken
Misschien dit betekenis? Cees betekent: de gehoornde De meisjes varianten zijn o.a.: Cora Corina Corine Corinna Corinne Corrie Corrien Corry Corianne Kiki Antoon betekent:de onschatbare Antia Antoinette
Cato / Catoo inderdaad, leuk! Voor beide: Carleen, Cathleen, Coleen, Coreen, Aceline, Acelin, Ceana, Ceanna, Cenna, Cenne, Sanne, Tannee, Tosca, Alesa. En anders voor Cees: Cécile / Cécille Cecilia / Cecelia Cécilie Ceesje Celesia Celesse Céleste Celicia Celies Céline Célisa Célize / Célise Ceres Cérise Cerys Cis Eeske Isée Suus En voor Antoon: An / Ann Anemoon / Annemoon Anne Anne-Bo Anneroos Annoah / Annoa / Anoa Annona / Anona Anthea / Anteia Antina Antje Antoinette Zoiets...
Wauw bedankt wat een creativiteit! Veel namen vind ik te engels en Cato (goede optie!) weer te hollands bij de naam. Jammer dat ik die nog niet kan (wil) melden want dan valt er natuurlijk toch weer een boel af. Ik vind Ceanna wel een mooie 2e naam eigenlijk! Heb voor een jongen al heel lang Cean in mijn hoofd gehad (of Kean, officieel wordt mijn vaders naam met een K geschreven maar dit vond hij zelf niet leuk ) maar nooit gedacht aan een vrouwelijke variant. Ik ga ze allemaal eens stuk voor stuk achter haar voornaam plaatsen. Bedankt!
Antoon: Antonia, Anthonia Antoinette Anthira Cees, komt van: Cornelis: vrouwelijke vorm: Cornelia Wordt vaak Nellie, Nelly, Nelleke, of Neeltje.
Jaja grappenmaker Bedankt nog voor de rest van de suggesties, zal ze nodig hebben want Seanna/Ceanna is afgekeurd hier . Vriendlief wil perse 2 namen *zucht*.
Bedoel je dat je vriend in totaal twee namen wil, of naast de roepnaam twee namen? Qua husselen, als Ceanna afvalt: Ance, Ancella Toke Esna Niet veel verder van te bakken. Zijn Cees en Antoon de roepnamen of de doopnamen van de opa's? Met Cornelis en Antonius kom je al weer een eind verder namelijk...
Hij wil 3 namen, dus 2 naast de roepnaam (heeft onze dochter ook). Daarom viel Ceanna af.. De namen zijn de roepnamen. Ze hebben beide ook doopnamen maar dan ben je meer aan het vernoemen naar hun opa's ed en daar heb ik niets mee .