Wij vinden de naam Lumen / Lume wel mooi. We weten het geslacht volgende maand Wat vinden jullie het beste passen bij een jongen en wat bij een meisje ? Op google vind ik allemaal verschillende dingen terug erg verwarrend.
Ik heb de associatie met Lume. Dit vind ik een echt jongensnaam. Lumen vind ik dan dus ook meer een jongensnaam.
Maar als de naam echt unisex is, wil je hem dan sowieso gaan gebruiken? Of het nou een meisje of een jongen is? Dan moet je dat nml gewoon doen hoor!
Hihi ik vind het geen (baby) naam Een lumen heet hier een gedeelte van een infuus op mijn werk (maar zo hebben de kids hier ook aparte namen die ws lang niet iedereen mooi vind hoor! )
Ja we vinden het gewoon een mooie naam de eerste keer dat we hem hoorde was het een meisje dat Lumen hete... Maar omdat ik zoveel verschillende dingen op het internet lees meisjesnaam / jongensnaam... weten we het niet meer. Vandaar dat ik even wilde horen bij jullie of jullie het nu meer voor een meisje of voor een jongens vinden en dan met of zonder die laatste letter N
karolien, gewoon voor die naam gaan dan! Ik vind het ook voor beide geslachten kunnen. Het is als Rene(e): je kent er eentje en dat is de associatie met het geslacht. Nu heb ik op de basisschool altijd een meisjes Renée in de klas gehad en daarom associeerde ik die naam met een meisje. Totdat ik een schoonvader kreeg die Rene heet. Vanaf toen werd het voor mij echt unisex.
Lumen betekent "licht" toch? (Latijn). Zou wat mij betreft voor beide geslachten kunnen. Apart, maar ik denk dat ik t wel mooi vind! (nooit eerder gehoord dus ik moet er even aan wennen...)
Kan voor beide geslachten. Mooie betekenis en anders noem je de volgende toch gewoon Watt? Flauw flauw! Geintje hoor Ik hou juist van dit soort namen. Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen.
Lumen is een prachtige meisjesnaam. Denken er zelf ook over... Juist positief dat het geen populaire naam is! Echt een mooie, bijzondere, mysterieuze naam voor een meisje.
Voor mij is het een medische term: de binnenkant van een (bloed)vat of orgaan heet het lumen. Zou er zelf dus niet voor kiezen, want gebruik het zelf bijna dagelijks als zelfstandig naamwoord..
Dankje allemaal voor de zovele reacties Ja lumen heeft meer betekenissen hehe en ik moet een naam ook altijd even gewoon worden voor ik kan zeggen ja of nee Al maar goed dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben anders noemden al onze kinderen hetzelfde. Ik haat ook namen die TE veel voorkomen of die te ver gezocht zijn... ik heb liever een naam die al bestaat maar die je voor iets anders in het dag dagelijkse leven eigenlijk al wel gebruikt. We hebben al een dochtertje dat Mirre heet. Volgende echo weten we normaal het geslacht en word het ook al weer een stuk makkelijker hoop ik toch. We gaan toch Lumen als een meisjesnaam nemen denk ik. Mijn man vind het toch ook echt meer meisjesachtig klinken. Nu alleen nog een probleem als het een jongen is he
Precies, voor mij is een lumen ook gewoon vaktaal. Net zoals ik een meisje nooit carina zou noemen - dat is het punt waar de luchtpijp zich in tweeën splitst