Ik snap wat je hiermee bedoeld. Luus zou bij mij ook "afvallen" ivm de dialecte betekenis hier. Datzelfde hadden wij bijvoorbeeld ook met "Fiene". Hier bij ons is het als je de klemtoon op de "ie" legt; fijne. Dus smalle oid. Gelukkig is het die naam niet geworden want onze dochter was alles behalve "fijn" met haar 4,5 kg! Haha. Onze dochter heet trouwens Joes! We hebben echt superveel leuke reacties op deze naam gehad. Ondanks dat het inderdaad ook een jongensnaam is, kennen wij 4 verschillende meiden/vrouwen die zo heten en zijn we nog steeds kei blij met deze naam. Het past precies bij ons meisje!
wat een leuke meiden namen komen hier voorbij! dacht dat er naast de naam van mijn dochter ( M.arit) geen mooie meisjes naam meer was (wij zijn nog al moeilijk voor meisjes namen) Op dit lijstje is nog niet genoemd denk ik: Ans, Cis of Siska en Sien
Misschien vind je hier nog wat tussen (een aantal zijn er wel al genoemd) Ot en Sien-namen: 100 korte en Hollandse meisjesnamen
Bedankt voor jullie reacties! We gaan er nog over nadenken. We hebben nog even de tijd 😄 Joes en vick vind ik ook erg leuk! In jullie reacties staan genoeg leuke alternatieven voor luus en ciel. Thx